het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.210
5.575
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Laat mij maar effe een half uurtje in die wagen rijden, dan piep je wel anders...:+

Je zou het wel willen hé?

Jaguar_420_interieur.jpg
 
Maar dan moeten de kruiskoppelingen 90o verdraaid staan tov. elkaar, dan heb je het effect van een homokineet.
Is niet juist, gezien vanop de losse as moeten de vorken juist in dezelfde lijn staan, een veel gemaakte fout,
Al eindeloze discussies over gehad bij zeer uiteenlopende toepassingen, op de joebuis vind je er nette voorbeeldfilmpjes van.
(Kruiskoppelingen 90° verdraaien zou dan weer een blunder zijn, en dus zijn we weer "on-topic"🙂
 
Geen idee waar ik die zelfgebakken kruiskoppelingen gezien heb, dus niet meer terug te vinden. Maar om het een beetje goed te maken, een ontplofte kruiskoppeling.

Bekijk bijlage 1398497
Wow, ooit eens een kruiskoppeling kapot gedraait (240pk en 404Nm op een aandrijfas gezet die ontworpen was voor 200pk en 286Nm) maar die was niet zo kapot als deze...
 
Om er nog eens een mooie blunder in te gooien.

Een maat van me die aangaf dat zijn broek en laars wel erg vies waren na een rit. Logisch dacht hij, want de ketting was net gesmeerd.
Toch even een keer goed gekeken naar de Yamaha XT. Bleek dat twee van de vier bouten bij de koppakking waren afgebroken. Dat bleek geen kettingvet maar olie op zijn schoenen te zijn. Had op die manier al 200+ kilometers afgelegd zonder olie.

Motor was van een opleiding gekocht. De studenten hadden de bouten (ietsje) te hard aangedraaid. De overige twee bouten waren zo hard aangedraaid dat het schroefdraad bijna afwezig was.
 
Eigen stommiteit...... 2 takt blok volledig gereviseerd alles klaar, gemonteerd, vloeistoffen erop. Kijk ik op de werkbank... hmm waar was die spie ook weer van. De waterpomp... begint u maar van voor af aan 😭
 
Terug
Bovenaan Onderaan