Het Super Tenere 1200 topic

@ salami, geen idee. Even de dealer bellen?

Vandaag nog even uitlaattappeindes keramisch vet aangebracht.
Spruitstuk nog even beetje gepoetst.
Olie en filter vervangen en de joekel van een carterplaat weer terug eronder.
Rempedaalas en schakelas gesmeerd.

20190101_171418.jpg
 
Haal jij altijd die beide bouten van je crashbars gelijk eruit?

In de montagehandleiding staat dat je die nooit samen eruit mag halen...
 
Begrijp wel dat het een motorophangpunt is, maar zolang de rest vast zit zal dat nooit zakken.
6 jaar technisch specialist bedrijfswagens geweest, en sinds 8 maanden werkzaam bij ASML.
nu dus nog enkel voor de hobby aan motoren werken:].


Ik ben dan niet technisch aangelegd en ken er niet veel van, maar weet dat het zo in mijn montagehandleiding staat.... Heb dezelfde crashbars.
Zal idd wel niet zoveel kwaad kunnen, maar toch. ;)
 
Richtprijs(je) voor die uitlaat?



De mijne is inmiddels 4 geworden... deze week net terug van z'n 60K beurt inclusief kleppen stellen.
Ook maar eens een nieuwe batterij gestoken, een YTZ14S ipv de standaard 12S die mi toch iets te zwak is voor deze motor... de laatste tijd meer en meer moeite om op gang te komen na een koude nacht.

We zijn helemaal klaar voor 2019.

De Stella Alpina in juli staat weer op de planning en op het einde van de zomer ga ik nog richting Zwitserland, Piemonte, Ligurië en de Susa vallei.... :]:]:]
 
Richtprijs(je) voor die uitlaat?



De mijne is inmiddels 4 geworden... deze week net terug van z'n 60K beurt inclusief kleppen stellen.
Ook maar eens een nieuwe batterij gestoken, een YTZ14S ipv de standaard 12S die mi toch iets te zwak is voor deze motor... de laatste tijd meer en meer moeite om op gang te komen na een koude nacht.

We zijn helemaal klaar voor 2019.

De Stella Alpina in juli staat weer op de planning en op het einde van de zomer ga ik nog richting Zwitserland, Piemonte, Ligurië en de Susa vallei.... :]:]:]

is verkocht, bericht verwijderd.
klinkt goed!
ja dat van die koude start is een dingetje. vind bij ducati's dat die zelfs nog langzamer rond gaan.
ik ga samen met mijn vriendin in juni naar de dolomieten. rijden we in 4 dagen heen via de eifel / vogezen / zwitserland / oostenrijk. vervolgens 8 dagen daar met vrienden van ons (10 man met 8 motoren volgensmij) en dan weer 4 dagen terug.
 
Even een dingetje van heel andere orde...
Ik heb kortgeleden een verse botsmuts aangeschaft. Grote verbetering, zit als gegoten, me happy! Totdat.......
het begon te regenen. Waterlekkage langs het vizier en dus plasjes en druppels aan de binnenzijde. Tijdje aan het afstellen geweest, wat ik voor een nieuwe helm niet netjes vind, ergste lekkage opgelost maar nog steeds niet goed. Contact opgenomen met de verkoper, na wat heen en weer mailen helm opgestuurd voor onderzoek. En inderdaad heeft men ook daar geconstateerd dat het niet goed is. Helm terug gestuurd naar fabrikant. En die vind het geen veiligheids issue dus niks aan de hand. Nogal teleurstellend vind ik, maar goed. Leveranciers gaat nog proberen bij de fabrikant de koop terug te draaien dus dat is even afwachten. Winkel zelf adverteerd ook met 100 dagen niet tevreden, geld terug maar dan mag het artikel niet gebruikt zijn, dus die doet daar moeilijk over.
Maar even los van of ik nou wel of niet mn centen terug krijg, is het nou onredelijk om van een helm van bijna 400 euro te verwachten dat ie waterdicht is? Ik heb altijd goedkopere helmen gehad en nooit lekkage.
Voor de goeie orde, ik rij in principe jaar rond dus dan til je mijns inziens toch wat zwaarder aan dit soort dingen.
 
Het is een Nexx XWED2. Hele lovende recensies overal dus ik had er wel vertrouwen in. Maar blijkbaar gebruikt niemand er een in de regen....
Koop ik een keer een duurdere helm, heb ik dit weer...:(
Volgende wordt gewoon weer iets van 200 euro |(
 
Het is een Nexx XWED2. Hele lovende recensies overal dus ik had er wel vertrouwen in. Maar blijkbaar gebruikt niemand er een in de regen....
Koop ik een keer een duurdere helm, heb ik dit weer...:(
Volgende wordt gewoon weer iets van 200 euro |(


Ai... in zo'n type had ik ook interesse, vind deze vooral mooier dan de Hornet DS van Shoei....

Dagdagelijks gebruik ik een Neotec 2, een tophelmpje, maar voor de meer allroadgetinte ritten zou ik graag een dualsport helm bijkopen. Nog nergens echt klachten tegengekomen van die Nexx… Toch maar uitkijken dus.


Nu, ik weet niet wie er bij u tegenwerkt, maar ik ga er toch vanuit dat die garantie ergens voor dient? Binnenregenen is voor mij toch voldoende om aanspraak te maken op de garantie, niet? Zou toch graag hebben dat mijn dealer me zou helpen in zo'n geval. Succes ermee.
 
Vooralsnog ga ik ervan uit dat het netjes wordt opgelost, ik ga niet akkoord met een aquaruim ipv een helm.
Wordt vervolgd :')
 
Het vervolg bij deze :P

probleem is opgelost, webwinkel heeft geld inmiddels terug gestort *O*
Daar ben ik blij mee, wel heel jammer dat zo'n mooie helm nog niet helemaal voor elkaar is.
Volgende week op de beurs maar eens rondneuzen voor een andere botsmuts 8-)
 
De stilte hier is oorverdovend :P :')


Heel hard heeft het hier nooit gegaan he...

Iedereen zal tevreden zijn van z'n Ten zeker? Ik heb voor dit seizoen eindelijk eens werk gemaakt van een action cam. Kan maar leuk zijn tijdens onze reizen.

Iemand ervaring met de plaatsing van zo'n ding op de motor ipv op de helm?

Heb een Drift Ghost 4k aangeschaft, zitten standaard twee kleefbare mounts bij. Eén voor op de helm en één vlakke, die zou ik op de motor zelf kunnen kleven, op de bovenste zijkap lijkt mij wel een geschikte plaats.
Al heb ik niet zo'n vertrouwen in die kleefdingen... loop ik niet het risico dat ik tijdens een wat turbulente rit alles kwijt raak onderweg?

Heb voorlopig dus maar een schroefbare mount gekocht die ik op de crashbars heb geschroefd... alleen... daar staat het nogal gevaarlijk moest ik 'm eens op z'n zij leggen. :/
 
Heel hard heeft het hier nooit gegaan he...

Iedereen zal tevreden zijn van z'n Ten zeker? Ik heb voor dit seizoen eindelijk eens werk gemaakt van een action cam. Kan maar leuk zijn tijdens onze reizen.

Iemand ervaring met de plaatsing van zo'n ding op de motor ipv op de helm?

Heb een Drift Ghost 4k aangeschaft, zitten standaard twee kleefbare mounts bij. Eén voor op de helm en één vlakke, die zou ik op de motor zelf kunnen kleven, op de bovenste zijkap lijkt mij wel een geschikte plaats.
Al heb ik niet zo'n vertrouwen in die kleefdingen... loop ik niet het risico dat ik tijdens een wat turbulente rit alles kwijt raak onderweg?

