het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Motor bij de dealer voor nieuwe balhoofdlagers.

Krijg ik een belletje dat een van mijn voorremblokjes staal-op-staal remt en dus volledig versleten is. Of ze de rem mogen reviseren, want die moet vast zitten, en de blokken mogen vervangen.
ehmmm, nee, ik geloof er geen barst van, heb de rem nog geen 1000km ervoor zelf in handen gehad.

Goed, de dealer laat mij tekenen voor het afhalen van een niet-rijklaar voertuig, en vertelt me dat een setje origineel Brembo blokjes 140€ kost.

Ik rijd naar huis, met da auto naar de Louis, koop een setje origineel Brembo blokjes voor 80€ en haal de rem los. Alle zuigers gangbaar, en het dunste remblokje 2x zo dik als de verslijtmarkering.

Dankjewel, daar hoef ik dus ook niet meer naar toe. |(

80,- is nog veel te duur,ik koop ze voor rond de 30,- origineel Brembo
 
Motor bij de dealer voor nieuwe balhoofdlagers.

Krijg ik een belletje dat een van mijn voorremblokjes staal-op-staal remt en dus volledig versleten is. Of ze de rem mogen reviseren, want die moet vast zitten, en de blokken mogen vervangen.
ehmmm, nee, ik geloof er geen barst van, heb de rem nog geen 1000km ervoor zelf in handen gehad.

Goed, de dealer laat mij tekenen voor het afhalen van een niet-rijklaar voertuig, en vertelt me dat een setje origineel Brembo blokjes 140€ kost.

Ik rijd naar huis, met da auto naar de Louis, koop een setje origineel Brembo blokjes voor 80€ en haal de rem los. Alle zuigers gangbaar, en het dunste remblokje 2x zo dik als de verslijtmarkering.

Dankjewel, daar hoef ik dus ook niet meer naar toe. |(

Ben ik nu de enige die nieuwschierig is om welke motorzaak dit gaat?
 

He, lachebekje, kijk even naar het verschil in profiel voorband en achterband. Als je de achterband tegen de richting laat draaien, is het profiel gelijk aan een voorband


1537473492616.png
 
He, lachebekje, kijk even naar het verschil in profiel voorband en achterband. Als je de achterband tegen de richting laat draaien, is het profiel gelijk aan een voorband


Bekijk bijlage 1329487
Dat klopt maar dat zegt helemaal niks. Een ander merk of type is weer andersom.
De band wordt andersom gemonteerd omdat de krachten op de gordel dan andersom zijn.
Met het profiel heeft het niks te maken.
 
Dat klopt maar dat zegt helemaal niks. Een ander merk of type is weer andersom.
De band wordt andersom gemonteerd omdat de krachten op de gordel dan andersom zijn.
Met het profiel heeft het niks te maken.

Loop ff naar de garage en kijk bij je eigen motor. Je denkt toch niet dat een voorband zo ontworpen is dat alle afwatering naar achter gaat (in plaats van opzij) zodat de achterband een dubbele portie te verwerken krijgt! Let maar eens op als je eens in de regen rijdt: voor zie je het water naar de zijkant sproeien, achter recht naar achter.

Genoeg over dit onderwerp, op naar de volgende blunder!
 
Loop ff naar de garage en kijk bij je eigen motor. Je denkt toch niet dat een voorband zo ontworpen is dat alle afwatering naar achter gaat (in plaats van opzij) zodat de achterband een dubbele portie te verwerken krijgt!

Genoeg over dit onderwerp, op naar de volgende blunder!
Als je iets weet van motorbanden en hun werking, zoals in nat, dan weet je dat Zot en VDV gelijk hebben.

Het gaat om hoe een band is ontworpen. Verdeling van krachten en ook bijv opwarming.
 
Loop ff naar de garage en kijk bij je eigen motor. Je denkt toch niet dat een voorband zo ontworpen is dat alle afwatering naar achter gaat (in plaats van opzij) zodat de achterband een dubbele portie te verwerken krijgt! Let maar eens op als je eens in de regen rijdt: voor zie je het water naar de zijkant sproeien, achter recht naar achter.

Genoeg over dit onderwerp, op naar de volgende blunder!
Hoe kom je erbij dat het water naar achter zou gaan?
Dan moet je wiel toch behoorlijk spinnen.
En hoe verklaar je dat het ene merk kiest voor het profiel de andere kant op te laten lopen dan het andere merk?
Zoek er eens wat plaatjes bij, dan zie je dat je verhaal nergens op gebaseerd is.
 
Loop ff naar de garage en kijk bij je eigen motor. Je denkt toch niet dat een voorband zo ontworpen is dat alle afwatering naar achter gaat (in plaats van opzij) zodat de achterband een dubbele portie te verwerken krijgt! Let maar eens op als je eens in de regen rijdt: voor zie je het water naar de zijkant sproeien, achter recht naar achter.

Genoeg over dit onderwerp, op naar de volgende blunder!
Doe jezelf een lol, en ga eens kijken in welke richting het "afwateringsprofiel" waar jij het over hebt bij de meeste voorbanden zit.
Het mooiste voorbeeld daarvan is (naar mijn mening) de Michelin Pilot Road 2 voorband.
 
Iemand weet het beter dan een beroeps-motorbandenspecialist en een beroeps-motormonteur. Welcome to the internet ;)
On topic..

134602d1282443277-broken-swingarm-rear-swingarm2.jpg

Bij deze is het de vraag of het een sleutelblunder is, ik denk een combinatie van factoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan