Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Nog wat WW foto,s,
1986 Suzuki RG500 Gamma Walter Wolf | S63 | Las Vegas 2019 | Mecum Auctions
Zo te zien niet een helemaal fris exemplaar,vraag mij af of het wel een echte is gezien de tankstickers en
de belabberde lakkwaliteit .Ik had hier zeker niet zoveel geld voor betaald.
Er zullen ook wel heel wat meer WW motoren zijn dan er ooit gemaakt zijn een beetje spuitwerk en een sticker setje en je heb een WW.
Er zijn best wel veel zeldzame motoren verkocht op die veiling,fietsen die je hier niet meer of zeer zelden vind.
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers de hele veiling,het valt op dat Engelse motoren maar relatief weinig meer opbrengen,blijkbaar een te
verzadigde markt,ook doen de Kawa 2 en 3 pitters weinig meer dan een aantal jaren geleden,wel zitten de Suzuki en Yamaha
2 takten duidelijk in de lift .
 
Laatst bewerkt:
Is natuurlijk ook geen vergelijking......
Tja hij is wat ouder en er zijn er veel minder van gemaakt verder is het ook maar een motorfiets,wie weet
wat een RG doet over 50 jaar,sommige Ducati,s doen ook al meer dan 100000,-,Yamaha en Suzuki 2 takten beginnen behoorlijk
in prijs omhoog te gaan,dat in tegenstelling tot de Kawasaki,s die aan een top zitten en zelfs in waarde dalen,op de veiling gingen
een Samurai en een paar Avengers maar voor weinig weg en dat waren best nette fietsen,een oude 500 bracht nog 10500,- op,
maar een veel mooiere 750 deed maar 1000,- meer.Oude CB750,s zijn blijkbaar ook uit de gratie want die gingen met moeite weg
voor rond de 5000,-tot 7000,-,verbazingwekkend vond ik de prijzen voor sommige Honda mini motortjes,1 werd zelfs 8000,- op geboden
en dat is met premie bijna 9500,- dollar,dan had ik toch liever zo,n Avenger gekocht die voor de helft weg gingen.
 
Laatst bewerkt:
Overigens ging een NS400 met 6800 miles weg voor 27000,- ik voorzie dat die NSjes nog veel meer gaan opbrengen
puur omdat ze nog zeldzamer zijn/worden dan RG,s.Begint bij 3:02

Dat vermoeden had ik een jaar geleden dus ook toen ik mijn NS-je kocht. Nog steeds geen spijt van.

Voor wat de 4T betreft voorspel ik dat de CBX prolink in prijs zal gaan stijgen. De oer CBX met stereo is al jaren stevig aan de prijs, de Prolink gaat nu nog voor beduidend minder weg maar denk dat dit niet lang meer zal duren. Ook de GSXR oliegekoeld zie ik nog wel in waarde stijgen. Helaas zijn er al teveel van verkracht. Een FZR1000 daarentegen (heb ik zelf) zie ik dan weer niet in waarde stijgen, waarom weet ik niet.
 
Ik denk dat ik maar 500cc Honda Clubman motorfietsen ga opkopen en naar de US exporteren,die stomme apparaten gaan daar van 8000,- tot zelfs 13000,- weg,die Yanken zijn niet goed bij hun knar.Deze bijvoorbeeld in de container en pak binnen je winst
Kennisgeving voor omleiding
 
Ik denk dat ik maar 500cc Honda Clubman motorfietsen ga opkopen en naar de US exporteren,die stomme apparaten gaan daar van 8000,- tot zelfs 13000,- weg,die Yanken zijn niet goed bij hun knar.Deze bijvoorbeeld in de container en pak binnen je winst
Kennisgeving voor omleiding

Vergis niet dat een heleboel afhangt van wel of niet kenteken, dus reeds ingevoerd in de vs. Schijnbaar kost dat nogal moeite daar.
 
Dat vermoeden had ik een jaar geleden dus ook toen ik mijn NS-je kocht. Nog steeds geen spijt van.

Voor wat de 4T betreft voorspel ik dat de CBX prolink in prijs zal gaan stijgen. De oer CBX met stereo is al jaren stevig aan de prijs, de Prolink gaat nu nog voor beduidend minder weg maar denk dat dit niet lang meer zal duren. Ook de GSXR oliegekoeld zie ik nog wel in waarde stijgen. Helaas zijn er al teveel van verkracht. Een FZR1000 daarentegen (heb ik zelf) zie ik dan weer niet in waarde stijgen, waarom weet ik niet.
En dat te bedenken dat ik ooit een prachtige 1978 CBX met 12000km op de teller heb verkocht voor 3500,- gulden|(
En een super nette 9000km NS400R heb verkocht voor 3000,- gulden8)7|(|(
En als klap op de vuurpijl een gereviseerde RG500 voor 2400,- gulden 8)78)78)78)78)7|(|(|(}:O}:O}:O
 
Het "grappige" is dat je dat nu waarschijnlijk nog doet maar het nog niet weet...


Marco
 
Geloof me ik heb mijn hele hoofd in z,n achterwerk gestopt:Y:+
Want waren dat maar de enigste.

_O-_O-

Achteraf is het altijd zo makkelijk. Je koopt iets omdat je het leuk vind en er plezier aan beleefd. En vervolgens heb je of te weinig ruimte of het geld nodig voor iets anders. Het inkopen en verkopen met grote winsten is maar voor weinigen weggelegd. Je moet er de ruimte (loods) en het investeringsgeld voor hebben. Ik kijk altijd met veel plezier naar Wayne Carini. En ben een paar keer in Brummen geweest bij The Gallery. Prachtige oldtimers. Maar doe dat niet te vaak. Kwijlen bij voertuigen die ik me toch niet kan veroorloven, heb ik niet zoveel mee.

Ik krijg net foto's van mijn spuiter mbt de restauratie van de kuipdelen van mijn Lucky. Man je weet niet hoe blij ik daar mee ben. En dat is het belangrijkste
 
Als je overigens wel de financiën en de beschikking over een goed geconserveerde ruimte hebt en je dan al die prachtige motoren hebt weggedaan, dan is geen koeienkont te groot! :P
 
Als je als echte liefhebber een mooie collectie motoren hebt en er flink winst op kan maken doe je ze waarschijnlijk toch niet weg
 
Ik heb er op een gegeven ogenblik 14 2 takten gehad,maar het probleem was de ruimte,die was
t vochtig en je zag ze per maand verder achteruit gaan,toen heb ik besloten ze allemaal te verkopen,
overigens met toen al soms een leuke winst.Maar toch wel spijt dat ik er niet 1 of 2 gehouden heb.
Vroeger dacht ik er geen moment over na dat het ooit geld waard zou worden,2 takten waren niet populair
die waren in de aanbieding met flinke kortingen omdat niemand ze wou,ik wel en heb er veel plezier mee gehad
en zelfs wedstrijden mee gereden,en ik heb op de allereerste RG500 in Nederland proefgereden,iets wat niet veel mensen
kunnen zeggen,man wat was dat een beleving in die tijd.En ik heb op een echte RG 4 race motor gereden,iets wat nog minder mensen kunnen zeggen,
dat was een uber ervaring die ik nu nog steeds de meest gave motorervaring ooit vind ,niet 1 4 takt die ik gereden heb(en dat zijn er heel veel)
komt ook maar in de buurt van zoiets.
 
Dan zijn we er toch: Erg veel plezier beleefd. En daar gaat het om. Geld is maar geld.
 
Ik heb er op een gegeven ogenblik 14 2 takten gehad,maar het probleem was de ruimte,die was
t vochtig en je zag ze per maand verder achteruit gaan,toen heb ik besloten ze allemaal te verkopen,
overigens met toen al soms een leuke winst.Maar toch wel spijt dat ik er niet 1 of 2 gehouden heb.
Vroeger dacht ik er geen moment over na dat het ooit geld waard zou worden,2 takten waren niet populair
die waren in de aanbieding met flinke kortingen omdat niemand ze wou,ik wel en heb er veel plezier mee gehad
en zelfs wedstrijden mee gereden,en ik heb op de allereerste RG500 in Nederland proefgereden,iets wat niet veel mensen
kunnen zeggen,man wat was dat een beleving in die tijd.En ik heb op een echte RG 4 race motor gereden,iets wat nog minder mensen kunnen zeggen,
dat was een uber ervaring die ik nu nog steeds de meest gave motorervaring ooit vind ,niet 1 4 takt die ik gereden heb(en dat zijn er heel veel)
komt ook maar in de buurt van zoiets.

Man, daar had ik vroeger een moord voor gedaan :+ mooie herrineringen man, koester ze :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan