Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Ja mooie herinneringen genoeg,zoals het rijden op een nog luchtgekoelde TZ350,praten met Boet van Dulmen en Jack Middelburg
in het rennerskwartier,mooiste was met den Boet die beteuterd naar zijn nieuwe Bakker frame stond te staren,op de vraag wat er aan de hand was
kreeg ik het antwoord dat zijn frame half doorgesleten was door te weinig grondspeling,dit was gebeurd tijdens de training en
er moest dus nog een wedstrijd gereden worden,dus Boetje was niet blij met meneer Bakker.Verder alle Nederlandse coureurs wel gezien in die tijd,
en ook genoeg buitenlandse,in die tijd was het in het rennerskwartier nog gezellig en ging men bij elkaar op bezoek.
 
Nog wat WW foto,s,
1986 Suzuki RG500 Gamma Walter Wolf | S63 | Las Vegas 2019 | Mecum Auctions

Er zullen ook wel heel wat meer WW motoren zijn dan er ooit gemaakt zijn een beetje spuitwerk en een sticker setje en je heb een WW.

Dat is toch echt wel een probleem die stickers
Er worden er heel veel aangeboden op Evilbay en andere sites.
Ik heb alle originele kuipdelen van alle RG 250 WW modellen en kan dus perfect vergelijken met wat er te koop is
En tot nu toe ALLES is het net niet of de verhouding klopt niet of de kleur of te groot etc
Vind het zwaar klo#en dat je een godsvermogen uitgeeft aan stickersets en ze dan uiteindelijk niet goed zijn.
Er zijn veel mensen die niet beter weten en een RG restaureren en laten spuiten voor een hoop geld en dan trots zijn op het resultaat en er van overtuigt zijn dat het origineel is
Jammer genoeg is het vaak niet zo
Het spuiten van lakdelen met verkeerde stickers is net zo duur als met de juiste...……...
 
Ja dat klopt,maar dat is nu het probleem met die WW motoren,niemand buiten de echte kenners ziet of weet
het verschil,blijkbaar die stickermakers ook niet.Als je originele delen heb kan je de stickers laten inscannen
en dan heb je wel de juiste maat.Zo heb ik het in het verleden door Ronald Meerman laten doen en zag je geen verschil
tussen het origineel en wat hij had gespoten.Helaas is hij gestopt met zijn bedrijf,was toch wel 1 van de beste in Nederland.
Verder zijn die Amerikanen zo gek om zulke bedragen te betalen voor een 2 takt,maar daar zijn ze ook nog veel
zeldzamer dan hier.Hier ga je never 27000,- krijgen voor een NS400 hooguit voor een hele nette Bimota V Due.
Ik heb er ooit 1 kunnen kopen voor 12000,- met 0km op de teller,maar ja wat heb je er aan buiten het zien als belegging,
ik wil rijden op die dingen.
 
Laatst bewerkt:
Vond in het prachtige België een originele zijkuipdeel van de RGV 250 Lucky strike. In 1991 is er ook een gelimiteerde uitvoering gemaakt de vooral in Australië verkocht is. De versie van Team Suzuki ivm met verbod op tabaksreclame.
20190201_112135.jpg
20190201_112304.jpg
 
Ik weet het niet helemaal zeker maar ik dacht dat Erison motoren die ook had liggen toen ik er een paar jaar geleden wat heb gekocht.
 
Vond in het prachtige België een originele zijkuipdeel van de RGV 250 Lucky strike. In 1991 is er ook een gelimiteerde uitvoering gemaakt de vooral in Australië verkocht is. De versie van Team Suzuki ivm met verbod op tabaksreclame.Bekijk bijlage 1351222Bekijk bijlage 1351223

Die heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen in België. Stond al een tijdje te koop niet? Voor zover ik het begrepen heb, zijn deze ook voor de Belgische markt uitgebracht omdat tabaksreclame destijds daar ook al verboden was.
 
Eentje van mijn oude t350 in 1973 met eigenbouw kuipen van iemand uit Friesland.en net afkomend van een Batavus Supersport
45D2E052-51D2-4722-99D8-CEE6AEFE854A.jpeg
 
Hier alvast een glimp van het restauratieproject van mijn Lucky kuipwerk. Het was zo bij aankoop. Let vooral op de schade bij het ophangpunt:

1549201894661.jpeg


Toen heeft een spuiter er een zooitje van gemaakt en werd het zo:

1549201963796.jpeg


En inmiddels is iemand anders het aan het herstellen:

WhatsApp Image 2019-01-30 at 19.11.37.jpeg
WhatsApp Image 2019-01-30 at 19.11.11.jpeg


En het rechter kuipdeel:

WhatsApp Image 2019-01-30 at 18.19.47.jpeg


Helemaal nieuw is het niet, maar kijk vooral ook naar hoe de letters er weer uitspringen. Ik word hier vrolijk van :Y
 
Tja ik werd alleen vrolijk als mijn spuitwerk bij Ronald Meerman of GL paints vandaan kwam,maar ik ben dan ook een zeikert wat
spuitwerk betreft,maar als je dat goed genoeg vind daar gaat het om.
 
Tja ik werd alleen vrolijk als mijn spuitwerk bij Ronald Meerman of GL paints vandaan kwam,maar ik ben dan ook een zeikert wat
spuitwerk betreft,maar als je dat goed genoeg vind daar gaat het om.

Ik wist het bestaan niet eens van het restaureren van stickers. Dus ja ik verwacht hier blij mee te zijn. Maar je weet het pas zeker als je alles in daglicht van dichtbij ziet.
 
Ik wist het bestaan niet eens van het restaureren van stickers. Dus ja ik verwacht hier blij mee te zijn. Maar je weet het pas zeker als je alles in daglicht van dichtbij ziet.
Oh dus je heb het zelf nog niet in het echt gezien?Verder kost top spuitwerk ook een top prijs,ik zal maar niet
zeggen wat het mij gekost heeft,je koopt er bijna een redelijke RGV voor.
Daar zat wel restauratie en stickers bij.
 
Oh dus je heb het zelf nog niet in het echt gezien?Verder kost top spuitwerk ook een top prijs,ik zal maar niet
zeggen wat het mij gekost heeft,je koopt er bijna een redelijke RGV voor.
Daar zat wel restauratie en stickers bij.

Jup dit zijn echt de foto's tijdens het project. Is nog niet het eindresultaat.
 
Ja mooie herinneringen genoeg,zoals het rijden op een nog luchtgekoelde TZ350,praten met Boet van Dulmen en Jack Middelburg
in het rennerskwartier,mooiste was met den Boet die beteuterd naar zijn nieuwe Bakker frame stond te staren,op de vraag wat er aan de hand was
kreeg ik het antwoord dat zijn frame half doorgesleten was door te weinig grondspeling,dit was gebeurd tijdens de training en
er moest dus nog een wedstrijd gereden worden,dus Boetje was niet blij met meneer Bakker.Verder alle Nederlandse coureurs wel gezien in die tijd,
en ook genoeg buitenlandse,in die tijd was het in het rennerskwartier nog gezellig en ging men bij elkaar op bezoek.

Zeker mooie tijden; Ging begin jaren 80 vaak met een paar gasten mee die in de formule klasse reden. Zaterdagavond was altijd gezellig.
Misschien wel te gezellig :) En ook hielp men elkaar aan een onderdeel zodat er toch gereden kon worden.
Sommige rijders blijven je bij; herinner me uit die tijd nog een rijder van indo afkomst die met de 2 cilinder en 4 carburateurs Aermacchi HD reed , aparte machine. De broertjes van de Endt die de sportklassen domineerden, een zeer forse coureur op een RG 500, Jan Korevaar op de ducati pantah met zijn aparte rijstijl.
Van Maris met de Weslake in de formule klasse, wat een herriebak. Mario Eikelenboom met een gt 750.
 
Zeker mooie tijden; Ging begin jaren 80 vaak met een paar gasten mee die in de formule klasse reden. Zaterdagavond was altijd gezellig.
Misschien wel te gezellig :) En ook hielp men elkaar aan een onderdeel zodat er toch gereden kon worden.
Sommige rijders blijven je bij; herinner me uit die tijd nog een rijder van indo afkomst die met de 2 cilinder en 4 carburateurs Aermacchi HD reed , aparte machine. De broertjes van de Endt die de sportklassen domineerden, een zeer forse coureur op een RG 500, Jan Korevaar op de ducati pantah met zijn aparte rijstijl.
Van Maris met de Weslake in de formule klasse, wat een herriebak. Mario Eikelenboom met een gt 750.

Ja in die tijd deed ik ook mee met een RD350LC in de sportklasse A met oa van der Endt en Ben van der Maaten op zijn Ducati.
Die blauwe Weslake kan ik mij ook nog goed herinneren,ging flink hard die motor.
In de 500cc nationaal deed een vriend van mij mee ,Andre van der Sar met zijn RG500 een bruin/zwart gekleurde RG 4.
Die was fors van postuur en reed in de top mee.
Ik weet niet of je deze al ken,staat veel info op,maar helaas weinig over minder bekende nationale coureurs,
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiv8pDo8aHgAhXK_KQKHWDmDyEQFjAAegQIAhAC&url=https://www.motorsport-in-nederland.nl/&usg=AOvVaw06fGPYXSZvxtFDzdvNH-yB
Het is overigens een schande dat de KNMV geen geschiedenis site heeft van vroegere races,buiten deze link is er verder weinig over te vinden.
Jacky Middelburg had een site waar wel veel nationale uitslagen op te vinden waren,maar die site kan ik niet meer vinden,
is zeker verwijderd ivm het boek over Jack Middelburg.
 
Laatst bewerkt:
Whaaat? Nu je het zegt, was het niet jumpingjack.nl? Die site was erg informatief en compleet verdwenen -O-
 
Wel jammer er stonden aardig wat uitslagen in ook van de nationale wedstrijden,iets wat de KNMV zou moeten hebben op
een site als ze enig respect hadden voor de mannen uit het verleden,vroeger vond ik het al een motorrijders vereniging
die alleen maar op geld uit was en dat is in al die jaren niks verbeterd.:N :r
De NMB was een bond die 1000x beter was,en juist die is verdwenen'(|(
 
Ja inderdaad jammer! Maar moet ook toegeven dat ik er al een jaar niet op gekeken had. Dus ook geen idee hoelang hij er al uit ligt. Maar heb in het verleden menig uurtje gelezen op die site. Stond echt veel info op uit het mooie race verleden :t
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Terug
Bovenaan Onderaan