het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Ach zo leert hij de volgende keer beter op te letten moet je maar denken.
8)7 ;)

Het is ook de manier om het te leren, ik heb het ook zo geleerd met mijn eerste auto.

Als 20-jarige zoon van een automonteur vond ik het ook niet nodig om mijn vader mee te nemen, ik kon het zelf wel beoordelen...
Met de proefrit zat ik naast de verkoper, hij reed dus.
Helemaal blind verliefd op die auto was ik, was ook echt een plaatje, dus gekocht.
De kleppen tikten wel wat maar dat was een kwestie van stellen vond ik en dat kon mijn vader wel.

Uiteindelijk is hij weken bezig geweest om de auto technisch rijdbaar te maken.

Vergeet je nooit meer zo'n les en na een jaar of 5 kon ik er ook nog om lachen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Inderdaad een alarm... En van die bevestigingspunten, heeft ook z'n beste tijd gehad.

Ik zag de motor van 10 meter afstand en stelde direct voor om rechtsomkeert te maken. Zoonlief was direct verliefd op de ZX6R met 35KW op kenteken.

Ik verwacht dat we nog wel wat meer aan gaan treffen🤔

Mag hopen dat zoonlief ook een A rijbewijs heeft ipv A2.. Anders mag ie er nog niet mee rijden.
 
Heb ik inderdaad ook nooit begrepen, dit soort motoren op 35kw. Kan allemaal leuk en aardig een uitdraai bijzitten, maar dar werkt niet. Sterker, boven de 70KW af fabriek dus begrenzen is niet eens aan de orde
 
Het is ook de manier om het te leren, ik heb het ook zo geleerd met mijn eerste auto.

Als 20-jarige zoon van een automonteur vond ik het ook niet nodig om mijn vader mee te nemen, ik kon het zelf wel beoordelen...
Met de proefrit zat ik naast de verkoper, hij reed dus.
Helemaal blind verliefd op die auto was ik, was ook echt een plaatje, dus gekocht.
De kleppen tikten wel wat maar dat was een kwestie van stellen vond ik en dat kon mijn vader wel.

Uiteindelijk is hij weken bezig geweest om de auto technisch rijdbaar te maken.

Vergeet je nooit meer zo'n les en na een jaar of 5 kon ik er ook nog om lachen.
Ik ga m'n zoon uiteraard helpen met sleutelen maar ga niet voor hem sleutelen. Dus samen in de garage of helemaal niet.

Leerzaam wordt het zeker...
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Heb ik inderdaad ook nooit begrepen, dit soort motoren op 35kw. Kan allemaal leuk en aardig een uitdraai bijzitten, maar dar werkt niet. Sterker, boven de 70KW af fabriek dus begrenzen is niet eens aan de orde
Motor staat nu 35 KW op kenteken maar begrenzing is er af. Deze gaat er weer op voor zoonlief ermee de straat op gaat.
 
Mag hopen dat zoonlief ook een A rijbewijs heeft ipv A2.. Anders mag ie er nog niet mee rijden.
Ik heb de motor zelf terug naar huis gereden (motor reed verder prima). Maar zat niet helemaal comfortabel met de motor op de snelweg (je gaat toch dingen bedenken die anderen misschien vergeten zijn zoals... Asmoeren op moment te zetten en dat soort zaken🤔)
 
Hoeveel vermogen heeft een zx6r standaard? want naar mijn weten is het dus zelfs zo dat al heb je m 35kw op kenteken, dat hij het vermogen waarmee de motor een typegoedkeuring gekregen heeft, niet meer dan 70KW zijn.

Maar goed, we dwalen af!
 
Staat toch echt 35 KW op kenteken 🙄

Al staat er 1KW op het kentekenbewijs -> Reglement Rijbewijzen artikel 15 lid 1 onder c:

"motorrijtuigen op twee wielen, niet zijnde een bromfiets, met een maximumvermogen van 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van niet meer dan 0,2 kW per kg massa in rijklare toestand als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen en niet afgeleid van een motorrijtuig met meer dan het dubbele vermogen, al dan niet met zijspan (rijbewijs A2); "

[/offtopic]
 
  • Leuk
Waarderingen: JB1
Al staat er 1KW op het kentekenbewijs -> Reglement Rijbewijzen artikel 15 lid 1 onder c:

"motorrijtuigen op twee wielen, niet zijnde een bromfiets, met een maximumvermogen van 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van niet meer dan 0,2 kW per kg massa in rijklare toestand als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen en niet afgeleid van een motorrijtuig met meer dan het dubbele vermogen, al dan niet met zijspan (rijbewijs A2); "

[/offtopic]
In Duitsland rijden motorfietsen welke minder vermogen hebben dan bij ons, zou dat een oplossing kunnen zijn?
 
Al staat er 1KW op het kentekenbewijs -> Reglement Rijbewijzen artikel 15 lid 1 onder c:

"motorrijtuigen op twee wielen, niet zijnde een bromfiets, met een maximumvermogen van 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van niet meer dan 0,2 kW per kg massa in rijklare toestand als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen en niet afgeleid van een motorrijtuig met meer dan het dubbele vermogen, al dan niet met zijspan (rijbewijs A2); "

[/offtopic]

Als ie individueel is gekeurd is ie nergens van 'afgeleid' en mag dit dus gewoon.
 
Al staat er 1KW op het kentekenbewijs -> Reglement Rijbewijzen artikel 15 lid 1 onder c:

"motorrijtuigen op twee wielen, niet zijnde een bromfiets, met een maximumvermogen van 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van niet meer dan 0,2 kW per kg massa in rijklare toestand als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen en niet afgeleid van een motorrijtuig met meer dan het dubbele vermogen, al dan niet met zijspan (rijbewijs A2); "

[/offtopic]

dat is mooi en waarschijnlijk ligt de bewijslast/ verantwoording bij de bestuurder
Kun je als eigenaar/ bestuurder opvragen hoeveel vermogen de motor dan had voor de keuring?
Ik denk dat als er op kenteken 35kW staat en in het echt heeft hij dat ook dat ze er weinig van kunnen zeggen
 
Als ie individueel is gekeurd is ie nergens van 'afgeleid' en mag dit dus gewoon.

Individueel Keuren Speciaal (IKS) voor 35kW-motoren
Sinds 1 augustus 2009 is het ook mogelijk om bij de RDW, via de afdeling IKS (Individueel Keuren Speciaal), motoren te begrenzen die geen officiele typegoedkeuring hebben. De motor krijgt dan een unieke keuring voor dat kenteken, waarbij de motor dan 35kW op kenteken krijgt. Hierdoor krijg je bij een staande houding door de politie geen gezeur dat je op een motor aan het rijden bent, waar je geen rijbewijs voor hebt. Hier zijn echter wel een aantal regels aan verbonden. Niet elke motor komt er voor in aanmerking. Dit zijn een aantal punten; 1 Voor 35kW restrictie: Maximaal origineel motorvermogen 70kW = 95pk 2 Reductie moet op solide wijze zijn gedaan (vernauwing inlaat bij carburateur is bijv. geen probleem), de reductie mag niet makkelijk worden weggenomen. 3 Een aanpassing aan de ontsteking (CDI) wordt niet geaccepteerd.

bron: startersmotor.nl
 
dat is mooi en waarschijnlijk ligt de bewijslast/ verantwoording bij de bestuurder
Kun je als eigenaar/ bestuurder opvragen hoeveel vermogen de motor dan had voor de keuring?
Ik denk dat als er op kenteken 35kW staat en in het echt heeft hij dat ook dat ze er weinig van kunnen zeggen

in de meeste gevallen zal het geen problemen leveren denk ik inderdaad, maar er zou maar wel wat gebeuren en je verzekering begint te zeuren..
 
Terug
Bovenaan Onderaan