Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.292
10.894
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Euuuuuhhhhh, waarom? RTFM en dan had ik kunnen weten dat het niveau gewoon afleesbaar is op het scherm in de auto.

Nou ik bedoel niet zozeer over het lezen van het manual. Maar over de technische verneukeratieve complexiteit. Het zorgt ervoor dat Jan modaal het amper meer kan betalen en al helemaal niet meer zelf kan repareren thuis voor de deur of in de tuin. En dan refereer ik naar je andere post om zogenaamd het milieu te redden. Wil je het milieu redden stop dan met reizen, alleen noodzakelijk reizen voor voedingsmiddelen en medische redenen.
 
Nou ik bedoel niet zozeer over het lezen van het manual. Maar over de technische verneukeratieve complexiteit. Het zorgt ervoor dat Jan modaal het amper meer kan betalen en al helemaal niet meer zelf kan repareren thuis voor de deur of in de tuin. En dan refereer ik naar je andere post om zogenaamd het milieu te redden. Wil je het milieu redden stop dan met reizen, alleen noodzakelijk reizen voor voedingsmiddelen en medische redenen.
als men zo alle arme mensen de fiets opjagen is dat toch prima voor het milieu ?
dr schijnt nog een hele berg in china te zijn :


op links van ad moet je eigenlijk niet willen klikken, dus :

Chinese stad zit in de maag met reusachtig leenfietsenkerkhof​

De autoriteiten van de Chinese stad Hangzhou zitten in hun maag met een enorm fietsenkerkhof dat daar in korte tijd is ontstaan. Naar schatting staan momenteel maar liefst 84.000 roestige tweewielers op een afgesloten terrein buiten het centrum. Van bovenaf gezien levert dat een fraai, kleurrijk beeld op. Het stadsbestuur wil echter zo snel mogelijk af van de megastalling.
 
Nou ik bedoel niet zozeer over het lezen van het manual. Maar over de technische verneukeratieve complexiteit. Het zorgt ervoor dat Jan modaal het amper meer kan betalen en al helemaal niet meer zelf kan repareren thuis voor de deur of in de tuin. En dan refereer ik naar je andere post om zogenaamd het milieu te redden. Wil je het milieu redden stop dan met reizen, alleen noodzakelijk reizen voor voedingsmiddelen en medische redenen.
Ben je besodemieterd :) zelf iets repareren daar doen we niet meer aan in 2021 !
 
Nou ik bedoel niet zozeer over het lezen van het manual. Maar over de technische verneukeratieve complexiteit. Het zorgt ervoor dat Jan modaal het amper meer kan betalen en al helemaal niet meer zelf kan repareren thuis voor de deur of in de tuin. En dan refereer ik naar je andere post om zogenaamd het milieu te redden. Wil je het milieu redden stop dan met reizen, alleen noodzakelijk reizen voor voedingsmiddelen en medische redenen.

Complex, mwoaaaaa, weet ik niet. Ik denk een verschuiving naar andere technologieën die wellicht andere competenties vereisen van gebruikers en/of onderhoudstechnici. (Zonder daar een waardeoordeel aan te hangen). Dezelfde technologie brengt ons ook veel voordelen.
 
En bijvullen, moet dat ook via het scherm? 🤔
Olie bijvullen doe je toch ook niet via de opening van de ouderwetse peilstok? Ik lees hier en in de vorige post toch wel wat "frustratie" over nieuwe technologieën. Ieder zijn ding, maar ik denk dat technologie ons ook veel goeds brengt.
 
Olie bijvullen doe je toch ook niet via de opening van de ouderwetse peilstok? Ik lees hier en in de vorige post toch wel wat "frustratie" over nieuwe technologieën. Ieder zijn ding, maar ik denk dat technologie ons ook veel goeds brengt.

Veel moderne technologie in auto's is voortgekomen uit milieu en klimaat waanzin. Dat brengt alleen maar ellende met zich mee, autofabrikanten kiezen daar ook echt niet vrijwillig voor, maar krijgen miljarden aan boetes als ze het niet doen.
 
Olie bijvullen doe je toch ook niet via de opening van de ouderwetse peilstok? Ik lees hier en in de vorige post toch wel wat "frustratie" over nieuwe technologieën. Ieder zijn ding, maar ik denk dat technologie ons ook veel goeds brengt.
Ik dacht dat je het olieniveau misschien virtueel op peil kon brengen met een app. :P
 
Olie bijvullen doe je toch ook niet via de opening van de ouderwetse peilstok? Ik lees hier en in de vorige post toch wel wat "frustratie" over nieuwe technologieën. Ieder zijn ding, maar ik denk dat technologie ons ook veel goeds brengt.
Jawel hoor. Mijn peilstok zit namelijk vast aan mijn olievuldop! Bespaard een hoop gedoe...
 
Yep, verbruik, emissie en onnozele theoretische benaderingen om ons milieu te redden. Zuigerspeling...geen idee. 0W8 is overigens voor hybride voertuigen, maar ook daar zal het zuigertje toch old school in een cilinder heen en weer glijden
Het zuigertje incl de veren zien er al lang niet meer zo fors uit als vroeger.
Er zit een hemdje op de zuiger olie verbruik is normaal tegenwoordig en kantelen van de zuigers ook als de motoren koud zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan