Het Super Tenere 1200 topic

Carmo kwam ik tegen.
€260 vind dat nog te doen.
paperclip ga ik info over zoeken?
Me niets van bekend.
 
Paperclip methode is als ik me niet vergis de connector achter je koppelingshendel doorverbinden met een paperclip. Maar daarover is meer te vinden met Google of op het xt1200 forum.
 
ben al hard aan het zoeken.
vandaag de kopp. hendel weer aan elkaar gelast.Wilde hem iets verbuigen tever en krak in 2 stukken.
Het aan elkaar lassen is me gelukt en het blijft heel dus prima.
 
ben al hard aan het zoeken.
vandaag de kopp. hendel weer aan elkaar gelast.Wilde hem iets verbuigen tever en krak in 2 stukken.
Het aan elkaar lassen is me gelukt en het blijft heel dus prima.
Heb ik tijd terug ook gedaan. Voorzichtig stuk dichter richting stuur gebogen. Op stand 1 staat hij nu precies goed. Dus nog steeds mogelijkheid om verder af te stellen.

Net nog even wat kleine delen afgelakt. Goed weer voor.

Voor we op vakantie gaan nog even rem/koppelingsvloeistof vervangen.
1388023
1388024
 
Iemand nog op zoek naar een super-uitgeruste Tenere?

Die van Moto Adventure Store staat te koop.
https://www.facebook.com/motoadvent...eline_context_item_source=1445176059&fref=tag

Ik heb er al eentje :P

Niet zo mooi als die, maar 1 is wel genoeg:')

Gisteren wel even vreemd gegaan, was bij de dealer waar de Honda demo dagen waren. Rondje gereden op een Honda CB500X. Gewoon omdat ie er zo geinig uitziet :t
Natuurlijk niet te vergelijken met een XT1200, maar ik was toch wel verrast hoe vlot zo'n kleintje is.
 
hallo allemaal ,

ik zal me eerst even voorstellen .
ik ben lex , 55 jaar ( binnen 1 maand ) en al 30 jaar motorrijder .
ik woon net niet in nederland , 5 min over de grens .
in mijn leven heel wat motoren gehad , in begin zeer veel Suzuki GS , ja de oude modellen . ik was ook altijd lid van de gs owners club in Nederland .
daarna honda european , Suzuki gsx1200 , schadow en nu als laatste een gsx1100f .
door een auto ongeval kon ik de houding op de gsx1100f niet meer lang aan en moest op zoek naar een motor met een gans andere zithouding , daar waar ik vooral de knieen niet zo moet optrekken en wat mijn heupen wat spaart .
deze eigenschappen heb ik gevonden in een Super Tenere 1200 .
het is een full option met zadel en handvatverwarming , koffers , verstralers .
7 jaar en 40000 km .
maniakaal mooi onderhouden , als nieuw .
wat een prachtige motor .
Ik zie me al snel in de Ardennen rondtoeren op dat ding .
mochten jullie nog tips hebben , hoor ik het graag .

lex
img_3087.jpg
img_3086.jpg
img_3090.jpg
img_3089.jpg
img_3088.jpg
 
Topic maar weer even omhoog schoppen.
2 dagen eifel, langs de maria laach abdij, verder naar onder richting cochem om in reil uit te komen. 310km alles binnendor. Morgenvroeg weer terug richting Nederland. 18 graden en geen druppel regen gehad. Hoewel de voorspellingen slecht waren.
1391055
 
Nuttige toevoeging aan dit topic zeg, slechte dag gehad?

Ik heb nog nooit zo'n fijne motor gehad, overigens wel ooit op een BMW gereden
-Altijd starten en rijden, en lekker soepele gasrespons. Vanaf stationair goed doseerbaar.
-verbruik 1:17 en 1:19 lukt soms ook, best netjes voor een 1200 vind ik, maar het zal best beter kunnen
-heel wat motor gereden, de Tenere is best stabiel, kortgeleden met stormachtige bries geen centje pijn
- vering is naar mijn smaak prima, dendert vlot over drempels etc, als je als Rossi de bocht door wilt zit je op de verkeerde motor
-eerlijk gezegd tot nu toe weinig nadelen kunnen vinden, al vind ik dat terug schakelen bij lage toeren en snelheid soms wat stroef gaat, en hij is best zwaar.
Is trouwens ook een 2011 model.
Waar en wanneer heb je je motor gekocht, hoeveel heeft ie gelopen en wat is de staat van onderhoud, wat heeft de dealer aan je klachten gedaan?
Nuttige toevoeging aan dit topic zeg, slechte dag gehad?

Ik heb nog nooit zo'n fijne motor gehad, overigens wel ooit op een BMW gereden
-Altijd starten en rijden, en lekker soepele gasrespons. Vanaf stationair goed doseerbaar.
-verbruik 1:17 en 1:19 lukt soms ook, best netjes voor een 1200 vind ik, maar het zal best beter kunnen
-heel wat motor gereden, de Tenere is best stabiel, kortgeleden met stormachtige bries geen centje pijn
- vering is naar mijn smaak prima, dendert vlot over drempels etc, als je als Rossi de bocht door wilt zit je op de verkeerde motor
-eerlijk gezegd tot nu toe weinig nadelen kunnen vinden, al vind ik dat terug schakelen bij lage toeren en snelheid soms wat stroef gaat, en hij is best zwaar.
Is trouwens ook een 2011 model.
Waar en wanneer heb je je motor gekocht, hoeveel heeft ie gelopen en wat is de staat van onderhoud, wat heeft de dealer aan je klachten gedaan?
Serieus, "een slechte dag gehad" omdat mijn ervaring niet strookt met de jouwe of het beeld dat je hebt. Er is geen motor die mijn dagen bepaald want het is maar een een ding. Je ziet meer nadelen bij dit model en om nou alles onder de noemer karakter weg te wuifen vind ik te ver gaan. Mijn machine valt mij tegen door alle zaken die ik beschreven heb. Als jij daar geen last van hebt is dat toch prima maar ga voor mij niet invullen hoe ik moet rijden of dat mijn verhaal niet klopt. Ik blijf bij mijn mening dat ik bij deze motor zaken tegen komt die ik niet normaal vind bij een moderne motor. Een ECU aanpassen om de motor beter te laten reageren op je gas is natuurlijk vreemd. Dit moet vanaf de fabriek goed geregeld zijn. Ik heb een fout gemaakt en dat is op mijn gevoel een motor kopen en daarna op internet gaan zoeken naar de ervaringen met deze motor. Een goede les voor de volgende keer. In ieder geval bedankt voor je reactie.
 
Serieus, "een slechte dag gehad" omdat mijn ervaring niet strookt met de jouwe of het beeld dat je hebt.



Wat wil je... in het hol van de leeuw een beetje komen vertellen hoe slecht 'm wel niet is... logisch dat je hier niet begrepen zal (wil) worden.

Wat mij betreft deel ik jouw mening ook niet hoor, en ik heb niets aan mijn ECU gedaan. Prima zoals ik 'm bij de dealer ben gaan halen wat mij betreft.
De perfectie noem ik de Ten ook niet, een motor met karakter wel.

Voor mij voldoet 'm aan mijn verwachtingen. Geen spijt van mijn aankoop, bijna 70k tevreden kilometers. :]


Moest ik nu een nieuwe kopen, dan zou het ook wel eens iets anders kunnen worden, dat dan weer wel. Het model dateert al van 2011 en na een bescheiden update in 2014 is er niet veel meer gebeurt ten huize Yamaha. Ze hadden het volgens mij te druk met hun T700-meerjarenplan. :X
Momenteel zou ik eerder te vinden zijn voor de R 1200/1250GS of zelfs de Tiger 1200. (al vind ik die nieuwe Guzzi ook niet mis)

Als ze voor de opvolger van de Tenere 1200 net zo lang gaan doen mogen ze stillekes gaan beginnen denk ik... :P
 


Ik vul niks in over hoe je rijden moet of wat dan ook, en dat het een ideale of perfecte motor is hoor je me ook niet beweren.
Je valt hier binnen zonder enige info, nooit voorgesteld, met een grote klaagzang over de xt1200. Je hebt geen woord gezegd waar ie vandaan komt, in wat voor staat je motor verkeerd en wat eraan gedaan is om je problemen op te lossen.
Wat verwacht je dan?
De zaken die je beschrijft zijn niet normaal, los ze op of laat ze oplossen en kom dan terug met een goed verhaal.
 
Beetje vreemd dat iemand zijn ervaring niet mag delen, En om raad vragen.
Moet het altijd "mijn motor - beste motor" verhaal zijn?
Ontegensprekelijk zal Rob eens goed naar de motor moeten (laten) kijken, maar (bijna) zeggen dat hij moet ophoepelen....
 
Iedereen kan zijn ervaring toch delen, het is de manier waarop.
Uit het niets een post over wat een klereding het wel niet is, dat slaat toch nergens op? En om raad gevraagd werd er ook niet, het was alleen een mededeling.
Ik vind zoiets nogal stijlloos, maar er is nu wel genoeg over gezegd.
Het is weer weekend, morgen fijn een dagje toeren!
 
Heeft iemand hier van die Madstadt beugels om de ruit te verstellen? Op vorige motoren heb ik goede ervaringen met verstelbare ruitjes, maar aangezien zo'n ding niet goedkoop is ben ik wel benieuwd naar ervaring hiermee op de XT
 
Deze heb ik een paar jaar geleden gekocht. Kost wel wat (vergeet ook de belasting niet), maar werkt goed en is zeer degelijk. Ruit kun je nu in hoogte verstellen en kantelen. En juist dat kantelen maakt het verschil. Ik heb alleen de beugels daar gekocht, niet een scherm.
 
Deze heb ik een paar jaar geleden gekocht. Kost wel wat (vergeet ook de belasting niet), maar werkt goed en is zeer degelijk. Ruit kun je nu in hoogte verstellen en kantelen. En juist dat kantelen maakt het verschil. Ik heb alleen de beugels daar gekocht, niet een scherm.

Kijk, daar heb ik wat aan :t
Dat ie duur is was ik al achter, gaat een dikke 200 euro kosten.
Maar experimenteren met ruitjes is ook een dure hobby, wellicht hoef ik geen ruitjes meer te kopen:P
 
Hoi allemaal, ik zal me even voorstellen.
mijn naam is Arthur van Ballegooijen, bouwjaar 1964, woon in Wijk en Aalburg. Heb sinds 4 weken een S10. Gebruik hem voor werk en plezier. Afgelopen weekend mee naar de Eifel geweest. Fantastische motor.....Leuk om hier rond te kijken en ervaringen uit te wisselen.
 

Bijlagen

  • DSC_0193.JPG
    DSC_0193.JPG
    205 KB · Weergaven: 27
Hoi allemaal, ik zal me even voorstellen.
mijn naam is Arthur van Ballegooijen, bouwjaar 1964, woon in Wijk en Aalburg. Heb sinds 4 weken een S10. Gebruik hem voor werk en plezier. Afgelopen weekend mee naar de Eifel geweest. Fantastische motor.....Leuk om hier rond te kijken en ervaringen uit te wisselen.

Welkom Arthur,
Mooie XT, in deze kleuren heb ik hem nog niet eerder gezien, gaaf!
 
Ola,

Zal me even voorstellen, Mario uit het zuiden van Noord-Holland. Rijdt sinds een jaar op een S10 uit 2011, is een importfiets uit de UK dus even het stuur aan de de enige juiste kant moeten zetten.

Hiervoor FJR, Diversions en nog wat Duits spul bereden. (altijd met plezier)

Afgelopen jaar 23k aan km weggevreten, eerst de oude Metzelers Tourance opgereden en nu al ruim 3k op de pr5 trail. Merendeel asfalt, woon-werkverkeer en hier en daar een tripje.

Ondertussen ook tegen het bekende euvel van de bobines gelopen en verholpen. Uiteindelijk zelf gedaan (wphb en Jouwbuis zijn zeer behulpzaam)
Rare snavel eraf gehaald en iemand anders mee verblijdt, andere hendeltjes gemonteerd en lampjes onder de koplamp geplaatst.

40+K is eind juni aan de beurt, is mijn monteur ook weer terug van vakantie. Tot die tijd pak ik dingen aan die ik zelf ken/durf. (scheelt weer in de kosten)

Bijgaand wat pica's 1ste winkelschoon, 2de is 1 van de 4 bobines, zeker niet de meest gare maar zorgde voor wat storing, 3de zoals de fiets er nu bij staat, 4 en 5 de nieuwe hendeltjes

Verlanglijstje: remapping van de ECU, cruisecontrol (denk de travelroad), led-plinkers, fenderextender en kleinere zijkoffers (past nu een winkelwagen in en dat weet m'n lieve vrouw ook)

Zo dat was m even voor nu. Lees op meerdere forums mee, vond het wel zo netjes om mijzelf hier ook voor te stellen.

Vragen stel ze,

groetjes

Mario
 

Bijlagen

  • 20180329_110709.jpg
    20180329_110709.jpg
    205,2 KB · Weergaven: 26
  • 20190527_092343.jpg
    20190527_092343.jpg
    141,6 KB · Weergaven: 24
  • 20190529_201208.jpg
    20190529_201208.jpg
    182,8 KB · Weergaven: 24
  • 20190529_202246.jpg
    20190529_202246.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 21
  • 20190529_202313.jpg
    20190529_202313.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 21
Ik vul niks in over hoe je rijden moet of wat dan ook, en dat het een ideale of perfecte motor is hoor je me ook niet beweren.
Je valt hier binnen zonder enige info, nooit voorgesteld, met een grote klaagzang over de xt1200. Je hebt geen woord gezegd waar ie vandaan komt, in wat voor staat je motor verkeerd en wat eraan gedaan is om je problemen op te lossen.
Wat verwacht je dan?
De zaken die je beschrijft zijn niet normaal, los ze op of laat ze oplossen en kom dan terug met een goed verhaal.
Na zulk commentaar ben ik wel klaar op dit forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan