het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.325
5.681
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Dit was ook een mooie :9~

[afbeelding]
[afbeelding]
Het originele plaatje.

full


Rambabbel heeft gewoon wat gephotsjopt.
 
Laatst bewerkt:
Bij een oude Suzuki GS550.

Dichtgeslibt benzinefilter vervangen door een stukje pijp waardoor hij niet meer stilvalt, alleen gaat nu het vuil direct naar de vlotternaalden en lopen de carbs over.
Balhoofdlager zo verrot dat er geen goeie bocht mee te maken is.
Achterwiel scheef in de achterbrug waardoor de ketting vreselijke geluiden maakt bij inveren.
Aftermarket dempers met een andere aansluitdiameter, kon een 1.5mm dikke ring tussen om het niet rammelend, geluids- en gasdicht te krijgen
Achterspatbord ontbreekt waardoor alle bagger van het achterwiel direct het luchtfilterhuis invliegt.
Recht stuk pijp als stuur, lekker voor je polsen, ook loopt de koppelingskabel dan niet lekker meer dus verwissel je maar het koppelingshendel en de schakelaars van plek.
Isolatie van de bedrading van het achterlicht met zilver laminaat-tape.
 
Ooit een oude motor gekocht om tijdelijk mee te rijden, kostte weinig omdat de koppeling stuk was volgens de vorige eigenaar, ding bekeken en de hydraulische koppeling kwam inderdaad niet op druk.
Motor gekocht en in de werkplaats het deksel van het reservoir gehaald, hmmm eigenaardige substantie zat er in, was motorolie gebruikt om bij te vullen in plaats van dot 3, cups van de slave cilinder waren zo ongeveer verdwenen. :')
 
"Koelvloeistoftankje"op een TL1000S

full


Nokkenaskapje van een CB750F2

full


Deze zijn van de GS550, let ook op het mooi verbouwde subframe.

full


Mooi blootliggende pulspool en kabel die tegen het zijkapje aanschuurde.

full
 
Laatst bewerkt:
Bij hele bekende framebouwer en frezer(noem geen namen) kroonplaat laten frezen en nog wat meer.Kroonplaat gelijk met bevestiging voor rempot van Brembo.Nieuwe rempot meegegeven,kon die hem gelijk monteren.Motor halen,inladen in de bus.Thuisgekomen zie ik een plas remvloeistof op frame/balhoofd liggen,lekker.Ik dacht,weet je wat,zal gelijk het zooitje maar ontluchten met nieuwe vloeistof,je weet maar nooit.Probleem,vloeistof ging niet door het potje het slangetje van het reservoir in.Dacht even doorprikken met stukje ijzerdraad ter controle.Ijzerdraad liep vast in slangetje reservoir.Huh,wat doet trouwens dat bobbeltje in dat reservoirslangetje,het zal toch niet zijn wat ik denk?Dus wel,rempotje van Brembo wordt geleverd met zo'n dopje op het uitloopje van reservoirslang aansluiting en daar hadden ze het slangetje dus gewoon overheen gemonteerd dus die dop gewoon laten zitten.Vond het een hele prestatie dat ze die slang daar overheen hebben gekregen.Om maar niet te denken wat er na een tig aantal kilometers had kunnen gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Kennis gaat mee in t bos crossen en op weg naar huis valt zn motor uit, ANWB brengt hem thuis.

Is 3 maanden op zoek naar een storing in de elektronica, leent bobines en CDI van me maar komt er niet uit, komt met aanhanger langs zodat ik er naar kan kijken, haal zn tank er af, heb mijn tank toevallig er ook af, zet die er op en starten en lopen...

Hij had niet door dat als je met mij t bos ingaat je verbruik wat hoger ligt en heeft steeds gedacht dat zn tank niet leeg kon zijn want volgens zn dagteller had ie nog genoeg benzine-O-

1 vriend van me heeft tot 3 x toe vergeten zn voorrem goed vast te zetten :X

gozer komt uit Eindhoven rijden want zn motor stottert kijk onder zn tank en druk zn linker bougiedop weer op zn bougie [ 1 cilinder met 2 bougie's] en loopt weer mooi, maar hij denkt dat ik hem in de maling neem en eerst de dop los had getrokken terwijl zn motor toch weer mooi liep |(
 
Ook met een BMW R1150GS.
Ding rookte en stampte als een gek en onderweg niet meer willen starten.
Netjes even opgehaald en de overtollige olie afgetapt.
Daarna de motor laten lopen incl uitlaatgas afvoerslang.
Kreeg een bezoekje van de brandweer die was komen opdraven nadat ze enkele meldingen hadden binnengekregen dat er een motorzaak in brand stond.
We hebben er meteen maar een koffiepauze ingelast.

Of een mooie KTM SM met een vastgelopen uitlaattuimelaar en as.
Klant had oliepeil gecontroleerd, zat genoeg in.
De 2 oliefilters waren inderdaad nog een beetje nat ;-)

Klant komt aanrijden met de mededeling dan zijn koppeling erg slipte.
Kettingwiel achter was echt rond en klant had de ketting zo strak aangespannen zodat hij er nog mee kon rijden.

Klant had een GSX600F en was werkplaatschef bij een Mercedes dealer.
Had zelf kleppen gesteld en olie gewisseld, maar de motor maakte nogal veel herrie in de kop en de koppeling was slipper de slip.
Aan de olie kon het niet liggen, dat was de duurste olie die ze hadden bij Mercedes, een longlife olie.
Gevolg, nokkenassen en slepers volledig verwoest, koppelingsplaten kliko waardig en de schakelwals en vorken waren van kleur veranderd.
Gelukkig had ik nog een blok liggen :-)
 
Ook met een BMW R1150GS.
Ding rookte en stampte als een gek en onderweg niet meer willen starten.
Netjes even opgehaald en de overtollige olie afgetapt.
Daarna de motor laten lopen incl uitlaatgas afvoerslang.
Kreeg een bezoekje van de brandweer die was komen opdraven nadat ze enkele meldingen hadden binnengekregen dat er een motorzaak in brand stond.
We hebben er meteen maar een koffiepauze ingelast.

Of een mooie KTM SM met een vastgelopen uitlaattuimelaar en as.
Klant had oliepeil gecontroleerd, zat genoeg in.
De 2 oliefilters waren inderdaad nog een beetje nat ;-)

Klant komt aanrijden met de mededeling dan zijn koppeling erg slipte.
Kettingwiel achter was echt rond en klant had de ketting zo strak aangespannen zodat hij er nog mee kon rijden.

Klant had een GSX600F en was werkplaatschef bij een Mercedes dealer.
Had zelf kleppen gesteld en olie gewisseld, maar de motor maakte nogal veel herrie in de kop en de koppeling was slipper de slip.
Aan de olie kon het niet liggen, dat was de duurste olie die ze hadden bij Mercedes, een longlife olie.Gevolg, nokkenassen en slepers volledig verwoest, koppelingsplaten kliko waardig en de schakelwals en vorken waren van kleur veranderd.
Gelukkig had ik nog een blok liggen :-)
Is die olie nog slechter dan die van de Action? :+
 
Is die olie nog slechter dan die van de Action? :+


Ik heb idd de overtuiging als de beste man Action olie erin had gedaan dat de motor nog steeds had gelopen :-)
He wat zeg ik NU???????
Dat is het mooie van olie, een olie met het juiste gebruiksdoel is beter dan het beste en de duurste die niet voor zo,n motorblok is bestemd ;-)
 
Ik heb idd de overtuiging als de beste man Action olie erin had gedaan dat de motor nog steeds had gelopen :-)
He wat zeg ik NU???????
Dat is het mooie van olie, een olie met het juiste gebruiksdoel is beter dan het beste en de duurste die niet voor zo,n motorblok is bestemd ;-)

on topic graag :)
 
Ik heb idd de overtuiging als de beste man Action olie erin had gedaan dat de motor nog steeds had gelopen :-)
He wat zeg ik NU???????
Dat is het mooie van olie, een olie met het juiste gebruiksdoel is beter dan het beste en de duurste die niet voor zo,n motorblok is bestemd ;-)
O jé, ik heb laatst longlife koelvloeistof in een Yamaha van iemand anders gedaan. ;(
Van een MF-ster nog wel. O-)
 
Laatst bewerkt:
Een klant kwam met zijn net aangeschafte R1 voor een nieuwe achterband te laten monteren. Blijk ik de moer op de achteras niet los te kunnen krijgen met de luchtsleutel. Dus ik probeer het met wat zwaarder en langer handgereedschap en door dit te verlengen met een buis van 1 meter en met 2 man er aan te gaan hangen komt de moer met een krakend geluid los. Ik schat uit de losse pols een moment van ca. 300Nm....... :?

Maar goed, bij het verwijderen van de as blijkt er wel erg veel speling op het achterwiellager te zitten. Bij de R1 is dat een duur naaldlager, dat ik dus niet op voorraad heb.
Blijkt bij nader inzien dat een vorige "monteur" de lagerbus (zeer nauwkeurig geslepen hardstalen pasbus) van plek verwisseld had met de afstandsbus (duidelijk dunnere aluminium buis die alleen op lengte is bewerkt). Deze binnenbus kon bijna 1mm zijdelings bewegen binnen het lager....... |(
Men had de achteras dus bewust idioot vastgedraaid om de speling weg te drukken.... Gezien de stuurklachten van de klant was dat niet gelukt. :(

Maar goed, omdat ik het lager dus niet in huis had heb ik het oude lager weer (op de juiste manier) moeten plaatsen. Tot onze verbazing ging dit spelingsvrij, en voorzover ik weet rijdt hij er nog steeds mee. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan