Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.082
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Ach... De meeste motorfietsen hebben oliefilters om vuil (frictie materiaal van de koppelingsplaten bijvoorbeeld) op te vangen. Dus ja, ik vind de olie er nog wel acceptabel uitzien, ook bijvoorbeeld Castrol komt veel donkerder uit een carter nadat deze 10 uur ongefilterd door een carter is heengeslagen ;) oftewel, met oliefilter zou de olie er veel frisser hebben uitgezien maar zo'n filter zit er op mijn brommer niet op :)
 
Dan heeft de techno olie er nog geen 700km in gezeten,dat haal je nog wel met gewone slaolie.
Aangezien de meeste dopes relatief snel verdwenen zijn ook bij dure olie hou je de basis olie over en die komt
in de wereld maar van een aantal plekken vandaan,dus ook de Action olie. :Y
Overigens komt de beste basis olie uit Maleisië,dus met zijn alle aan de Petronas, vandaar dat die F1 Benzen zo snel zijn
;)
Ik heb eens biologische smeerolie voor motoren getest. (Volgens de fabrikant was de olie vergelijkbaar in kwaliteit met standaard olie, je moest gewoon 20% vaker de olie vervangen)
De nieuwe testmotor is vastgelopen na 250 draaiuren.
Nadat de motor uit elkaar lag kon je duidelijk zien dat er sprake was van slechte smering. (Alles dat gesmeerd zou moeten worden had loopsporen)
Normaal gezien vervangen we met de traditionele olie pas na 500u en gaat de motor minstens 8000u mee.
Dus het is heel goed mogelijk dat er na 10u al slijtage deeltjes in de olie zitten met echt slechte olie.
 
Ik heb eens biologische smeerolie voor motoren getest. (Volgens de fabrikant was de olie vergelijkbaar in kwaliteit met standaard olie, je moest gewoon 20% vaker de olie vervangen)
De nieuwe testmotor is vastgelopen na 250 draaiuren.
Nadat de motor uit elkaar lag kon je duidelijk zien dat er sprake was van slechte smering. (Alles dat gesmeerd zou moeten worden had loopsporen)
Normaal gezien vervangen we met de traditionele olie pas na 500u en gaat de motor minstens 8000u mee.
Dus het is heel goed mogelijk dat er na 10u al slijtage deeltjes in de olie zitten met echt slechte olie.
Lauter nieuwsgierigheid:
Wat voor motoren hebben jullie en in welke toepassingen gebruik je ze?
 
Onder mom olie olie heb ik deze in mijn auto gehad ten opzichte van de maketing olie ja en rijd LPG ook nog.
Wat ik wel kan vertellen dat de Action olie slecht tegen hitte kan de verdampings temperatuur is veel lager of de dikte is bij hitte veel lager , want dan zuipt hij het op.
Dus zit er verschil in jazeker wat doe ik weer maketing olie van het vat scheelt weer bijvullen , dat is dan ook weer goedkoper toch.
 
Ach... De meeste motorfietsen hebben oliefilters om vuil (frictie materiaal van de koppelingsplaten bijvoorbeeld) op te vangen. Dus ja, ik vind de olie er nog wel acceptabel uitzien, ook bijvoorbeeld Castrol komt veel donkerder uit een carter nadat deze 10 uur ongefilterd door een carter is heengeslagen ;) oftewel, met oliefilter zou de olie er veel frisser hebben uitgezien maar zo'n filter zit er op mijn brommer niet op :)
Dat veel donkerder is juist goed,dan doet de olie zijn werk namelijk vuil opnemen en smeren.
 
Bedenk dat alle dopes voor in de olie in de wereld door een aantal vaste leveranciers word gemaakt en dat die prijzen vast zijn,
bedenk daarna waarom deze leverancier zijn olie goedkoop levert en de bekende merken een veel hoger bedrag vragen
;)


Omdat bekende merken veel uitgeven aan marketing en reclame en promotie en sponsoren van duurbetaalde racers en duurbetaalde voetballers en dure reclame borden rond het TT-circuit enz. enz enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan