Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Dat klopt alleen bij deze km stand zou ik me daar niet druk over maken....Ziet het er goed uit en loopt het goed dan zal het ook wel goed zijn.
De mijne heeft iets van 80.000 km gelopen zonder revisie.
 
Dat klopt alleen bij deze km stand zou ik me daar niet druk over maken....Ziet het er goed uit en loopt het goed dan zal het ook wel goed zijn.
De mijne heeft iets van 80.000 km gelopen zonder revisie.
Ja maar waterkoeling,dat scheelt een hoop en de meeste GT750,s zijn dan allang een keer gereviseerd.
 
Ik ken er ook diverse die over de ton zitten zonder revisie.
Ik kan me een Belg herinneren die had hem 2 keer klokje rond gereden met 2 revisies
 
Nee maar hij heeft het over die 750 in de MP advertentie
Ok, heb ik ff overheen gelezen
8)7 :$
Als ik bedenk wat ik toen voor die van mij heb betaald en deze knakker er het dubbele voor vraagt en die van mij veel mooier was,
dan vind ik deze niet zo mooi voor dat geld.
 
Probeer tegenwoordig maar eens zo'n knappe gt750 te vinden voor minder, dat gaat je niet lukken.......
 
Probeer tegenwoordig maar eens zo'n knappe gt750 te vinden voor minder, dat gaat je niet lukken.......
Nee dan moet je echt geluk hebben,prijzen zijn aardig gestegen,dat is ook de reden dat ik geen 2takt meer koop,
ze mogen dan misschien nog meer waard worden ik vind ze veel te duur voor wat je er voor krijgt,leuk spul maar
het blijft ouwe meuk en onderdelen worden ook duurder of zijn niet meer te krijgen.Ik zat pas nog op Mobile.de
te kijken er staan een aantal RG,s te koop,maar blijkbaar denken nu zelfs eigenaren van wrakken dat ze de hoofdprijs kunnen vragen,
allemaal zo rond de 15000,- of nog hoger.En bij de RD500,s is het niet anders.Had ik die van mij nou nog maar een aantal jaartjes gehouden.
Al heb ik er toen geen verlies op geleden en zelfs wat winst op sommige.
 
Laatst bewerkt:
Als je alles van tevoren weet....

Zo was ik een aantal jaren terug bij Jan Keessen in Woubrugge. Daar vertelde hij dat hij vroeger Kawa 900, Honda 750F of CBX 6 nieuw verkocht. Veel klanten wilden er dan een 4-in-1 of 6-in-1 onder hebben. Dan gaf je voor de -vaak nog splinternieuwe- originele uitlaten 100 gulden terug, want je wilde de klant toch tevreden houden. De uitlaten gingen dan naar de zolder. Natuurlijk kwam er vrijwel nooit iemand naar een standaard uitlaat vragen. Op een gegeven ogenblik kwam er een monteur en die vroeg: Jan, de zolder ligt vol met van die oude uitlaten, wat moeten we daar mee? Gooi maar in de shredder, was het antwoord.

Niet heel lang daarna kwamen de eerste mensen eens voorzichtig informeren of hij misschien nog ergens uitlaten had liggen voor......
 
Als je alles van tevoren weet....

Zo was ik een aantal jaren terug bij Jan Keessen in Woubrugge. Daar vertelde hij dat hij vroeger Kawa 900, Honda 750F of CBX 6 nieuw verkocht. Veel klanten wilden er dan een 4-in-1 of 6-in-1 onder hebben. Dan gaf je voor de -vaak nog splinternieuwe- originele uitlaten 100 gulden terug, want je wilde de klant toch tevreden houden. De uitlaten gingen dan naar de zolder. Natuurlijk kwam er vrijwel nooit iemand naar een standaard uitlaat vragen. Op een gegeven ogenblik kwam er een monteur en die vroeg: Jan, de zolder ligt vol met van die oude uitlaten, wat moeten we daar mee? Gooi maar in de shredder, was het antwoord.

Niet heel lang daarna kwamen de eerste mensen eens voorzichtig informeren of hij misschien nog ergens uitlaten had liggen voor......
Ja er is heel wat origineel spul zo in de vuilcontainer verdwenen,mijn oud werkgever heeft wel eens splinternieuwe onderdelen uit
de vuilcontainer gevist bij Honda Nederland,oude voorraad werd gewoon weggegooid,daar zaten oa splinternieuwe carburateur sets bij,
iets waar een liefhebber nu van zou kwijlen.Zelf heb ik in het verleden bij een British Leyland dealer gewerkt,die nam de magazijn voorraad
over van een andere dealer die er mee stopte,ik heb toen heel wat nieuw oud spul weg gegooid,zo ook stapels originele werkplaatshandboeken,
allemaal dingen waar men nu heel blij mee zou zijn.
 
Mooie piccies Bas.:Y

Zondag even staan te praten met de rijder of monteur bij deze 500, cilinderkop eraf en ravage. Drijfstang gebroken en door carter naar buiten geslagen.
Van de zuiger was alleen de bovenkant nog over. Oorzaak; mis geschakeld. Volgens degene die ik sprak was het frame zelfbouw naar Seely voorbeeld.
De Suzuki was aardig gekieteld, zou ongeveer op 65 paardjes zitten.
 
Mooie plaatjes Bas, top

De rotax met nr 34 ; met die beste man heb ik een paar jaar geleden een tijdje staan kletsen.
Dit jaar zeg ik hem weer en weer ff gebabbeld. De beste man is begin 60 en reist alleen met zijn campertje vanuit de UK
naar classic evenementen in Europa. Ik vroeg hem; wel lastig als er iets gebeurd. No worries; you always get home :)
 
Zondag even staan te praten met de rijder of monteur bij deze 500, cilinderkop eraf en ravage. Drijfstang gebroken en door carter naar buiten geslagen.
Van de zuiger was alleen de bovenkant nog over. Oorzaak; mis geschakeld. Volgens degene die ik sprak was het frame zelfbouw naar Seely voorbeeld.
De Suzuki was aardig gekieteld, zou ongeveer op 65 paardjes zitten.
Ik las het op Facebook, zonde! Frame is inderdaad eigenbouw naar Seeley , de fiets is gebouwd door Noel Soudant die ook de coureur is.
 
Ik las het op Facebook, zonde! Frame is inderdaad eigenbouw naar Seeley , de fiets is gebouwd door Noel Soudant die ook de coureur is.
Ooit ook een opgevoerde T500 gehad,als ik mis schakelde scheurde de zuigermantels,dat is een paar keer gebeurd ,gelukkig
niet zo erg dat de drijfstang naar buiten kwam.Ik heb dat wel gehad met mijn race RD,maar dat kwam door het gebruik van
slechte kwaliteit 2 takt olie.Wel veel leuker rijden dan een standaard T500,die van mij liep harder dan de CB750 van een maat van mij.
Het geluid was indrukwekkend ,je hoorde de motor in de verte al aankomen.Ik heb de T500 verkocht aan een andere maat en die heeft er toen standaard cilinders op gezet,ik heb er toen nog een keer op gereden en vond het maar een saai sloom apparaat geworden.
 
Laatst bewerkt:
A.S. Zaterdag is er trouwens voor de liefhebbers een classic race in Rockanje. Bo Bendsneyder is ook aanwezig. Classic race

Langs het circuit is er ook altijd een man genaamd Henk die zijn privé museum met motoren openstelt voor publiek. Ook een aanrader om even langs te lopen
 
A.S. Zaterdag is er trouwens voor de liefhebbers een classic race in Rockanje. Bo Bendsneyder is ook aanwezig. Classic race

Langs het circuit is er ook altijd een man genaamd Henk die zijn privé museum met motoren openstelt voor publiek. Ook een aanrader om even langs te lopen
Ja leuk,ik ben er ook een keer heen geweest,echt een aanrader voor klassieker liefhebbers.
 
RG500 special in Team Classic Suzuki kleuren

40935025903_a877cda773_b.jpg
 
Ik ben de draad letterlijk en figuurlijk even kwijt:X. Alle electra lijkt in orde te zijn, meetwaarden van ontsteking, gelijkrichter, spanningsregelaar en bobine zijn keurig in orde, maar ik krijg geen vonk:?. Ik heb alles eerdere malen doorgemeten, connectors schoongemaakt en gecontroleerd, en heel af en toe zie ik, als ik alles weer eens los en vast gemaakt heb, een mager vonkje. Een paar seconden later is er helemaal geen vonk meer:?. Ik gebruik nieuwe bougies, alle overige electra (verlichting, claxon, remlichtschakelaars, neutraal-indicator en contactslot) werken perfect, accu is goed op spanning.
Wat zie ik over het hoofd?|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan