Omdat er op een blok met de zelfde techniek maar minder vermogen dan minder kracht op de koppeling komt te staan. Nu kunnen de koppelingsveren natuurlijk ook minder straf zijn bij bv een VfR of cbr600 , maar Honda kennende vertoont het grote gelijkenis.Omdat ?
Omdat er op een blok met de zelfde techniek maar minder vermogen dan minder kracht op de koppeling komt te staan. Nu kunnen de koppelingsveren natuurlijk ook minder straf zijn bij bv een VfR of cbr600 , maar Honda kennende vertoont het grote gelijkenis.
Omdat er op een blok met de zelfde techniek maar minder vermogen dan minder kracht op de koppeling komt te staan. Nu kunnen de koppelingsveren natuurlijk ook minder straf zijn bij bv een VfR of cbr600 , maar Honda kennende vertoont het grote gelijkenis.
Voor zover ik weet zijn de koppelingen van k75 tot en met de 1100 identiek. Scheelt wel wat qua pkZou er in die lichtere motoren ook niet een lichtere koppeling zitten denk je ?
Zou jij andere kunnen noemen?Je gaat ervan uit dat het enige verschil tussen auto en motorolie de kans op een slippende koppeling is ?
Minder houderschapsbelasting en BPM?Zou jij andere kunnen noemen?
Alle andere verschillen vallen namelijk in het voordeel van de motorfiets uit, de belasting is namelijk veel lager.
Zou jij andere kunnen noemen?
Alle andere verschillen vallen namelijk in het voordeel van de motorfiets uit, de belasting is namelijk veel lager.
Omdat er op een blok met de zelfde techniek maar minder vermogen dan minder kracht op de koppeling komt te staan. Nu kunnen de koppelingsveren natuurlijk ook minder straf zijn bij bv een VfR of cbr600 , maar Honda kennende vertoont het grote gelijkenis.
Zou jij andere kunnen noemen?
Alle andere verschillen vallen namelijk in het voordeel van de motorfiets uit, de belasting is namelijk veel lager.
Zo n bb is een 4 cilinder een 1 cilinder geeft veel zwaardere klappen op je versn bak dat is al een verschil, Dan kunnen er nog verschillen in de klepbediening zijn juist daar zie je de meeste slijtage bij niet geschikte (auto) olie.
Ik heb action olie in mijn suzuki DR750 (750cc 1-cylinder). Geen koppelingsproblemen, ook geen andere problemen overigens.
Wat is niet geschikte (auto) olie?
Ik neem aan dat niet geschikte olie schade aan de klepbediening kan geven, ik neem aan dat dat bedoelt worddat die schade kan ontstaan weet ik wel zeker.
Waardoor zou dat schade kunnen veroorzaken? Materialen zijn hetzelfde, krachten naar verhouding. Enige verschil is een hoger toerental.
Er werd niet geschikte olie genoemd, dat mag ook frituur olie zijn.
het auto gedeelte stond tussen aanhalingstekens.
ik neem aan dat men dan bedoelt niet geschikte olie, al dan niet auto olie.
niet dat het auto olie per definitie niet geschikt is.
ook niet dat niet geschikte olie per definitie auto olie is.
De constructie kan anders zijn, bovendien slijten er bij autoos ook nokkenassen en tuimelaars. Niet elk motorblok of dat nou van een auto of motor is zit hefzelfde in elkaar.Waardoor zou dat schade kunnen veroorzaken? Materialen zijn hetzelfde, krachten naar verhouding. Enige verschil is een hoger toerental.
Je hebt er echt over nagedacht.Er werd niet geschikte olie genoemd, dat mag ook frituur olie zijn.
het auto gedeelte stond tussen aanhalingstekens.
ik neem aan dat men dan bedoelt niet geschikte olie, al dan niet auto olie.
niet dat het auto olie per definitie niet geschikt is.
ook niet dat niet geschikte olie per definitie auto olie is.
De versnellingsbak ondervang je door kortere verversingsintervallen.Alle andere verschillen?
Hoe zit het dan met het "knippen" van de molecuulketens in de versnellingsbak? De veel hogere toerentallen?
De versnellingsbak ondervang je door kortere verversingsintervallen.
Het koppel van een auto per omwenteling is vele malen hoger. Helemaal met het nieuwe rijden waarbij de auto eigenlijk niet op toeren mag komen heeft de oliefilm het zwaar.
Een motorfiets met het lage koppel per liter, hoge toerentallen en constant hoge olieaanvoer heeft het een stuk makkelijker.
Dus je wil graag een onderbouwing van de onderbouwing. En wat wordt de volgende vraag, onderbouwing?
Je hebt er echt over nagedacht..
Bij gelijkblijvende druk wel maar is dat ook als de druk veel lager is?Lul nou niet. Ik zeg niet dat je verhaal niet kan kloppen, vind het zelfs niet onlogisch klinken, maar er is toch niets mis met te vragen hoe je er bij komt en of er onderzoek naar is gedaan?
Een hoger toerental geeft nu eenmaal meer warmte-ontwikkeling en meer slijtage. Ook al is er dan misschien meer oliedruk/opbrengst van de oliepomp, de vraag is dan niet onrealistisch of de olie dat helemaal kan opvangen.
Of moeten we het geloven omdat jij het zegt? Dat schijnt hier wel vaker zo te zijn, daar niet van, maar ik dacht dat jij niet tot groepje hoorde.
Luchtkoeling komt bij auto, s niet meer voor, bij motoren wel. Hogere klepveerdruk bij motoren, hoger litervermogen, meer olie vaak wel 2 keer zo veel bij auto, s, versn bak wordt met motorolie gesmeerd en niet met speciale versn bakolie waarin een hoge dosis ep additieven.Ergens is dat waar, want bij te lage toerentallen kun je onvoldoende olie aanvoer krijgen waardoor de krukaslagers ontoereikend gesmeerd worden. Dat was één van de kritiekpunten op het 'nieuwe rijden' waarbij mensen hun motor te veel gaan belasten bij een zo laag mogelijk toerental.
Anderzijds, moet een olie ook hoge temperaturen gepaard met hoge toerentallen aankunnen om verbranden te voorkomen (de bekende Black sludge onder de oliedop). Mij lijkt, al kan ik dat niet onderbouwen, dat de olie zelf het lichter heeft bij lage toerentallen dan bij hoge. Het blok zelf is punt twee, daar zal het voor n groot deel bij het ontwerp aankomen.