Het MT-07 Tracer topic - deel I

Mn zadel was lek gegaan dus heb via marktplaats een nieuw zadel gekocht. Komt van de 2023 gt versie. Maar deze zit wel anders. Hij is steviger en zit meer naar voren, ook een cm of 2 hoger.
 
Enig idee wat ik moet tellen voor een 40k beurt? (en een nieuwe ketting)
Dat komt er dit jaar aan (als er niks geks gebeurt) en zit soms ook wel te kijken naar wat anders, niet omdat het moet maar omdat het kan :) .....
 
Excuses even niks laten horen, eerst een paar dagen plat gelegen door een rugblessure en daarna druk met werk. Bedankt voor de tips m.b.t. het verbruik, die 80km aanhouden op reserve lijkt me een verstandige.

Met de SP1 was dit altijd 60km, maar dan moest je al wel redelijk opletten.... en wat terecht gezegd wordt, meestal rond de 40-45 km wel weer een nieuw tankstation. Alleen heb ik zelf dus van vroeger de ervaring in de kop van Schotland (nabij John-o-Groats) dat er ook met nog zo'n 40 km te gaan (reed toen al even op reserve) op de SP1 een tankstation zou zijn... die was er ook, echter bleek al jaren gesloten hahahaha (nu, maar toen niet echt).

Toen heb ik op de laatste dampen (heel veel zonder gas te geven en uitrollen het weten te rekken tot de veerboot (zo'n 7 km (er waren geen tankstations meer in de buurt), en eenmaal op de eilanden eindelijk weer kunnen tanken... het was krap kan ik je zeggen, maar het hielp dat ik toen al minimaal 6 jaar ervaring met die motor had op reizen, zodat ik echt goed wist waar ik van op aan kon. Dit was zelfs met een 'volbepakte sp', al was er op die reis geen tent mee en luchtbed. Het was wel regenseizoen en het viel al zeker 60-80km met bakken uit de lucht.

Zelfde geintje ook wel eens meegemaakt met de auto... dat ik vanuit Duitsland komend midden in de nacht een tankstation passeer omdat ik nog net niet op reserve reed en mijn vrouw toen naast me lag te slapen, toen dacht ik ook: kan makkelijk de volgende pakken... tja die waren ze aan het verbouwen (stond dus niet aangegeven bij de vorige of simpelweg niet gezien)... dus toen reed ik al 100km op de reserve (diesel dat scheelt) voordat ik weer borden zag van een tankstation over 20 km. Ook gehaald, uiteindelijk volgens mij met nog ongeveer 0,5 ltr in de tank in totaal...
 
nou, ik ben overstag gegaan en heb me door hyperpro laten verleiden ;) dus half april krijg mijn tracertje nieuwe vering.
Ik hoefde verder niet veel uit te leggen toen ik had geantwoord op de vraag 'Welke motor heb je?'. Iemand die mijn haat-liefde relatie snel begreep 😂
Ik heb er wel even over nagedacht hoor, is het het geld wel waard voor een Tracer uit 2017, maar uiteindelijk wil ik 'm niet kwijt, heb ik er nog weinig km's op staan en heb geen andere motor gevonden waarvoor ik de Tracer zou willen inruilen. Dus ik hoop hiermee ook van die gedachte om 'm in te ruilen af te zijn en lekker te blijven rijden.
 
Rare vraag misschien maar met zo’n eerste motor zie je op momenten door de bomen het bos niet meer en zoek je raad bij motorrijders met veel meer ervaring (slijm slijm) maar ik ben opzoek naar een verkorte kentekenplaat houder en dat is dan natuurlijk met andere knipperlichten. Maar hoe wat en waarom? Want er is zoveel keus dat ik het niet meer weet!
 
Een verkorte kentekenplaat zet je er op omdat je het mooier vind. Dus kopen wat je mooi vind. Montage is meestal makkelijk. Wat wil je verder weten..?
 
In de regen rij ik nooit ;). Maar bij mij zit een R&G op. Daar ben ik best wel content mee.

IMG_1214.jpegIMG_1003.jpegIMG_1003.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Dank! Was het lastig om zelf te doen? Nog niet gekeken hoe het zit maar van elektra krijg ik altijd een beetje de kriebels
Helemaal niet. Alle pas stekkertjes zitten er bij. Inclusief knipperlicht adapters. Dit is voor iedere leek goed te doen.
Maar inderdaad, wellicht woon je bij iemand in de buurt die je wil helpen.

Grtzz Look.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan