Het Suzuki VanVan topic

3000 km op die brommert? Daar heb ik respect voor.
Hoe lang waren jullie onderweg? Lijkt me wel een mooi avontuur.
 
Ja dat was wat 3 jaar geleden Wil je het reisverslag lezen ? Ga naar www.boluz.nl en kijk op forum en dan bij verslagen 2012 en onder de niet-BOLUZ evenementen kijk je bij Scandinaviëreis We waren 3 weken onderweg.

Nu ben ik net weer terug uit Catalonië bijna 4000 km in 14 dagen.

Ik ga in de 11/25/35 KW afdeling een verslag net zo maken, dus dat komt eraan en het is meer dan de moeite waard.

Zo ging ik 2 weken geleden op pa:
full
 
Dat ziet er gaaf uit zo, lekker avontuurlijk. Ik zie dat je kampeert?
Ik kijk uit naar het verslag. :)
 
Hoi oma! :W

Ik heb deze week verwarmde handvatten op mijn VanVan laten zetten, want ik rijd door in de winter. Bevalt goed, de handvatten worden flink warm. Soms zelfs te warm, maar gelukkig zitten er 5 standen op.

Mijn teller staat na een jaar op bijna 11.000 km, dus de VanVan komt vaak de schuur uit. :)
 
Nou met deze temperaturen is verwarming niet eens nodig.

Vorige week laatste rit voor groot onderhoud deze winter. Nog even de Schouwse kust langs het strand afgereden. Blijft gewoon leuk met dat ding.

Nu dus even wat weken in de loods voor onderhoud en ik zal vast wel weer iets vinden om te verbeteren/veranderen/vereenvoudigen enz.,

Heb trouwens begrepen dat Moto-Port in 2016 de 200-cc uitvoering wil gaan leveren.
 
In november vroor het een paar nachten, maar nu lijkt het wel zomer inderdaad.

Als Motoport de 200cc versie gaat verkopen, dan stap ik over.
Zal wel grijze import zijn, denk ik dan?
En de markt de oudere motorrijder met een camper?
Waar heb je dit gehoord, Thijs?
 
De VanVan 200 stond wel op de EICMA, maar verder geen nieuws hierover vanuit BV Nimag (Suzuki NL). Zal als ik het niet vergeet eens vragen aan mijn contactpersoon daar. Maar met de kerstvakantie verwacht ik niet snel respons. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, vraag maar eens.
Ik heb Motoport gemaild, maar nog geen antwoord ontvangen.
 
Ik heb al reactie gehad! Suzuki Nederland komt niet met de VanVan 200 en ze gaan er vanuit dat het gerucht van MotoPort ook niet klopt. Lijkt me ook vreemd als je buiten een importeur om een model gaat leveren, tenzij je duidelijke afspraken hebt met de importeur. Die geven immers ook geen garantie als het grijze import is. Dan is de garantie volledig voor rekening van MotoPort.

Benieuwd naar de reactie die jij dan krijgt, Gerdien!

edit; Of MotoPort zou ze bijv uit Spanje moeten halen. :]
 
Laatst bewerkt:
Af en toe krijg ik een blad van Moto-port toegestuurd en daar stond dat bericht van de 200 in. Of dat nu met of zonder garantie is van de importeur weet ik verder ook niet.
Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat dat voor een RV zwaar weegt; er kan weinig mee mis en als er al wat is, los je het gemakkelijk op.
Ik denk trouwens niet dat een 200 echt veel verschil maakt met en 125.
 
Ik kijk ook maar eens in dat blad, ligt hier nog wel ergens.
En anders haal ik er een in Spanje op.
 
Motodrive magazine is online te lezen. In het decembernummer staat de vanvan 200 bij de motoren 2016. Er staat niet bij dat Motoport ze gaat verkopen of dat ze naar Nederland komen.

full
 
Voor zover ik nu weet, komt de VanVan 200 naar Spanje en Groot- Brittannië.
Ik heb antwoord van Motoport Leek, zij hebben niets gehoord over het leveren van de 200.
 
Net een kleiner voortandwiel gemonteerd (14 tands) , scheelt wel, trekt wat beter door.
Wel een rib uit mijn lijf, €3,75 en verzenden er nog bij, bijna 7 euro armer....
Synthetische olie erin met constant volgas, nieuwe oliefilter(tje), iridium bougie, remolie ververst, Acerbis handkapjes met verstelbare greepjes, alleen de klepjes nog controleren ( iemand de klepspelingmaat?)
Heerlijk brommertje is het🤗
 
Sinds januari dit jaar ook een RV125 rijder. Na ruim 50 jaar 'On the Road', tijd voor een tikkie terug. Hoop dat dit 'draadje' weer tot leven komt.
Rob uut de prachtige Achterhoek.
 

Bijlagen

  • DSCI0039.JPG
    DSCI0039.JPG
    204,1 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Even voorstellen. Rob Dekker, geboren in 1949 in IJmuiden. In mijn luier kroop ik al door vaders motorwerkplaats en kende alle merken uit m’n kleine koppie.
Dan rij je ‘natuurlijk’ op je 12e met een Norton 16H over het IJmuider strand.
Als mijn vader de werkplaats midden 60er jaren sluit, krijgen wij (m’n oudere broer en ik) de werkplaats als ‘hobby’-ruimte. Met zelfgebouwde crossers ( zoek op het Kreidler forum maar naar ‘CDS’ ) worden vanaf 1965 de eerste ‘echte’ wedstrijden gereden. Twee dagen na m’n 18e verjaardag haal ik het felbegeerde ‘rose’-papiertje. Mijn eerste motor is een DKW RT250S, welke op zijn eerste reis op de Zwitserse snelweg (zie Avatar) zijn 'Waterloo' vond. Enkele jaren geracet met Ducati (350cc OHC), Suzuki T500 (‘ergens’ in de MF staan er een paar foto’s van). Met de inmiddels tot volwaardige racer omgebouwde 500 Suzuki en afwisselend op een Suzuki TR750 (3 cilinder 2t) 2 jaar “Formule 750” (voorloper van de “Superbike”) en “Endurance” gereden.

In 2013 van Haarlem naar de Achterhoek 'geëmigreerd' en sla 11tal motoren ertussen maar over.
In 2010 wordt MGUS geconstateerd (zelf even Google), zodat in 2015 de BMW GS in ‘Rally’-trim en eind 2018 ook de Honda Deauville de garage moeten verlaten.
En sinds eind 2018 dus een RV125. Reden: licht en laag ! Moet voor mijn balans absoluut met beide voeten vlak op de grond komen.

Met die VanVan gaan we hier in de Achterhoek nog een hoop plezier beleven, Rob.
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Volgens mij zijn er nog maar weinig RV125-rijders op het forum. Een andere leuke motor is de Honda Monkey 125, maar die kost een stukje meer en daar
kan niemand achterop. Je zal ongetwijfeld veel plezier hebben met de VanVan, want het is een leuk motortje om op te rijden en trekt ongetwijfeld genoeg bekijks!
 
Gelijk heb jij helemaal wat betreft dat er weinig 125cc rijders zijn in Holland.
Het is echt een select clubje dat ervoor kiest om toch op een 125cc machine rond te rijden.
Zelf zou ik mijn Honda Grom 125 niet willen missen, maar daarentegen zou ik de machine absoluut niet willen als enigste fiets om alles mee te moeten doen.
Daarvoor heeft ze gewoonweg te weinig vermogen en is een zwaardere machine erbij eigenlijk wel een must vind ik.
 
Monomuis, ook een leuke 125 Honda. Maar minder geschikt om ook serieus mee te rijden (denk ik)
Rijden vrij veel in Portugal. Maar daar mag je al met je 16e je A2 rijbewijs halen.
 

Bijlagen

  • 2018 Honda MSX125.jpg
    2018 Honda MSX125.jpg
    317,2 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Net een kleiner voortandwiel gemonteerd (14 tands) , scheelt wel, trekt wat beter door.
Wel een rib uit mijn lijf, €3,75 en verzenden er nog bij, bijna 7 euro armer....

Mijn RV125 (L6, bouwjaar 'onbekend', eerste toelating 06-2017) staat standaard met 14 tanden voor en 49 tanden achter.
Kwam er in het 'Haynes Manual' achter, dat de modellen tot K6 (carburatie) met 15 voor en 51 tanden achter standaard gemonteerd hebben.
Ik denk er over om in plaats van kleiner voor, naar groter achter, een kettingwiel (51 tanden) van een K6 dus, te gaan (zie tabel).
In plaats van kleiner voor is groter achter is ook beter voor je ketting.
Even rekenen;
RV 125 t/m K6; 15 : 51 = vertraging 3,4 (standaard)
RV 125 t/m K6; 14 : 51 = vertraging 3,64 (dus kleiner voortandwiel van de K7> bestellen !)
RV 125 K7 t/m L6; 14 : 49 = vertraging 3,5 (standaard)
RV 125 K7 t/m L6; 14 : 51 = vertraging 3,64 (beste optie, het achtertandwiel van de 'oudere' <K6 !)

Kunnen jullie de gevolgen (trekkracht, snelheid) eens verduidelijken?
Ben er zelf nog niet achter wat de 'echte' topsnelheid is. Vanmiddag, met forse tegenwind (dat wel) maximaal 80 in z'n 4 !
Maar mijn "Vanny" is nog niet los. Staat pas 265 km op de teller !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan