Het MT-07 Tracer topic - deel I

Vandaag die Politie Tracer 700's binnen gekregen. Wilde ik even laten zien.


Tracer7001.jpg

Tracer7002.jpg

Tracer7003.jpg
 
Gisterenmiddag op weg naar huis, ’t was warm maar geen nood: doorwaaijasje aan, zomerhandschoentjes en alle mogelijke ventilatie vol open.

Onderweg bleek het toch warm, op het display van den nieuwe brommer gaven de digitale cijfers 23 graden aan. Dat viel eigenlijk nog best mee. Fluks het “dorp” uit en daar reed ik op de snelweg de file in. Daar broeide het asfalt, zonder echte rijwind bij het filteren steeg de temperatuur. Vizier open en uitblazen. 29 graden, toonde het dashboard.

De file bleek lang, filteren kostte moeite. De temperatuurmeter gaf hogere waarden aan. 33 graden inmiddels. Even later steeg de waarde nog meer > 36 graden! Ik zelf werd warmer en warmer en het stijgen van de meter bevestigde alleen maar het gevoel. De nieuwe zwarte asfalt laag broeide onder mij. Maar wacht, 39?

De file loste op, gelukkig dacht ik, rijwind. Gevoelsmatig werd het koeler. Een blik op de temperatuurmeter bracht me in verwarring: WAT? 42 graden? En nog wat later 43 graden en hups, welja 44 graden!!

Daar ging mij een LED lampje op…. Mijn nieuwe Tracer heeft nog wat nieuwigheidjes.. De plaats waar normaal de temperatuuraanduiding in digitale cijfers wordt weergegeven, verandert van functie als de brandstofreserve aangesproken wordt. Daar wordt dan het aantal kilometers getoond die afgelegd zijn sinds het overschakelen naar de laatste liters benzine. En al rijdend loopt dat natuurlijk op.

Even later maar een benzinepomp opgezocht en in het warme pak getankt. De instelling op het informatiepaneel weer naar temperatuur aangepast, 27 graden gaf hij aan. Pffffffft.
 
Zit jij ook nog op het forum en wat doe jij hier ;) lang geleden...
Trollen. :+

Ik ben hier gekomen omdat ik zat te kijken naar een Tracer 900 als opvolger van mijn Multistrada 1000. Daarom ook even bij de 700 uitgekomen. Echter wordt het geen van beide, het wordt naar alle waarschijnlijkheid een MV Agusta Turismo Veloce 800.

Duurt nog ff hoor. Heb net de eerste kilometer op mijn andere fiets gezet. Aan de Multistrada beleef ik nog zekers wel een jaar plezier. Waarschijnlijk nog wel 2 jaar.
 
Da's niet te doen ;). Beetje freubelen met dat beugeltje. Niet te bang zijn om er goed spanning op te zetten, anders krijg je hem er niet achter... Verder geen dingen waar je rekening mee moet houden.
 
Hmm. Met lichte dwang kwijg ik ze erin. Nu het volgende probleem: dimlicht werkt prima, maar grootlicht niet (ook niet als ik de lampjes omwissel). Suggesties?
 
Zijn er ervaringen met de grotere toerruit? Wereld van verschil?
Ik heb die aftermarket van GIVI. Zie hem ook op die politietracers zitten :)
Vind em zelf wel erg fijn en merk zeker een verschil met de standaardruit op hoogste stand. Toch is het windgeruis niet helemaal weg, ondanks de ruit en mijn 1,75m.
 
Terugroepactie MT-07 Tracer!

Gisteren ontving ik een brief van Yamaha, leuk! (dacht ik)

Het betreft echter een terugroepactie:

“Tijdens een continue plaatsvindend kwaliteitsonderzoek is gebleken dat er zich een probleem voor kan doen met betrekking tot het kettingscherm. Bij een bepaalde productieserie kunnen de bevestigingsboutjes van het kettingscherm loslopen. Indien de boutjes los lopen, kan het kettingscherm los raken en tussen de ketting komen. Hierdoor zal het kettingscherm in stukken breken. Deze stukken kunnen gevaarlijke situaties voor u en het overige verkeer veroorzaken.”

Met het verzoek contact op te nemen met de dealer om het probleem kostenloos te laten verhelpen.

Blue, mijn Tracer, is van maart 2018. Voor wie fiets uit dezelfde periode heeft...

Met groet,
Michel
 
Laatst bewerkt:
ivm terugroepactie :

op de Belgische site (https://www.yamaha-motor.eu/be/nl/services/modification-checker/index.aspx) : Uw voertuig met VIN ....... komt niet in aanmerking voor een Factory Modification Campaign.

op de Nederlandse site (https://www.yamaha-motor.eu/nl/services/modification-checker/index.aspx) : Uw MTT690, voertuigtype (RM141), met VIN.... komt in aanmerking voor een Factory Modification Campaign.



????
 
Had ook zo'n mooie brief!
Heb net een afspraak gemaakt, het schijnt niet veel voor te stellen en je kunt erop wachten. :t
 
Ik ook, maar ik heb er een andere opzitten en is daarmee niet nodig volgens mijn dealer :)

Vorige week weekje Zuid Engeland gedaan, mooi rijden daar! Zie op de foto ook degene waar het omgaat, mochten er meerdere zijn met die vraag.


full
 
Ik ook, maar ik heb er een andere opzitten en is daarmee niet nodig volgens mijn dealer :)

Vorige week weekje Zuid Engeland gedaan, mooi rijden daar! Zie op de foto ook degene waar het omgaat, mochten er meerdere zijn met die vraag.

full
 
Laatst bewerkt:
Deze week wordt mijn 2004 GSX750F vervangen door en tracer 700 tech black met Akra uitlaat.
Paddock stand en zwarte rem- en koppel handels zijn besteld.
Ook een radiatorprotector leek me geen verkeerd plan.

@Dionysius, heb jij de kentekenplaathouder vervangen voor een korter exemplaar (of lijkt dat maar zo) en zo ja welke?

Grtz,
Henk
 
Laatst bewerkt:
Klopt, dat kan niet missen itt die originele taartschep ;) Weet ff niet meer waar, maar is een Duits fabricaat.

Radiator protector heb ik ook...
Heb ook nog zwarte hendels liggen van ali maar die dingen vertrouw ik niet ivm de afstelling en verschil met de kommetjes waar de pinnetjes invallen. Mocht je ook zoiets krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan