Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

De Gold wing vergelijken met een RG of GT is als appels met peren vergelijken enige overeenkomst is dat ze 2 wielen hebben. Doe mij dan maar de tweetakt daar kan geen wing tegen aan totaal andere motor beleving. De wing is meer een honda civic waar ze de deuren vergeten in zijn te hangen.
Die Civic stuurt wel beter dan een GT en RG:]:P
 
haha ik weet niet welke wing je hebt. Maar vergelijk de GT dan met zo ongeveer het 1e type van de wing 1977/78.Toen was de GT 750 al verdwenen uit het suzuki programma. Of de RG 1985 ongeveer ook met een wing van dat jaar. Natuurlijk de wing niet gaan vergelijken met de wings van latere jaren zou ik zeggen. Dan weet ik nog niet wat beter stuurt. Het is natuurlijk een hele andere dementie van motor rijden.
 
haha ik weet niet welke wing je hebt. Maar vergelijk de GT dan met zo ongeveer het 1e type van de wing 1977/78.Toen was de GT 750 al verdwenen uit het suzuki programma. Of de RG 1985 ongeveer ook met een wing van dat jaar. Natuurlijk de wing niet gaan vergelijken met de wings van latere jaren zou ik zeggen. Dan weet ik nog niet wat beter stuurt
Een 1500,maar zit jullie maar te plagen,natuurlijk is niets te vergelijken met tijden op een 2 takt.
 
Is inderdaad een mooi gelukte verbouwing. Jammer dat de muziek zo overheersend aanwezig is in het filmpje.

Verbouwingen zoals deze doen mij soms wel eens filosoferen wat er heden ten dage op de markt geweest zou kunnen zijn, indien de tweetakt niet de nek was omgedraaid. En dan bedoel ik niet de enkele exoot die er nu hier en daar in een schuurtje gebouwd wordt maar wat we zouden kunnen hebben aan massa geproduceerde, betaalbare tweetakten indien de ontwikkeling door zou zijn gegaan.
 
Is inderdaad een mooi gelukte verbouwing. Jammer dat de muziek zo overheersend aanwezig is in het filmpje.

Verbouwingen zoals deze doen mij soms wel eens filosoferen wat er heden ten dage op de markt geweest zou kunnen zijn, indien de tweetakt niet de nek was omgedraaid. En dan bedoel ik niet de enkele exoot die er nu hier en daar in een schuurtje gebouwd wordt maar wat we zouden kunnen hebben aan massa geproduceerde, betaalbare tweetakten indien de ontwikkeling door zou zijn gegaan.
Het is heel goed mogelijk met de huidige techniek om een schone 2 takt te produceren,maar voor fabrikanten draait alles
om zo veel mogelijk te verkopen,en daar men gekozen heeft voor de 4 takt is een 2 takt commercieel niet interessant meer,
zeker niet nu men meer de elektrische kant op wil ook gedwongen door steeds strengere milieu eisen.
Verbrandingsmotoren moeten uitgeroeid worden als het aan regeringen en milieu knakkers ligt,daar kan je het niet mee eens zijn,
maar dan dwingen ze dat wel af.Maak van heel Nederland 1 grote milieu zone en je kan alleen nog maar staren naar je motor
in de schuur,of ook elektrisch gaan rijden.Persoonlijk vind ik elektrische motoren niks maar het alternatief van een opgewarmde aarde is nog 1000x
erger.Denk ook niet dat is de ver van mijn bed show want in 2030 willen ze dat er alleen nog maar emissievrije voertuigen nieuw
mogen worden verkocht,dat is al over 12 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het goed gemaakt,jij ruilt de RG met mijn Goldwing,is toch veel beter voor je,
zo,n woeste 2 takt is veel te gevaarlijk voor je,een rustige toermotor dat past beter.:Y

:t Dat is wel een genereus aanbod. Weet je het wel zeker? Indien ja dan kom ik er zeker nog op terug.
 
Iedereen moet lekker rijden waar hij of zij zichzelf prettig op voelt :Y
 
En waarschijnlijk sneller dan men denkt.

Ja zolang het elektriciteitsnetwerk het aan kan. Zie het er al van komen: Electrisch rijden is milieuvriendelijker volgens bepaalde mensen. En dat wordt ons opgelegd. En hoe gaan ze dat straks bereiken? Juist, door kerncentrales. Super milieuvriendelijk :X
 
Kerncentrales zijn milieuvriendelijk in de zin van geen uitstoot. Afval goed opslaan is een ander verhaal.
Grootste onveilige factor met kerncentrales is volgens mij de mens 8)7

Maar er komt een tijd dat we net als de jetsons lekker rondvliegen op onze luchtmotoren.
Tis alleen nog ff wachten tot Doc de Flux Capacitor heeft aangepast en een rgv kuip om het hooverboard heeft gebouwd zodat we op het moment dat we opstappen gelijk terug kunnen naar de jaren 80 :+:+
 
Ja zolang het elektriciteitsnetwerk het aan kan. Zie het er al van komen: Electrisch rijden is milieuvriendelijker volgens bepaalde mensen. En dat wordt ons opgelegd. En hoe gaan ze dat straks bereiken? Juist, door kerncentrales. Super milieuvriendelijk :X
De bedoeling is om veel meer windmolens te gaan plaatsen en zonnepanelen.
Een groot nadeel is wel dat de laadtijd nog lang is,benzine tanken is zo gebeurd,accu laden kost
minimaal een half uur,je moet dus geen haast hebben,en een half uur uit je neus peuteren lijkt mij ook niet plezierig.
Verder zijn elektromotoren karakterloze dingen.
 
Laatst bewerkt:
Die zonnepanelen hebben ze in Assen al geplaatst op de motor parkeerplaats; daar moeten straks de Moto E bikes aan de laadpaal :+
 
Meer dan 25% van alle energie behoefte opwekken via hernieuwbare 'milieu vriendelijke' bronnen is een illusie. Geloof dat we nu aan 8% zitten. Dus tenzij we nog ergens een ei van Columbus uit kunnen broeden kan alleen afname van onze energie consumptie een oplossing bieden. Grappige is wel dat wanneer we allemaal 1 dag in de week geen vlees zouden eten we al een hele stap dichterbij komen. Aan de andere kant vraag ik mij af waar we mee bezig zijn. Dan stijgt de zeespiegel, sterft de ijsbeer uit, 1 ding de aarde overleeft ons wel......... Moeten we daar nu zoveel energie en geld in steken? Zeker weten dat we over 50 jaar zeggen, wat was dat verkeerd al dat elektrische verkeer.

Overigens is de hele berg radioactief afval in NL geproduceerd tot zover.............. 1 m3!!!!!!
 
Meer dan 25% van alle energie behoefte opwekken via hernieuwbare 'milieu vriendelijke' bronnen is een illusie. Geloof dat we nu aan 8% zitten. Dus tenzij we nog ergens een ei van Columbus uit kunnen broeden kan alleen afname van onze energie consumptie een oplossing bieden. Grappige is wel dat wanneer we allemaal 1 dag in de week geen vlees zouden eten we al een hele stap dichterbij komen. Aan de andere kant vraag ik mij af waar we mee bezig zijn. Dan stijgt de zeespiegel, sterft de ijsbeer uit, 1 ding de aarde overleeft ons wel......... Moeten we daar nu zoveel energie en geld in steken? Zeker weten dat we over 50 jaar zeggen, wat was dat verkeerd al dat elektrische verkeer.

Overigens is de hele berg radioactief afval in NL geproduceerd tot zover.............. 1 m3!!!!!!

Die 1 m3 snap ik niet. Waarom wordt er dan al jaren gesteggeld om "al" dat afval uit Borselle weg te krijgen?
Voor de rest eens: En wat is de invloed van al die k molens op de natuur en dus het milieu op den duur? Wat gebeurd er met alle dieren in de Noordzee als die lelijke dingen daar dadelijk staan? We dwalen lichtelijk af, maar op zich wel goed om er eens over na te denken of elektrisch rijden nu echt de toekomst is. Tot die tijd zorg ik dat ik geen troep zo maar op straat flikker en compenseer dat gedrag weer met de tweetakten :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan