Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Heb vroeger ook veel 2takt gereden honda ns yamaha tz,rd heb ze uiteindelijk verkocht om een betrouwbare japanse 4takt te kopen.
Vakanties met de kinderen achterop heel europa probleemloos gezien.
Maar een jaar of 10 geleden stond er een rd te koop toen nog voor een prijs van 750euro met gereviseerd blok incl de rekeningen.
Gekocht en er een Kenny Roberts lookalike van gemaakt,harstikke leuk dit is mijn nieuwe hobby, nog een Yamaha Wayne R gemaakt,een paar jaar geleden
nog een NSR250 aangeschaft voor weinig, om een Rothmans van te maken deze zit nu in de laatse fase van de bouw, maar ben bang dat ik een nieuwe hobby moet zoeken want zoals jullie ook aangeven de prijzen gaan nergens meer over. Zelfs een los motorblok van welk merk ook betaal je de hoofdprijs voor daar kocht
je vroeger een nieuwe RD350 voor. En wat Rg gamma ook aangeeft het is het niet waard,ik heb er ook niet meer voor over,zeker niet met mijn hobby als je overal
de zaag in moet zetten. Hoop dat ik nog eens wat goedkoops tegen kom,maar ben er bang voor dat wordt puzzelen:?
 
Een vergelijking tussen een Goldwing of een RG500 gaat totaal mank naar mijn idee.
Dan kun je gsxr ook met een auto vergelijken, 2 totaal verschillende werelden.
 
Een vergelijking tussen een Goldwing of een RG500 gaat totaal mank naar mijn idee.
Dan kun je gsxr ook met een auto vergelijken, 2 totaal verschillende werelden.
Valt wel mee,je kan harder met een Goldwing dan je denkt,hebben al de nodige zogenaamde sportmotorrijders
ondervonden:$})
 
Dat geloof ik best dat dat kan, maar dat ligt meer aan de man die er opzit.

Maar mijn punt is, iemand die 50.000km/jaar wil rijden gaat niet op zoek naar een RG500/GSXR. Maar komt vrij snel uit bij een Goldwing of BMW. En Marq Marquez zul je nooit aan de start zien met een Goldwing. En iemand die af en toe lekker een stukkie wil sturen, heeft geen zin om gemiddeld 1x per/maand die zware buffel uit de schuur te sleuren.
En de rest van het jaar zit je tegen zo'n ding aan te kijken, tja dan weet ik wel waar ik het liefste naar kijkO-) En ja dat is natuurlijk persoonlijk.:Y

Ik heb op Spa tijdens een van mijn circuitdagen daar (1998'er SRAD 600) een x samen moeten rijden met de belgische politie op FJR'en en van die BMW vrachtwagens. :X Tering wat was dat irritant, dat werd ook uiteindelijk bijna slaande ruzie in pits, en een aantal x lichamelijk contact op de baan })}) (dat vond ik wel weer leuk dan, alleen ronde tijden moet je dan uit je hoofd zetten)
De organisatie heeft toen uiteindelijk besloten om die gasten apart te laten rijden. En nee ze waren niet sneller dan mij op een ronde, maar op sommige stukken waren ze wel rap om dan vervolgens ergens in de remmen te gaan waar je het totaal niet verwacht.:X:X Als er 1 of 2 verdwaalde tijdens een circuitdag tussen zitten is er voor iedereen mee te leven, maar het zijn gewoon geen motoren voor op circuit. Maar daar ben je vrij in om het toch te doen.
 
Op zich wel een leuke discussie. Maar geen paniek mensen: Degenen die voor een 2-takt kiezen, hebben hem in het algemeen voor erbij, rekening houdend met de formule N+1. En die ene fossiel die nog wel alleen een tweetakt rijdt, verdient een lintje :Y :) Het is dus een luxeprobleem.
 
Dat geloof ik best dat dat kan, maar dat ligt meer aan de man die er opzit.

Maar mijn punt is, iemand die 50.000km/jaar wil rijden gaat niet op zoek naar een RG500/GSXR. Maar komt vrij snel uit bij een Goldwing of BMW. En Marq Marquez zul je nooit aan de start zien met een Goldwing. En iemand die af en toe lekker een stukkie wil sturen, heeft geen zin om gemiddeld 1x per/maand die zware buffel uit de schuur te sleuren.
En de rest van het jaar zit je tegen zo'n ding aan te kijken, tja dan weet ik wel waar ik het liefste naar kijkO-) En ja dat is natuurlijk persoonlijk.:Y

Ik heb op Spa tijdens een van mijn circuitdagen daar (1998'er SRAD 600) een x samen moeten rijden met de belgische politie op FJR'en en van die BMW vrachtwagens. :X Tering wat was dat irritant, dat werd ook uiteindelijk bijna slaande ruzie in pits, en een aantal x lichamelijk contact op de baan })}) (dat vond ik wel weer leuk dan, alleen ronde tijden moet je dan uit je hoofd zetten)
De organisatie heeft toen uiteindelijk besloten om die gasten apart te laten rijden. En nee ze waren niet sneller dan mij op een ronde, maar op sommige stukken waren ze wel rap om dan vervolgens ergens in de remmen te gaan waar je het totaal niet verwacht.:X:X Als er 1 of 2 verdwaalde tijdens een circuitdag tussen zitten is er voor iedereen mee te leven, maar het zijn gewoon geen motoren voor op circuit. Maar daar ben je vrij in om het toch te doen.

1x per maand?eerder 1x per dag,ik rij er bijna elke dag mee,mijn 2 taktjes die kwamen gemiddeld 1x per maand naar buiten.
En ik weet zeker dat veel dat tegenwoordig niet eens halen,de meeste hebben er een 2 taktje bij naast een 4 takt,dat had ik ook 14 2takten en 2 GSX-R1000,s en een Laverda SF750 en een Aprilia RSV1000 Mille R,overigens heb ik in de jaren 90 in 6 maanden tijd 16000km afgeragd met een RGV250,
verkocht aan een kennis die er 4 jaar over gedaan heeft om het dubbele er op te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar ook dat valt wel mee als je een gebruikte koopt,oudere GSX-R modellen stijgen zelfs weer in prijs.
En je blijft op een oude motor rijden ondanks de waardevastheid,dat maakt voor een verzamelaar niks uit want die rijden
er toch niet mee,maar voor mij wel,ik heb een motor om op te rijden niet om naar te staren.Ik heb alweer 7000km weg met mijn
Goldwing die ik van de zomer heb gekocht,kan jij dat ook zeggen van je 2taktjes Bas:P,of staan die alleen
maar mooi te zijn;)
Oh en de afschrijving is 0,0 op de Goldwing,want die zit al op de bodem,en betaal heel wat minder aan olie en benzine
vergeleken met een dorstige 2 takt,ook loopt een Goldwing met gemak 300000km en meer zonder revisie,het record staat op meer
dan 1,5 miljoen km.s met alleen 1x een cardan revisie ,kan je dat ook van 2takten
zeggen?:N

Een Goldwing is een auto op 2 wielen.......|(;(
 
Ja van een RG naar een Goldeing. Je vraagt je af waar het mis is gegaan _O-
Vraag ik mij ook af,maar ik ben best blij met mijn 2 wielige vrachtwagen,wij toeren regelmatig door de omgeving en in België,ik kan
mijn natje en droogje meenemen en ben vergezeld van een lekker muziekje en als het wat te koud is zet ik de verwarming aan
en trek mijn verwarmde handschoenen aan,zo kan opa rustig rondtoeren bij - tig graden :z:]:W.Doe me dat maar eens na met die 2takten
die of in de revisie zijn of hooguit een paar keer per jaar de buitenlucht zien:P
NR34 heb je al met je 2 takten gereden en Bas heb je de 1000km al gehaald dit jaar met de 2 takten})
Ik heb de GL nu sinds Augustus en ben inmiddels 7000km verder geen olie verbruikt en 1op 18 gemiddeld,nou jullie weer;).:]
PS:als jullie dachten dat je met een GL niet hard kan,laat ik jullie uit die droom helpen,let op dit is met passagier.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjy_dz46J_fAhWCNOwKHQVxCc8QtwIILDAA&url=https://www.youtube.com/watch?v=1-VyTWdN5i8&usg=AOvVaw2fNiffRxYQPXAkADABM5Mz
Filmpje: Assen met een Goldwing
 
Laatst bewerkt:
Vraag ik mij ook af,maar ik ben best blij met mijn 2 wielige vrachtwagen,wij toeren regelmatig door de omgeving en in België,ik kan
mijn natje en droogje meenemen en ben vergezeld van een lekker muziekje en als het wat te koud is zet ik de verwarming aan
en trek mijn verwarmde handschoenen aan,zo kan opa rustig rondtoeren bij - tig graden :z:]:W.Doe me dat maar eens na met die 2takten
die of in de revisie zijn of hooguit een paar keer per jaar de buitenlucht zien:P
NR34 heb je al met je 2 takten gereden en Bas heb je de 1000km al gehaald dit jaar met de 2 takten})
Ik heb de GL nu sinds Augustus en ben inmiddels 7000km verder geen olie verbruikt en 1op 18 gemiddeld,nou jullie weer;).:]
PS:als jullie dachten dat je met een GL niet hard kan,laat ik jullie uit die droom helpen,let op dit is met passagier.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjy_dz46J_fAhWCNOwKHQVxCc8QtwIILDAA&url=https://www.youtube.com/watch?v=1-VyTWdN5i8&usg=AOvVaw2fNiffRxYQPXAkADABM5Mz
Filmpje: Assen met een Goldwing

Ja dat chauffeurke heeft skills :t:} En de motor gaat ook mooi op in zijn omgeving: Langs de weg en op de weg zie je kerstbomen! _O-:P
 
Laatst bewerkt:
Ja die chauffeur heeft skills :t:} En de motor gaat ook mooi op in zijn omgeving: Langs de weg en op de weg zie je kerstbomen! _O-:P
Maak jij nou eerst maar eens die RG in orde en ga eens een keer rijden,dan mag je pas meepraten met de grote jongens:Y,want die staat al veel te lang stil.8)7;)
 
Maak jij nou eerst maar eens die RG in orde en ga eens een keer rijden,dan mag je pas meepraten met de grote jongens:Y,want die staat al veel te lang stil.8)7;)

We leven in een vrij land, voor zover ik weet :W
 
Maak jij nou eerst maar eens die RG in orde en ga eens een keer rijden,dan mag je pas meepraten met de grote jongens:Y,want die staat al veel te lang stil.8)7;)

Dat klopt, helaas. Baal daar zelf ook genoeg van.
 
Dat klopt, helaas. Baal daar zelf ook genoeg van.
Ik weet het goed gemaakt,jij ruilt de RG met mijn Goldwing,is toch veel beter voor je,
zo,n woeste 2 takt is veel te gevaarlijk voor je,een rustige toermotor dat past beter.:Y
 
De Gold wing vergelijken met een RG of GT is als appels met peren vergelijken enige overeenkomst is dat ze 2 wielen hebben. Doe mij dan maar de tweetakt daar kan geen wing tegen aan totaal andere motor beleving. De wing is meer een honda civic waar ze de deuren vergeten in zijn te hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan