Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het TDM 850/900-topic

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jurgo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
eventjes een vraagje tussen door. Hoeveel km's maken jullie gemiddeld met een tdm 850 4TX voordat hij op reserve gaat en hoeveel reserve heb je nog over ?


NU!
Ik rij rond de 300km, en dan zoek ik een tankstation op....
Gem. verbruik 1:17



domdieidedomtralala...éénmaal met-zonder-peut gestaan......
Vanaf m'n werk in Scheveningen ri. huis 's avonds laat ( juli 2006 dacht ik, had de motor nog maar net..)...
Het verhoogde scherm zit hier ook nog niet op...
Op het klokkie 328 km.....( had waarschijnlijk ..óf niet goed vol getankt...óf ietsie te sportief gereden..


Maar iig ,....de reserve deed niets,....want daar stond'ie al op!
Het was zeer slecht te zien, in welke stand de kraan moest staan....
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik dus ook voorgehad toen ik hem net had , dacht dat hij nog niet op reserve stond.

Enig idee hoeveel je nog op reserve kunt doen ?
 
Tot ie begint te sputteren



 
Laatst bewerkt:
Zo, er zitten nu nieuwe Pilot Road 2 banden onder. Dit heeft het wiebel probleem verholpen en daarbij blijft de motorfiets veel beter op zijn lijn in de bocht en voelt stabieler aan. Eigenlijk zijn de standaard banden best wel slecht. Ik vind het verschil in ieder geval enorm.

Ook zitten er nu Hyperpro veren onder. Dat maakt het geheel nog beter.
Nu heb ik eindelijk een strak sturende fiets, waar ik veel meer vertrouwen in heb.

De middenbok heb ik weer in mogen leveren. Dealer was het wel eens, dat het eigenlijk niet mogelijk is om er een middenbok onder te hebben.

Ik heb alleen nog niet de vertanding aan kunnen passen. Er zijn inderdaad niet makkelijk andere tandwielen voor te krijgen. Eigenlijk wil ik een 15 tands voortandwiel hebben, maar dat is niet te krijgen
 
Je zou eens bij Sidekick Performance kunnen informeren, misschien dat die je kan helpen. Is de oud-voorzitter van de TDM/TRX club, dus hij heeft er wel verstand van...
 
Wie heeft er een Dynojet op zijn TDM850 (4TX) laten zetten en wat zijn de resultaten?
Kreeg vandaag te horen dat dat de oplossing zou zijn voor de rukkerige gasreactie.
 
Wie heeft er een Dynojet op zijn TDM850 (4TX) laten zetten en wat zijn de resultaten?
Kreeg vandaag te horen dat dat de oplossing zou zijn voor de rukkerige gasreactie.

Hoi,

Ik heb een 4tx gehad en hier een dynojet ( stage!) in laten zetten, in combinatie met een K&N luchtfilter en aftermarket uitlaten.
Het geheel op een dynojet-bank laten afstellen.
Resultaten: Een Enorme verbetering, lekkere soepele gasreaktie, Dip geheel verdwenen.
Trekt vanuit lagere toerentallen ( ca 2krpm) lekker door.

Kost een paar centen, maar dan heb je dan ook een hele andere motor voor terug.

Greeeeeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzz,
 
Zo,

ben vanaf zaterdag geen TDM rijder meer

Na 40000km in twee jaar (en nu 50k op de teller) vond ik het welletjes en tijd voor wat anders. Wordt het weer een 2- of toch een 4-pitter

Ik ben er uit en het is een kruising geworden van deze twee: een 3-pitter dus. Een Triumph Tiger ABS van 2008

Ik zal de TDM misschien wel gaan missen, dat weet ik nog niet de tijd zal het leren. Wat ik zeker NIET ga missen is dat vervelende aan/uit effect waar ik nu wel mee om kan gaan maar wat de Tiger dus absoluut niet heeft, en das ook wel erg lekker

Allemaal heel veel rijplezier met de TDM



 
Toch jammer, voor dat aan-uit effect hoef je helemaal geen andere motor te kopen. Gewoon zorgen dat de klep in het luchtfilter altijd geopend blijft, dan ben je er al grotendeels vanaf... De rest is prima te verhelpen met K&N filters en eventueel een aangepaste uitlaat. Hoewel dat laatste geen vereiste is.
 
 

Zal ik doen, goed idee
 
Ik ben er uit en het is een kruising geworden van deze twee: een 3-pitter dus. Een Triumph Tiger ABS van 2008

Veel plezier met de Tiger.

Ik heb het juist andersom gedaan.
Ik ben van een Tiger 1050 naar een TDM gegaan.
 
zo.

ff update.

Vandaag de Tiger gehaald en ik moet zeggen
Waar ik aan moest wennen zijn (voor het gevoel?) de hogere toerentallen waar je mee rij. Toen ik op de toerenteller keek leek het alleszins mee te vallen

In ieder geval een kleine 300 km gedaan vandaag met mevr.Hansss achterop. Morgen een stukkie alleen
 
Ik vraag me echt ernstig af hoe lang ik nog moet wachten op die lidmaatschap van de TDM club............en blijf maar wachten en wachten
 
Ik vraag me echt ernstig af hoe lang ik nog moet wachten op die lidmaatschap van de TDM club............en blijf maar wachten en wachten
FF een mailtje sturen aan de voorziter (Rob apestaartje tdm-trx puntje nl), die reageert meestal wel vrij vlot. Het kan zijn dat het ergens tussendoor geschoten is natuurlijk... Het zijn en blijven vrijwilligers, die het "er even naast" doen
 
Ik vraag me echt ernstig af hoe lang ik nog moet wachten op die lidmaatschap van de TDM club............en blijf maar wachten en wachten



Je hebt er toch geen koffers aanhangen he, anders mag je geen lid worden.

Of een middenbok, das ook een handycap voor het lidmaatschap


 
Je hebt er toch geen koffers aanhangen he, anders mag je geen lid worden.

Of een middenbok, das ook een handycap voor het lidmaatschap


Ach, ze hebben mij ook geaccepteerd, met beautycase en met ouwe lullensteun!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.