Het Super Tenere 1200 topic

hoi ,

heeft hier iemand ervaring met en power commander op een 1200 van 2011.
bij ons in Belgie mag je op de secundaire wegen 70k/h .
ik vind dit en lastige snelheid .
in vierde versnelling loopt de motor wat te hoog in toeren , in zijn vijfde wat te laag .
het is vooral als je dan even wil voorbij steken dat je dan even wat power tekort komt in zijn vijfde .
zou dit met en power commander beterschap geven ?

ik hoor graag jullie ervaringen .


groet

lex

Ik zou dan eerder de ECU later aanpassen door bv Carmo, die kunnen van alles aanpassen en je hoeft geen extra kastje in de motor te bouwen. Volgens mij zijn de kosten enigszins vergelijkbaar.
Daarbij heb ik heel wat positieve ervaringen gezien van Carmo. Ik heb er trouwens geen aandelen, en wellicht zijn er andere aanbieders voor dezelfde klus:P
 
Onderweg naar Italië.
Dag 1 375km binnendoor Duitsland.

1402813
 
  • Leuk
Waarderingen: Mp76
Jaloers |(
Ik moet het voorlopig weer doen met een weekendje Luxemburg :')
Ook gaaf. Goede reis gewenst!

Wij inmiddels in Oostenrijk , rijden zometeen aan naar de timmelsjoch. Tot nu toe houd de motor zich goed. Eerste lange trip sinds ik hem heb (september). En dat na alles wat ik er aan heb gedaan.

1403378
 
  • Leuk
Waarderingen: Mp76
Dat is toch 't minste dat je mag verwachten van zo'n reisbeest?
Kleine opsomming van problemen binnen 500km na aankoop?
- voor velg hoogte en zijdelingse slag
- cardan keerring lek
- vork keerring lek
- kentekenplaat verloren
- storing toerental

En dat niet allemaal tegelijk maar steeds na een x aantal kilometers. Alles zelf gemaakt behalve de velg richten. Onderdelen onder garantie gekregen. Zat 6 maanden garantie op de motor.
Vanwege de afstand gekozen om het zelf te doen.
 
Hoeveel km's heeft je motor gelopen? Mijne is op 84000 inmiddels, en tot nu toe zijn alleen de keerringen van de voorvork vervangen. Verder alleen de normale zaken.
Klinkt of de vorige eigenaar je motor goed gebruikt heeft.
 
Hoeveel km's heeft je motor gelopen? Mijne is op 84000 inmiddels, en tot nu toe zijn alleen de keerringen van de voorvork vervangen. Verder alleen de normale zaken.
Klinkt of de vorige eigenaar je motor goed gebruikt heeft.
Inmiddels 40000.
Had de keuze uit een +2014 model of een ouder type. Heb gekozen voor en ouder type en er wat geld tegenaan te gooien om in orde te krijgen.
Veel delen gespoten en laten poedercoaten.

Nu weet ik in elk geval wat ik heb. Zou ik het nog een keer doen? Nee, zeker niet.
Zitten te veel uren in. Doe 95% zelf.
 
na nu een paar honderd kms te hebben gereden met mijn tenere 1200 van 2011 heb ik het vermoeden dat het gecombineerd remsysteem niet werkt .
als ik de voorrem gebruik duikt de motor vrij diep in .
nu heb ik de motor op de bok staan met achterwiel van de grond .
als ik nu de voorrem inknijp blijft het achterwiel gewoon helemaal los .
is dit normaal of test ik dit fout .

alvast bedankt ,

lex
 
Mijne staat ook op de bok dus net even getest. Resultaat is precies hetzelfde als bij jou, achterwiel blijft draaien. Zal wel goed zijn, beide defect lijkt me erg toevallig
 
Goedemorgen (of middag etc. :-)

Ik heb sinds gisteren een Super Tenere First Edition uit 2010 met 55.000 op de teller. Bij een dealer gekocht en in prachtige staat!

De eerste kilometer zijn goed bevallen (bij 33 graden was het wel een tikke warm, dat vond de ventilator ook want bij een verkeerslicht loeide die er af en toe op los). Het geluid van de standaard uitlaat valt me wel een beetje tegen en daarom kijk ik naar een slip-on demper.

Heeft iemand goede tips en/of ervaringen hiermee? Het lastige is dat je nergens een uitlaat even kan testen qua geluid en filmpjes op Youtube zijn er genoeg maar het ligt er maar net aan met welke kwaliteit microfoon er opgenomen is om een oordeel te hebben.
 
Goedemorgen (of middag etc. :-)

Ik heb sinds gisteren een Super Tenere First Edition uit 2010 met 55.000 op de teller. Bij een dealer gekocht en in prachtige staat!

De eerste kilometer zijn goed bevallen (bij 33 graden was het wel een tikke warm, dat vond de ventilator ook want bij een verkeerslicht loeide die er af en toe op los). Het geluid van de standaard uitlaat valt me wel een beetje tegen en daarom kijk ik naar een slip-on demper.

Heeft iemand goede tips en/of ervaringen hiermee? Het lastige is dat je nergens een uitlaat even kan testen qua geluid en filmpjes op Youtube zijn er genoeg maar het ligt er maar net aan met welke kwaliteit microfoon er opgenomen is om een oordeel te hebben.
Heb nu tijdelijk weer me originele eronder wel icm een k&n luchtfilter. Heb nog een Remus hexacone liggen voor de fun. Daar moet ik alleen de DB.killer weer inzetten. Zonder is echt een hel voor de buurt. })
 
Een K&N luchtfilter kan ook een optie zijn. Geeft ook een beter geluid, neem ik aan?
Iets zwaarder qua geluid. Zeker de moeite waard. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het toch maar even weer me Remus met db killer gemonteerd heb. Dat ploppen is toch wel gaaf. Sorry buurtjes.
 
Hoe moeilijke het ook is om via Youtube het geluid te beoordelen van de diverse merken viel me Remus wel positief op. Klinkt goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mp76
Heeft iemand toevallig nog een stuurgewicht liggen voor de Suup? Mijne heeft aan de rechterkant een of ander vaag cruisecontrol schroefwieltje wat ik niet gebruik, maar daarvoor is het stuurgewicht verwijderd.
 
Heeft iemand toevallig nog een stuurgewicht liggen voor de Suup? Mijne heeft aan de rechterkant een of ander vaag cruisecontrol schroefwieltje wat ik niet gebruik, maar daarvoor is het stuurgewicht verwijderd.
Heb geen stuurgewicht over. maar waarom gebruik je de cc niet? Of is dit puur esthetisch ? Ik ben namelijk nog op zoek naar een 2dehandsie.
 
Het is volgens mij zo'n kaoko ding, maar ik gebruik het gewoon nooit. En omdat ik wat met spiegels aan het experimenteren wil heb ik weer een stuurgewicht nodig.
 
Het is volgens mij zo'n kaoko ding, maar ik gebruik het gewoon nooit. En omdat ik wat met spiegels aan het experimenteren wil heb ik weer een stuurgewicht nodig.
Duidelijk, als je er van af zou willen en de prijs is juist heb ik een stuurgewicht over :)
Stuur maar een PM bij interesse
 
heeft iemand een foto van een originele uitlaat van een tenere 1200 bj 2011.
of hoe ik kan zien dat de mijne nog de originele is .

alvast bedankt

lex
 
Goedemorgen (of middag etc. :-)

Ik heb sinds gisteren een Super Tenere First Edition uit 2010 met 55.000 op de teller. Bij een dealer gekocht en in prachtige staat!

De eerste kilometer zijn goed bevallen (bij 33 graden was het wel een tikke warm, dat vond de ventilator ook want bij een verkeerslicht loeide die er af en toe op los). Het geluid van de standaard uitlaat valt me wel een beetje tegen en daarom kijk ik naar een slip-on demper.

Heeft iemand goede tips en/of ervaringen hiermee? Het lastige is dat je nergens een uitlaat even kan testen qua geluid en filmpjes op Youtube zijn er genoeg maar het ligt er maar net aan met welke kwaliteit microfoon er opgenomen is om een oordeel te hebben.
Hoi, ik heb ook een originele demper. Mag van mij ook wat meer roffelen, meer vermogen hoeft niet. Zou deze niet te demonteren zijn en aan te passen? Ik kan op internet niets hierover vinden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan