Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Voor de geïnteresseerden: Aankomende zondag op 21 april is weer de tweetaktdag in Moergestel. Als het even meezit gaan we sowieso met 3 Suzukis (T350, GT380 en GT550) Wellicht sluit een RG250 aan... :]

1713552573621.jpeg
 
Hier meer informatie en foto’s over Ocelot.
 
Heren! Ik heb een updatetje getypt over de (g)T500 met daarin een vraagje over een hangende schuif bij mijn T500. Jullie toevallig tips of herkenning?
 
Heren! Ik heb een updatetje getypt over de (g)T500 met daarin een vraagje over een hangende schuif bij mijn T500. Jullie toevallig tips of herkenning?
De gasschuif kan een braampje oplopen van het terugvallen op de stationairschroef. Even nakijken. Als het echt kleven is, wat ie doet, ligt dat aan de olie. Maak de schuif schoon met Remmenreiniger en daarna met WD40 inspuiten en testen op glijden. Zorg dat de vlotterkamer leeg is.
 
De gasschuif kan een braampje oplopen van het terugvallen op de stationairschroef. Even nakijken. Als het echt kleven is, wat ie doet, ligt dat aan de olie. Maak de schuif schoon met Remmenreiniger en daarna met WD40 inspuiten en testen op glijden. Zorg dat de vlotterkamer leeg is.
De tweetakt olie komt er bij deze motor pas bij in het blok (oliepomp). In het begin mengde ik nog wel wat 2t olie bij, maar dat is nu niet meer. Ik heb wel wat last plakkerige dingen (zuigers, carbs) gehad na een tankje slechte benzine. Omdat de schuif wel weer 'valt' zodra ik de choke of het contact bedien, lijkt me het iets anders? Dit is wat je ook hoort in het filmpje.
 
De tweetakt olie komt er bij deze motor pas bij in het blok (oliepomp). In het begin mengde ik nog wel wat 2t olie bij, maar dat is nu niet meer. Ik heb wel wat last plakkerige dingen (zuigers, carbs) gehad na een tankje slechte benzine. Omdat de schuif wel weer 'valt' zodra ik de choke of het contact bedien, lijkt me het iets anders? Dit is wat je ook hoort in het filmpje.
Ik blijf de schuld van het plakken deels in de olie terugvinden. Al wordt het aangevoerd via slangen in het inlaattraject, de motor ontkomt er niet aan om op sommige momenten iets van het mengsel terug te blazen in de carburateur en daarmee de schuiven te smeren.
 
De polyestertank wil je nog niet de schuld geven?
Daar kom je vanzelf wel achter als die andere problemen wel/niet terugkomen. Laten we hopen van niet.
 
De polyestertank wil je nog niet de schuld geven?
Daar kom je vanzelf wel achter als die andere problemen wel/niet terugkomen. Laten we hopen van niet.
Nee, dat is echt het allerlaatste waar ik aan wil denken :P.
Maar zonder gekheid, er plakt niks. Dit is iets mechanisch. Een braampje is zeker de moeite van het controleren waard, maar andere tip is uiteraard ook welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan