M.Biaggi#1!
MF veteraan
- 8 sep 2003
- 3.793
- 305
Ikzelf heb ze superschoon gekregen met van die staalsponsjes met zeep erin, verkrijgbaar bij de supermarktEn ja, zonder de coating te beschadigen en zonder krasjes.
Ok, zal eens kijken of ik die ook kan vinden, maar ik ga eerst eens die andere manier proberen. Ik heb ze nog nooit echt goed schoongemaakt, dus ik weet ook niet hoe je kunt zien of de coating is beschadigd of niet. Zal is kijken of ik een fotootje kan maken van de setjes.
Wat als die coating is beschadigd, wat heeft dit voor effect? Ik zou zelf denken dat ze dan sneller vuil worden.
Volgens mij maakt een volle tank niet uit aangezien de benzinetank van kunstof is en toch niet roest...Nu de sneeuw er weer ligt is het tijd om mn RS eens te verzorgen en weg te zetten..
Volle tank, accu eruit.. Maareh, iemand nog tips voor in de winter om de motor de winter door te helpen?
Ik hoor trouwens meerdere mensen over olie of drap wat bij de uitlaatflens van de liggende cilinder langs loopt/ druppelt. Ik heb vrijdag de uitlaatjes even verwijderd en toen liep er een flinke scheut mengolie uit...dus heb alle vier de oliesproeiertjes even doorgeblazen en het viel me op dat 3 van de 4 behoorlijk weerstand gaven en de 4e vrijwel niet. Dus heb het idee dat deze bij stilstand olie in het carter lekt wat er dus bij de onderste uitlaatpoort weer uitloopt. Dit zal ook de verklaring zijn voor het probleem dat mijn aprilia flinke oliesputters uit de uitlaatjes produceert..gelukkig heb ik nog een nieuwe oliesproeier liggen dus deze zal ik komende week monteren, eerst nog even locktite scoren om ervoor te zorgen dat hij er niet uit kan rammelen. Maar misschien is dit de reden waarom sommige RSjes last van een druiper hebben?
dat is geen olie, maar overbrand mengsel.
dat word veroorzaakt door langzaam rijden/pruttelen.
Bij mij is het weldegelijk olie. Aangezien het in exact dezelfde blauwe kleur eruit loopt als waar ik het in het mengreservoir bijvuldat is geen olie, maar overbrand mengsel.
dat word veroorzaakt door langzaam rijden/pruttelen.
ja dat zijn die sproeiertjes waar die slangetjes naartoe gaan. Even een ander slangetje erop en blazen. Je moet flink blazen wil er lucht doorheen gaan, hoef je maar zacht te blazen dan kan het zijn dat ze lekken tijdens stilstaanToevallig dat je hierover begint. Ik heb gister mijn RGV even laten lopen en het viel mij ook op dat er olie sputters uit de uitlaat komen. Tevens loopt/druppelt er aardig wat olie langs beide uitlaatflenzen via de uitlaat naar beneden.
Wat bedoel jij precies met de sproeiers doorblazen? Zij dat die sproeiertjes waar de slangetjes van de oliepomp naar toe gaan? Deze heb ik tijdens het opbouwen van het blokje al doorgeblazen.
Wat kan in mijn geval dan het probleem zijn van die oliedruppels langs de flenzen en de sputters uit de uitlaat?
Edit: Kan het misschien zijn dat ik veel te veel olie gebruikt heb bij het monteren van de powervalves en cilinder?
als ik van jullie was zou ik toch maar eens gaan nalezen of opzoeken hoe je de olienippels het best en het veiligste test zonder deze misschien gaan te beschadigen door er 5 of 10 bar luchtdruk door te blazen .
Ik blaas met mijn mond dus beschadig helemaal niets.als ik van jullie was zou ik toch maar eens gaan nalezen of opzoeken hoe je de olienippels het best en het veiligste test zonder deze misschien gaan te beschadigen door er 5 of 10 bar luchtdruk door te blazen .
Perslucht is niet oke...Ik heb toen het blokje openlag gewoon met perslucht die messing punten doorgeblazen. Is dit iets heel ergs dan?
Als ik het me goed herinner gaan er twee sproeiertjes naar de krukaslagers. En per cilinder zit nog zo'n sproeiertje.
De olie die bij mij via de uitlaatpoort naar buiten loopt is donkerbruin/zwart en achter uit de uitlaatjes komen zwarte spetters.
Perslucht is niet oke...
Moet je even checken door er een goed passend slangetje op te zetten en dan te blazen. Moet je flink blazen om er lucht doorheen te krijgen én als je zuigt dat je geen olie in je smoel krijgt zijn ze oké. Kun je er door zacht te blazen al lucht doorheen krijgen dan zou ik de betreffende nippel vervangen voor een nieuwe.Dan maar hopen dat ik niks gesloopt heb...
Ik heb toen het blokje openlag gewoon met perslucht die messing punten doorgeblazen. Is dit iets heel ergs dan?
Als ik het me goed herinner gaan er twee sproeiertjes naar de krukaslagers. En per cilinder zit nog zo'n sproeiertje.
De olie die bij mij via de uitlaatpoort naar buiten loopt is donkerbruin/zwart en achter uit de uitlaatjes komen zwarte spetters.
Je kan dit ook door tweetaktolie in de houder van een injectiespuit te doen en daarop een stukje olieleiding op te plaatsen en dan kijken of je erdoor kan spuiten met dit maar je mag niet kunnen opzuigen met dit .
Hopelijk begrijpen jullie deze verwarde uitleg van een domme belg
vergeten te vertellen dat je dit ook steeds doet wanneer je het hartje hebt opengehad met alle olieleidingen zodat je zeker bent dat deze allemaal open zijn en ook in 1 keer olie hebben