Heb voorlopig dus maar een schroefbare mount gekocht die ik op de crashbars heb geschroefd... alleen... daar staat het nogal gevaarlijk moest ik 'm eens op z'n zij leggen. :/


Ik deel je mening over die kleefdingen, ik ben ook meer van het schroeven. Better safe than sorry ;)
Laatst zag ik ergens iemand die de camera tussen de vorkpoten had bevestigd onder het balhoofd, gaf goed beeld maar ik durf niet te zeggen of ie daar veilig zit als je motor eens diep in de veren duikt:P

Ben me momenteel aan het orienteren voor een setje nieuwe schoenen voor de XT. De huidige Bridgestone Battlax A40 doet het prima, maar is voor goed versleten en achter zal het ook niet lang meer duren. Ik neig weer naar de nieuwere versie van de Battlax, maar de keuze is reuze....ik zie door de bomen het bos niet meer |(
En bovendien vorige week schade aan de XT opgelopen, eigen stomme schuld ook nog ;(
Tijdens verhuizing in het heetst van de strijd even vergeten dat er nog een schijfremslot opzat, metertje achteruit verplaatst...KRAK...grote scherf uit het spatbord:( Dat was me even een AAAARGH!!!! momentje 8)7
Nieuw spatbord gaat bijna 200 pietermannen kosten...het zal ervan moeten komen vrees ik.
 
Ik blijf met een grote grijns op de super ten rond rijden. Afgelopen winter weer een beurtje gehad. Nu de Michelin Road 5 eronder. De band geeft veel vertrouwen, en past bij mijn rijstijl. Eens kijken hoeveel kilometer ik hier mee kom. Anders zou de Michelin Anakee Adventure ook een goede kandidaat zijn trouwens.
De voorvork heeft ook een klein beurtje gehad (keerring begon te zweten, dus het werd tijd). Mocht ook wel met >50k op de teller.

Niets staat me in de weg om er dit jaar weer 16k bij te zetten op de teller. :)

Die kleefmounts: vergis je daar niet in. 3M heeft dubbelzijdige tapes/kleefpads waar je bang van wordt. Laat die lijm 3 dagen uitharden en je krijgt het nog alleen maar met geweld los.
 
Momenteel rij ik ook met de PR5, de trailversie dan wel.
Tegen dat de lente tegoei in het land is zijn deze wellicht aan vervanging toe en dan komen er terug wat ruigere banden onder.

Was tevreden van de Scorpion trail 2 en de Bridgestone A40's. De A'41's vond ik heel wat minder. Misschien dat ik dit jaar die nieuwe Anakee Adventure eens ga proberen.

Met de voorvork nog geen problemen hier (65000km)
 
Ik denk dat ik de Pirelli trial ga proberen, Metzeler tourance next is ook nog een optie

Die Tourance Next liggen op de Tiger van m'n vrouw en ik hoor haar niet klagen. Ik heb na de standaard tourance's die op m'n XT660Z lagen niet zo veel zin meer om dat merk te proberen.
Op de XT660Z heb ik altijd met de Anakee 2 gereden.
 
Geinig hoe verschillende merken door mensen worden ervaren, ik heb ook een paar XT660z Tenere's gehad en heel wat banden versleten waarvan diverse Tourance, nooit klachten over gehad.
Maar ik wil nu de Pirelli eens proberen, daar heb ik nog geen ervaring mee.
 
Geinig hoe verschillende merken door mensen worden ervaren, ik heb ook een paar XT660z Tenere's gehad en heel wat banden versleten waarvan diverse Tourance, nooit klachten over gehad.
Maar ik wil nu de Pirelli eens proberen, daar heb ik nog geen ervaring mee.


Maken ze nog slechte banden? Het zit vooral in het koppeke denk ik... en ik doe daar gewoon aan mee.
 
Even hier weer wat activiteit in schoppen.
Binnekort nog even een beurtje doen en dan naar Italië. Donderdag ook nog een dainese goretex pak gekocht op lengte maten. Daarbij alpinestars toucan goretex laarzen gekocht.
20190208_161813.jpg
20190208_161738.jpg
20190208_162216.jpg
IMG-20190302-WA0015.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan