Het MT-07 Tracer topic - deel I

Heeft er iemand wellicht ervaring met de MRA Vario-toerruit?
Ik wil van de zomer over de snelweg naar Insbruck rijden en zou dan graag wat minder turbulentie om mijn oren willen hebben en vroeg me af of dit dan een goede ruit ervoor is aangezien er ook een verstelbaar stuk op zit.
 
Ook prima met duo te rijden,

full
 
hallo hier! :W

Ik heb gisteren op de tracer 700 en op de mt-07 proefgereden... ik had nog nooit op een 2 cilinder gereden, maar wat een lekkere fietsen om op te rijden zeg!
Aangezien ik nu een naked rij (cb1000r) en ik iets anders wil, gaat mijn voorkeur uit naar de tracer.

Ik heb een vraag, weet iemand van jullie of de tracer ook te verlagen is?

Ergens las ik dat het zadel te verlagen is, maar daar kan ik verder niets over vinden?
Ik heb ook gezien dat hyperpro een verlagingssetje heeft, maar bij de dealer trok de verkoper toch een bedenkelijk gezicht toen ik het over verlagen had.

Ik ben 1.72 en kon best bij de grond, maar om de motor goed in de schuur te stallen moet ik behoorlijk manoeuvreren en dan is een beetje vastigheid onder voeten wel fijn.
Hoop dat iemand hier mij iets meer kan vertellen.
 
hallo hier! :W

Ik heb gisteren op de tracer 700 en op de mt-07 proefgereden... ik had nog nooit op een 2 cilinder gereden, maar wat een lekkere fietsen om op te rijden zeg!
Aangezien ik nu een naked rij (cb1000r) en ik iets anders wil, gaat mijn voorkeur uit naar de tracer.

Ik heb een vraag, weet iemand van jullie of de tracer ook te verlagen is?

Ergens las ik dat het zadel te verlagen is, maar daar kan ik verder niets over vinden?
Ik heb ook gezien dat hyperpro een verlagingssetje heeft, maar bij de dealer trok de verkoper toch een bedenkelijk gezicht toen ik het over verlagen had.

Ik ben 1.72 en kon best bij de grond, maar om de motor goed in de schuur te stallen moet ik behoorlijk manoeuvreren en dan is een beetje vastigheid onder voeten wel fijn.
Hoop dat iemand hier mij iets meer kan vertellen.

Dat kan hoor, op Ebay zijn tieferlegung sets te koop tussen 100-140 euro. Dan krijg je een andere link, hoef je niets aan de shock te veranderen en kun je ook probleemloos weer terug bouwen. Er zijn verschillende te koop dus goed lezen hoever hij zakt met de ombouwkit. Vooraan kun je de vorkpoten door de kroonplaten steken.
 
Dat kan hoor, op Ebay zijn tieferlegung sets te koop tussen 100-140 euro. Dan krijg je een andere link, hoef je niets aan de shock te veranderen en kun je ook probleemloos weer terug bouwen. Er zijn verschillende te koop dus goed lezen hoever hij zakt met de ombouwkit. Vooraan kun je de vorkpoten door de kroonplaten steken.


oh, top! thanks voor de snelle reactie, stelt me al meer gerust.
 
hallo hier! :W

Ik heb gisteren op de tracer 700 en op de mt-07 proefgereden... ik had nog nooit op een 2 cilinder gereden, maar wat een lekkere fietsen om op te rijden zeg!
Aangezien ik nu een naked rij (cb1000r) en ik iets anders wil, gaat mijn voorkeur uit naar de tracer.

Ik heb een vraag, weet iemand van jullie of de tracer ook te verlagen is?

Ergens las ik dat het zadel te verlagen is, maar daar kan ik verder niets over vinden?
Ik heb ook gezien dat hyperpro een verlagingssetje heeft, maar bij de dealer trok de verkoper toch een bedenkelijk gezicht toen ik het over verlagen had.

Ik ben 1.72 en kon best bij de grond, maar om de motor goed in de schuur te stallen moet ik behoorlijk manoeuvreren en dan is een beetje vastigheid onder voeten wel fijn.
Hoop dat iemand hier mij iets meer kan vertellen.

Hallo Suus. Heeft de Tracer 700 zo'n indruk gemaakt in Luxemburg ;).

Ik zou eerst bij Hyperpro gaan informeren hoe en hoeveel je de Tracer kunt verlagen.
Mocht je tot koop overgaan dan zou ik de Tracer door Hyperpro laten verlagen. Dat zijn vakmensen die weten hoe je een goed sturende fiets houdt ondanks het verlagen. Zomaar verlagen kan een slecht sturende fiets opleveren.
 
Hallo Suus. Heeft de Tracer 700 zo'n indruk gemaakt in Luxemburg ;).

Ik zou eerst bij Hyperpro gaan informeren hoe en hoeveel je de Tracer kunt verlagen.
Mocht je tot koop overgaan dan zou ik de Tracer door Hyperpro laten verlagen. Dat zijn vakmensen die weten hoe je een goed sturende fiets houdt ondanks het verlagen. Zomaar verlagen kan een slecht sturende fiets opleveren.

hahaha wat grappig dit... hallooo! :W

Ik was inderdaad wel heel nieuwsgierig geworden door je goede verhalen en toen ik vorige week een dag bochtentraining had waarbij ik helemaal niet lekker op de cb zat, vond ik het tijd voor een proefrit... tja, toen was ik eigenlijk al om, wat een verschil in rijden!

En gisteren ging het snel... ik wilde een zwarte, dat was alleen nog een 2017 model, maar daar zat dan weer een leuke actie op, blablabla... kortom: ik heb 'm gekocht! *O*


(nog 1,5 week wachten, maar morgenavond ga ik al even bij hyperpro naar info vragen, maar verlagen kan inderdaad geregeld worden)
 
Gefeliciteerd!!

Ik heb dezelfde een weekje geleden gehaald en meteen de eerste 800km gemaakt. Heeeerlijke motor!
(Al heb ik niets om mee te vergelijken aangezien dit mijn eerste is :P )
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!!

Ik heb dezelfde een weekje geleden gehaald en meteen de eerste 800km gemaakt. Heeeerlijke motor!
(Al heb ik niets om mee te vergelijken aangezien dit mijn eerste is :P )

dank en ook gefeliciteerd dan nog!

Lijkt me leuk om op te beginnen. Ik begon (zo'n 10 jaar terug) op een Fazer uit 1999. Dit wordt nu mijn 4e motor.
 
Laatst bewerkt:
Over doorsteken van de voorvork bij verlagen; dit kan bij de bij veel motoren (waaronder de normale mt-07 en de tracer) dus niet; er is niet genoeg ruimte om de veerweg kwijt te kunnen.
Is wel een oplossing voor hoor (dus je hoeft je geen zorgen te maken)
 
Dag Vortex155,

Heb jij nu tijdens het rijden een schijfremslot aan de valbeugel hangen? Ik zie vooraan iets blauws hangen en vermoed dat dit een slot is.

Bevalt dat goed? Rammelt dat niet?

Zelf heb ik een schijfremslot dat ik telkens opberg onder de buddy en daarbij één minpuntje ervaar van de Tracer. Het onhandig laag en verstopte slot om de buddy te openen.

Ga straks eens proberen of mijn slot ook zo kan hangen.
 
Ook maar een setje van die led’s van Gearbest besteld. Heb een setje van Ali liggen, maar die passen niet: te groot :/
Verder al een paar kleine onderdelen toegevoegd: bobbins, extra grote voet voor de zijstandaard, frame sliders, grotere kuipruit van GIVI.

Ik denk dat ik verslaafd ben 8-)
 
Dag Vortex155,

Heb jij nu tijdens het rijden een schijfremslot aan de valbeugel hangen? Ik zie vooraan iets blauws hangen en vermoed dat dit een slot is.

Bevalt dat goed? Rammelt dat niet?

Zelf heb ik een schijfremslot dat ik telkens opberg onder de buddy en daarbij één minpuntje ervaar van de Tracer. Het onhandig laag en verstopte slot om de buddy te openen.

Ga straks eens proberen of mijn slot ook zo kan hangen.

Ja id schijfremslot van oxford, niet het beste op markt, maar past id perfect op de valbeugels. Heb er wat ducktape rond gedaan om het beter op de plek te postioneren.
 
full


*O* whoehoeiii... vorige week dinsdag opgehaald en al ruim 1000 km gereden! Dat was ook wel makkelijk, want ik ben het afgelopen weekend op een bochten/bergtraining geweest in het Taunusgebergte. Helemaal top en de motor goed leren kennen! :]
 
*O* whoehoeiii... vorige week dinsdag opgehaald en al ruim 1000 km gereden! Dat was ook wel makkelijk, want ik ben het afgelopen weekend op een bochten/bergtraining geweest in het Taunusgebergte. Helemaal top en de motor goed leren kennen! :]

Nice! Gaat hard met die kilometers :]
Welke steunen voor de zijkoffers heb je daar op zitten?
 
Iemand hier een middenbok aangeschaft? En zo ja welke? En kwaliteit? Ik vind er twee: een van SW-motech voor plm 180 euro die ook op Ali te koop staat voor 30 euro minder en een van motea-de voor 125 euro. Alleen ziet die laatste een beetke iel uit...
 
Nee nog geen middenbok aangeschaft maar ben wel aan het rondkijken. Nu is het zo onhandig om de ketting te smeren.

Goedhart biedt de SW aan :

https://www.goedhartmotoren.nl/sw-motech-middenbok-1872315101 € 189,-

Overigens goedkoper bij Motozoom:

https://www.motozoom.com/SW-MoTech-centre-stand-Yamaha-MT-07.html € 155,-

Ben wel benieuwd naar ervaringen..

Voor het stevig neerzetten van de Tracer, bv met bagage, is een middenbok raadzaam. Voor het eenvoudiger smeren van de ketting zou een rollebank(je) ook kunnen werken. Iemand ervaring hiermee?

https://www.datona.nl/rollerbank-vo...XlfHiAg4t9kCuuTN_3oc6mv-VhOJlzkxoCQyUQAvD_BwE € 49,-

Of een Scott Oiler....
https://www.motozoom.com/scottoiler-vsystem-onderdruk-kettingsmeersysteem-universeel.html € 140,-

keuzes, keuzes, keuzes... :?
 
Ik heb nog een middenbok over, van sw motech denk ik, binnenkort gaat hij weer van mijn tracer af, hij kwam te makkelijk aan de grond als ik echt ver overhelde, meeste mensen zullen hier geen last van hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan