het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
1398363
 
Ik weet wel wat van lassen en sterkte e.t.c.
Voor zover je dit prutswerk lassen kan noemen.
Dit zit gewoon niet vast, ik durf te wedden dat je met een paar klappen de sluitplaat er af slaat.
 
De lassen doen vrijwel niets, alleen de buitenplaat vasthouden. Normaal zit er alleen een braam aan het pennetje.
Daar waag ik toch anders over te denken. Volgens mij (en ik heb zeker niet de wijsheid in pacht) wordt de kracht VIA de pen op de buitenplaat overgebracht. En de pennen passen in dit geval niet optimaal, en misschien is passen slecht een betere woordkeuze. De braam die normaal gesproken aan een pen zit, dient als zijdelingse opsluiting.

Ook ik vind deze oplossing realistisch gezien een passende noodoplossing, voor als een betere oplossing niet mogelijk is. Maar dan wel voor een zo kort mogelijke termijn/afstand. Voor degene met een heel erg groot hart kan je er zo lang mee doorrijden totdat het niet meer kan, maar waarom zou je? Ergens achteraf in het donker tijdens regen je gelijk krijgen dat je toch nog verder hebt kunnen rijden met de ketting dan een ander voorspelde is niet het soort gelijk (geluk) waar ik op zit te wachten.
 
De lassen doen vrijwel niets, alleen de buitenplaat vasthouden. Normaal zit er alleen een braam aan het pennetje.
Klinkt plausibel, ik heb al heel wat kettingen geponsd en begrijp dat de zijdelings uitgeoefende krachten krachten minimaal zijn. Maar ik stel me zo voor dat dat pennetje gewend is om te kunnen draaien, en dat kan 'ie nu niet meer. Sterker nog, hij kan helemaal niks meer; omdat zijn positie gefixeerd is terwijl hij toch als een malloot beweegt, levert dit volgens mij wel wat spanning met zijn omgeving op. ;)
 
Ik weet wel wat van lassen en sterkte e.t.c.
Voor zover je dit prutswerk lassen kan noemen.
Dit zit gewoon niet vast, ik durf te wedden dat je met een paar klappen de sluitplaat er af slaat.
Het zou interessant zijn om te weten hoe lang deze oplossing stand gehouden heeft. Het verbaast me niets als deze motor "verkoopklaar" gemaakt is en de nieuwe eigenaar er rustig 5000 km mee gereden heeft. En ook even gekeken hoe hard hij kan.
Als thuiskomertje zou ik er rustig mee gaan rijden (met samengeknepen billen).
 
Het zou interessant zijn om te weten hoe lang deze oplossing stand gehouden heeft. Het verbaast me niets als deze motor "verkoopklaar" gemaakt is en de nieuwe eigenaar er rustig 5000 km mee gereden heeft. En ook even gekeken hoe hard hij kan.
Als thuiskomertje zou ik er rustig mee gaan rijden (met samengeknepen billen).

Als je echt graag naar huus wil dan worden de eisen wel snel minder ja... _O- ... en onder die omstandigheden zou ik het waarschijnlijk ook nog wel wagen, maar om er mee door te rijden lijkt me geen fijn idee.
 
Klinkt plausibel, ik heb al heel wat kettingen geponsd en begrijp dat de zijdelings uitgeoefende krachten krachten minimaal zijn. Maar ik stel me zo voor dat dat pennetje gewend is om te kunnen draaien, en dat kan 'ie nu niet meer. Sterker nog, hij kan helemaal niks meer; omdat zijn positie gefixeerd is terwijl hij toch als een malloot beweegt, levert dit volgens mij wel wat spanning met zijn omgeving op. ;)
rol beweegt, pen echt niet hoor!

1398446
1559585286678.png
 
Dit zit op een motor die ik als project gekocht heb een jaar terug, is mij zo verkocht zonder wat te zeggen.

Ik kom dit nu tegen terwijl ik wat anders aan de motor aan het doen ben, ik heb hier zonder het te weten 3000 km mee gereden :/

Je merkt tijdens het rijden niet echt wat, schakel loopt wat stroever als de anderen maar heb erger meegemaakt, desalniettemin ga ik hier niet mee doorrijden.

 
Geen idee waar ik die zelfgebakken kruiskoppelingen gezien heb, dus niet meer terug te vinden. Maar om het een beetje goed te maken, een ontplofte kruiskoppeling.

Bekijk bijlage 1398497

Zohee, die is stuk. Waar is die van?

Zo heb ik een auto met 245 pk en 384 Nm, dus je mag verwachten dat die kruiskoppelingen het zwaarder hebben, maar die zijn al 50 jaar niet stuk gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan