Het MT-07 Tracer topic - deel I

Groter scherm zit er hier nu ook op, nu maar wachten tot het weer het toelaat om te testen :].
LED koplamppeertje is hier ook te zien, jammer van de kleur rood maar deze past zonder aanpassing van de deksel en is normaliter niet zichtbaar. Deze zitten er al vanaf het begin in en een verademing qua lichtopbrengst.
Knipperlichten zijn ook vervangen door LED exemplaren die "lopen". Het knipperlicht relais is ook vervangen door een exemplaar wat niet afhankelijk is van de belasting.


Bekijk bijlage 1349113
Nice! Ben zelf ook blij met de grotere voorruit. Scheelt toch aardig wat turbulentie en ziet er gewoon goed uit!
Ook leuk om te zien dat ik niet de enige ben die zn motor in huis stalt :Y
 
Blue Monday!

IMG_3744.jpeg
 
Hoe ingewikkeld is die ingreep? Het lijkt niet meer dan die beugel ertussenuit halen. Klopt dat?

Eigenlijk een heel simpele ingreep.

Hier de ingrediënten:
2 staalstrips (30x4x155 mm), bij lokaal staalconstructie bedrijf €5,-
Boormachine, boortjes.
Schuifmaat?
Metaal vijl (of flex *O*) om de hoeken van de strips af te ronden.
Potlood of kraspen.
Zwarte plastidip (of andere spuitlak).
Vijverfolie of ander flexibel materiaal.
Wat geduld want die plastidip moet drogen, met spuitlak meer geduld.

Het recept:
Beugel is vervangen door 2 (zwart gespoten) staal strips die licht omgebogen zijn.
Gaten van het origineel overnemen op de strips (voor en achter zijn verschillend):
De strips passen tussen kunststof en metalen deel van originele kentekenplaathouder.
Achterkant aftekenen dus al simpel als je rekening houd met het voorste deel. De voorkant van originele houder komt hier van pas om achter af te tekenen zodat de gaten voorkant binnen de strips uitkomen.
Gaten in strips boren, rekening houdend met bout diameters (weet ik lekker niet meer :? ).
Strips voorzien van enkele lagen lak.
De tijd die nodig is om de laklagen te laten drogen kan zinvol worden besteed met koffie, fris o.i.d.
Monteren met originele bouten.
Aan de onderkant blijft een opening. Tussen spatbord en strip heb ik dikke vijverfolie geklemd zodat geen water naar binnen komt.
Kabels zijn (onzichtbaar) onder zadel weggewerkt, zijn nu immers te lang.


IMG_0019.jpg

Bovenkant is de kentekenplaathouder (jaja, hier istie niet goed gepoetst 8)7).

IMG_0020.jpg

En klaar is Henkie *O*
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tracer rijders. Ik ben misschien in de markt voor een Tracer 700 en ben benieuwd wat de gemiddelde verbruikscijfers zijn van dit machientje. Ikzelf rij nu een NC750X DCT uit 2014 en ben daar an sich best tevreden over, maar vermogen, daar loopt ie niet van over. Zeker niet op de snelweg waar ik de meeste tijd op doorbreng tijdens mijn dagelijkse ww ritje van 115km retour. Nu is het verbruik van de NC laag; 's zomers 1 op 26 en 's winters 1 op 22 gemiddeld en ik ben dus benieuwd naar de cijfers van de Tracer, ik blijf ook naar de economische kant kijken. In mijn vrije tijd (vakantie) rij ik op mijn GL1500, dus het is puur voor het ww verkeer...

Bij voorbaat dank voor de cijfers....
 
Da's dus minder zuinig dan de NC, daar heb ik wel eens gelezen van 1 op 28 bij snelwegverkeer, maar die wonen denkelijk niet in N-H waar je altijd met
windkracht 5 tegenwind zit op de A9....................
 
Zoals je zult begrijpen ben ik niet op zoek naar een fiets voor vrijetijdsgebruik, maar puur voor het ww verkeer en dan is een 'gewoon goed' weggedrag prima.
Het wat grotere vermogen is op zich wel aantrekkelijk maar als dat dan weer ten koste gaat van de economy van de fiets wordt dat al minder........
Thnx voor de feedback btw
 
Zomer en winter.
Weer heeft de tracer minder last van als de nc (heb ik hiervoor gehad)

De tracer bevalt me (veel) meer als de nc voor woon-werk. Enige wat je gaat missen is de 'frunk'
 
Laatst bewerkt:
Misschien wordt het aankomende lente dan tijd voor een proefritje.......... Als ze dan ook nog eens betrouwbaar en onderhoudsarm zijn.........
 
Iemand ervaring met het verhoogde windscherm van givi? Ik vind heel veel info over het scherm zelf, en hoe het te monteren, maar nergens wat het daadwerkelijk uitmaakt.

Ik vind het standaard windscherm nogal lawaaierig. Bij 70 hoor ik mijn motor niet meer, en bij snelheden boven de 120 wordt het echt wel luid door turbulentie. Het windscherm staat op de hoogste stand, maar door mijn lengte van 192 cm komt de wind dus los over het scherm in mijn gezicht. Misschien is dat ook allemaal normaal - de Tracer is de eerste motor waar ik op rijd, dus veel referentie of vergelijkingsmateriaal heb ik niet...
 
Iemand ervaring met het verhoogde windscherm van givi? Ik vind heel veel info over het scherm zelf, en hoe het te monteren, maar nergens wat het daadwerkelijk uitmaakt.

Ik vind het standaard windscherm nogal lawaaierig. Bij 70 hoor ik mijn motor niet meer, en bij snelheden boven de 120 wordt het echt wel luid door turbulentie. Het windscherm staat op de hoogste stand, maar door mijn lengte van 192 cm komt de wind dus los over het scherm in mijn gezicht. Misschien is dat ook allemaal normaal - de Tracer is de eerste motor waar ik op rijd, dus veel referentie of vergelijkingsmateriaal heb ik niet...

Heb ik, veel beter dan stock scherm, ook beter dan Puig scherm, GIVI is breder en schiet niet zo op de schouders.

 
als je 1.92m bent en het originele scherm hebt, kun je die het beste in de laagste stand zetten: dan komt de wind niet half op je helm en is het veel stiller.
(ben zelf 1.95m en heb ook de originele ruit)
 
Vandaag eerste rit gemaakt met het grotere tourscherm van Yamaha. Is op hogere snelheid een stuk rustiger als het kleine scherm. Als het echt warm wordt monteer ik waarschijnlijk het kleinere scherm om meer wind te vangen (tja voor dit geld kon airco er niet vanaf 8)7). De gehoorbescherming (otoplastieken) doet dan zijn werk.
 
als je 1.92m bent en het originele scherm hebt, kun je die het beste in de laagste stand zetten: dan komt de wind niet half op je helm en is het veel stiller.
(ben zelf 1.95m en heb ook de originele ruit)

Merci voor de tip! Dat heb ik nog niet geprobeerd. Klinkt in het eerste opzicht niet logisch, maar ergens toch ook niet onlogisch :). Ik heb dat Givi scherm gekocht, staat nu in de hoogste stand. het geluid van de wind is er nog wel, maar fluit veel minder bij hogere snelheden. Ook mijn hoofd is veel stabieler. Als ik naar links of rechts kijk, kan dat nu zonder dat de wind mij echt in die richting begint te trekken, of dat ik bij hoofdbewegingen het gevoel krijg dat er iemand aan mijn helm aan het trekken is. Als ik een beetje in elkaar duik, zit ik echt uit de wind, maar dan kijk ik helemaal door het windscherm, en het zit uiteraard niet comfortabel. Houding niet aan te raden als lange termijns zitpositie :). In de laagste stand van het Givi scherm (staat dan toch zeker meer dan 10 cm hoger dan de hoogste stand van het originele scherm) heb ik veeeeel last van wind. Alleszins, laagste stand van originele scherm ga ik zeker eens proberen.

Ik heb overigens ook een metalen baartje van Givi gekocht, wat je dan op de houder van het windscherm monteert en daarop dan een houder Givi met het idee mijn Oneplus 6 als GPS te gebruiken (die mannen hebben wel het een en ander aan me verdiend afgelopen week ;)). Zie de foto's hier lager. Voor mijn Oneplus heb ik dan weer het Kurviger app-je gekocht :-).

metalen baar.jpg


Hoesje.jpg


Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over het geheel! De Kurviger routebegeleider is zeer goed. Ik heb nog niet alles ontdekt, maar de dingen waar ik al uit ben, vind ik toch zeer handig ^^. Van Zonhoven naar Landgraaf gereden zonder 1 meter autostrade te doen. Heb zelfs op een overzetboot gezeten 8-). heb er wel 1 uur 40 over gedaan ipv 40 minuten (snelste route), maar het was het meer dan waard. Met het zonnige weer was het nodig de helderheid van mijn telefoon op max te zetten om alles af te kunnen blijven lezen. De GSM houder zelf, vind ik tot nu toe zeker niet slecht. Het armpje waar je de houder in vastklikt heb ik wel erg stevig moeten aandraaien, om te vermijden dat het geheel niet begint te zakken door de constante trillingen en schokjes. Hierbij heb ik op geen enkel moment het gevoel gehad dat ik het mechanisme forceerde, of in de buurt van die grens kwam. Stevig genoeg en degelijk is het zeker.

Maar... wat ik me afvraag, is hoe ik voor langere ritten ervoor kan kan zorgen dat mijn GSM opgeladen blijft. Ik heb een 12 V connector besteld voor mijn motor, dus stroomvoorziening is het probleem niet. Probleem (of uitdaging) zit hem in het feit dat mijn telefoon erg krap in het hoesje past, en de opening in het hoesje waar de kabel door moet, een paar milimeter lager zit dan de opening in mijn GSM voor de lader. Ik weet nog niet hoe dat op te lossen. Is iets om uit te zoeken als de connector aangekomen is. In tussentijd zijn suggesties zeker welkom!
 
Hoi allen, ben bij het zoeken van een vervanger van de Versys bij deze terecht gekomen. Echter las ik dat er wat probleempjes met roest konden zijn.
Ik lees hier echter in dit topic niets van.

Hebben jullie hier ervaringen mee?

Verder geen echte problemen met deze fiets van wat ik lees overal. Lijkt me een fijne fiets om vele kilometers op te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan