Het MT-07 Tracer topic - deel I

Was even bij de dealer in Hilversum zojuist en net toen ik daar de deur uit wilde lopen werden er 2 exemplaren binnen gereden. Een rode en een zwarte. Zag er mooi uit. Xsr 700 uitlaatje eronder. Het viel me alleen wel meteen op dat de stickers op de kuip nog spreken van MT-07 Tracer. Daar waar het toch Tracer 700 zou moeten zijn.
 
Zag gisteren bij toeval ook een blauwe Tracer 700. In het echt mooier als op de foto's. Netjes afgewerkte motor, alleen de radiator ziet er wat goedkoop uit maar dat is simpel op te lossen met een gril.
 
Die van mij was de 27e al geleverd, maar hij was bestemd voor de presentatie bij Motor City Amsterdam. Daarna mocht ik 'm reserveren gelukkig. Uiteindelijk gisteren op kunnen halen. Eerste indruk: heerlijke fiets :]
Extra opties: Crash bars, en PIAA mistlampen + beugels.

full
 
Ik heb ook op de Tracer 900 proefgereden.
Maar die kon mij niet bekoren. Knalharde vering, te lange versnellingen en abrupte gasaanname.
En ik ben toch meer een 2-cilinder man qua geluid.
 
Ziet er goed uitVaravriend! :) Mooi zadel ook; is dat standaard?

Misschien een vervanger voor mijn TDM over 3 jaar ofzo; een mooi jong gebruikte.... :) Eerst maar eens proefrijden....
 
hallo mannen,

even een vraagje over de cilinders, is het echt een parallel twin zoals de er6 of is hij net als de nc750 met gedraaide kruktappen zodat hij als een v-twin klinkt?
dit ivm met de irritante trillingen van een parallel twin (er6)
 
@motorfret: ik heb gemerkt dat ik niet de volle 14 liter kan tanken als het 'tank leeg' blokje pas net knippert, dus dan is de reserve meer dan de aangegeven 3 liter op dat punt...

@tonky: het is dezelfde motor als in de MT-07 met dezelfde 270 graden 'Crossplane' krukas. Consent Form | Sport Rider
Geen irritant getril op wat voor plek dan ook, maar wel een mooie ronk als je de gashendel open draait ;)
 
Het zadel is niet standaard. Het is een comfort gel zadel. Is voor een schappelijke prijs te verkrijgen.

De blokjes van de benzinemeter vliegen er in het begin inderdaad vanaf.
Na 200 km sta ik al op 1 blokje. Maar pas bij 280 km gaat die knipperen.
Dan gaat er 12.5 liter in. Dus een reserve van 4,5 liter.
 
@motorfret: ik heb gemerkt dat ik niet de volle 14 liter kan tanken als het 'tank leeg' blokje pas net knippert, dus dan is de reserve meer dan de aangegeven 3 liter op dat punt...

@tonky: het is dezelfde motor als in de MT-07 met dezelfde 270 graden 'Crossplane' krukas. Consent Form | Sport Rider
Geen irritant getril op wat voor plek dan ook, maar wel een mooie ronk als je de gashendel open draait ;)

inderdaad het zelfde als de nc750 :9
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook een dagje met de Tracer700 op pad geweest. Ik rij zelf op dit moment een GS en wacht op de verkoop om een Tracer 900 te kopen.
Ik moet eerlijk zeggen dat de 700 me zeer, zeer positief heeft verrast. Echt een fijne fiets. Ook op de snelweg prima. Als je echt iets meer gaat pushen komt hij wel iets te kort maar zeker geen verkeerde motor, zeker niet voor het geld.

Ik vraag me af hoe hij met duo zal rijden, die kans heb ik nog niet gehad.
Iemand hier ervaring mee?

Gr. Marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan