M.Biaggi#1!
MF veteraan
- 8 sep 2003
- 3.793
- 305
Ja had al een beetje gegoogled maar kom op diverse fora tegen dat andere koppen averechts kunnen werken qua vermogen/betrouwbaarheid. Maar bedankt voor de tips, ik zal eens googlen op bovenstaande namen en advies inwinnen.Ga eens te rade bij Vince in France ook fijn om dit eens te google'n dan kom je deze zeker tegen ,
er is in UK ook nog iemand die er veel ervaring in heeft net als Raemaekers motoren te Zolder of Jacqmaer te Bilzen deze mensen kunnen je helpen met originele kopen aan te passen naar wat je wil
Ja had al een beetje gegoogled maar kom op diverse fora tegen dat andere koppen averechts kunnen werken qua vermogen/betrouwbaarheid. Maar bedankt voor de tips, ik zal eens googlen op bovenstaande namen en advies inwinnen.
Met VHM geeft 12cc de beste resultaten. Als je dat goed afstelt is het ook veilig. Je kunt qua inhoud iets hoger gaan zitten zodat de compressie wat minder wordt. In theorie wordt het daar veiliger van, maar volgens mij is dit in de praktijk te verwaarlozen.Volgende vraagstuk, ik wil graag VHM cilinderkoppen aanschaffen. Maar is er qua inserts ook een compromis mogelijk qua vermogen/brandstof. Ik hoef het maximale aan vermogen er niet uit te halen. Aangezien er verschillende inserts bij te bestellen zijn, wat is nou de geschikte insert voor straatgebruik, dus ik wil het graag betrouwbaar houden.
Jij hebt ook VHM koppen? Zo ja, waar heb jij hem laten afstellen? 12cc schijnt zo te horen inderdaad goed geschikt te zijn voor straatgebruik.edit: jij hebt geen VHM koppenMet Thunderase eens, maar ik vraag me af of Vince weer een batch gaat doen.
Vorig jaar heeft ie er weer eentje gedraait omdat er veel vraag naar was. Of dat dit jaar weer zo is...
Hij heeft ook suzuki koppen nodig, dus als je die niet hebt kun je misschien net zo goed voor VHM gaan.Met VHM geeft 12cc de beste resultaten. Als je dat goed afstelt is het ook veilig. Je kunt qua inhoud iets hoger gaan zitten zodat de compressie wat minder wordt. In theorie wordt het daar veiliger van, maar volgens mij is dit in de praktijk te verwaarlozen.
Jij hebt ook VHM koppen? Zo ja, waar heb jij hem laten afstellen? 12cc schijnt zo te horen inderdaad goed geschikt te zijn voor straatgebruik.edit: jij hebt geen VHM koppen
Ah dan ben ik benieuwd naar zijn ervaringen en advies met de vhm koppen.Bartje heeft 2 rs-jes
1tje met VHM en 1tje met Vince koppen.
Goed het is weer winter, tijd om weer eens verder te knutselen aan de RS250.
Ze staat weer warm en droog in de huiskamer...
Ik zou nog wel graag een leuk rem/schakelsetje willen voor de RS, weten jullie goede adresjes welke ze leveren tegen enigzins redelijke prijzen?
tevens wil ik graag van mn koppakkingen af zonder de compressie te veranderen...dus zoek nog een leuk setje koppen, al dan niet origineel/aangepast of aftermarket koppen.
Is dat nog ergens te krijgen? Of maybe heeft iemand hier nog iets liggen?
edit: Ik zit net op roteg.nl te kijken en daar heb ik een set VHM koppen voor €355,-.
Geen gekke prijs lijkt mij. De inserts zijn €40,- per stuk. Maarrrr welke inserts kan ik het beste nemen met een standaard RS 250 met arrow uitlaatjes?
ik heb nog een ignitech te koop
Misschien wil ik wel én ignitech én vhm koppenIk zou dat geld in een Ignitech stoppen, daardoor kan je over het hele toerengebied je vermogen opkrikken. Vraag RicM maar eens.
Hmm ik zie net dat hij al een half jaar niet op het forum is geweest. Iemand die weet hoe je met hem in contact kan komen? Ik zit zelf ook aan een Ignitech te denken.
Bedankt voor het antwoord.Bartje heeft 2 rs-jes
1tje met VHM en 1tje met Vince koppen.
Die ervaringen zijn goed.Ah dan ben ik benieuwd naar zijn ervaringen en advies met de vhm koppen.
ah, top, thanx!Bedankt voor het antwoord.Die ervaringen zijn goed.
Advies is weinig anders als dat ik al gezegd had. Ik stuur je ff een mailtje.
Een RGV500 is een grand prix fietsHallo 2-takt liefhebbers
Misschien niet taktisch om de volgende vragen op de laatste pagina van een topic te stellen, maar ik waag toch een poging:
Ik zit er steeds meer over te denken om een 2-takt aan te gaan schaffen. En mijn voorkeur gaat uit naar een Suzuki. Waarom?
-Ik heb vanaf '97 tot dit jaar Suzuki gereden en ze hebben me nooit in de steek gelaten.
-Liefst wil ik er 1 in de klassieke Lucky Strike (Kevin Schwantz) kleuren. En ik heb in een ander topic gezien dat dit mogelijk is, nav. een door Motopaints Assen gespoten RGV250.
Kan iemand me wegwijs maken? Waar moet ik op letten en waar moet ik naar een RGV250 op zoek gaan? Welk bouwjaar wel en zijn er bouwjaren die niet aan te bevelen zijn? En aan welke prijs moet ik ongeveer denken om hem helemaal tip top te krijgen?
Overigens denk ik zelf aan een 250 omdat ik het idee heb dat een RGV500 niet betaalbaar en veel te bruut is voor een amateur
Uiteraard zou ik hem later kunnen laten spuiten. Tips zijn welkom
Hallo 2-takt liefhebbers
En ik heb in een ander topic gezien dat dit mogelijk is, nav. een door Motopaints Assen gespoten RGV250.
Een RGV500 is een grand prix fiets
Die van motopaints zit een RG500 blok in, om het allemaal nog wat duidelijker te makendeze combi staat ook bekend als RGV500.
Klopt maar ze zijn wel te vinden, wat ook een mogelijkheid is, is een RG400 blok zijn een stuk minder duur.
Goeie! Ben al aan het zoeken
Hallo mensen,
Ik heb dus sinds kort ook een mooie rs250 uit 2000 op de kop getikt.
Maar nu zit ik er dus aan te denken om de originele powervalves eruit te kieperen,
Om narigheid voor te zijn.
Nou heb ik mijn oog dus op de 2delige powervalves van Luca biagini laten vallen.
En nu komt de vraag Ga ik dit verschil merken? 2 delig ipv 3 delig.?
zonder verdere aanpassingen zoals een ignitech ontsteking.
Ik heb dit geprobeerd te zoeken, maar kan nergens een fatsoenlijk antwoord vinden.
Gr. Tim
Deze vent zit in Japan, die koopt nog wel eens van die blokken en kan ook de export regelen
mori-man-1 on eBay