Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes Rembrandt! Ik heb de factuur van de grote onderhoudsbeurt ook binnen. Bij mijn MT is aan de volgende zaken gewerkt: nieuw luchtfilter, oliefilter/olie, bougies vervangen en remvloeistof.

Bijzonder dat in jouw ketting een slinger zat. Wellicht een maandag morgen setje? De mijne ziet er nog goed uit. Heb je de nieuwe ketting geklonken met een ketting pons setje?

Set die er nu op zit geeft geen slinger, wellicht tandwielen niet geheel lekker van fabriek uit, heb er meer klachten over gelezen op het grote Web.
Ja heb de ketting zelf geklonken met een ketting pons. Best goed te doen als je je er even goed op inleest (youtubed).

Afgelopen zaterdag de eerste 2 uurtjes van dit jaar aan het sturen geweest, man die Healteach Quickshifter maakt het doortrekken zo snel. Geweldig!!!
Daar ga ik op circuit veel plezier van hebben.
 
Laatst bewerkt:
Heeft een van jullie nog een goede tip/ervaring voor smartphone houders/bevestiging? Ik zat zelf te denken aan deze voor m'n LG Nexus 5X: Bekijk bijlage 1379834

Ik heb die ook, maar op mijn iPhone 7 is dit niet optimaal. De houdertjes zitten precies op de volume en aan/uit knop, of je moet hem er een beetje scheef in gaan zetten.
Ben wel fan van die RAM bolletjes en was ook deze tegen gekomen: Smartphone Mounting For An Active Lifestyle™
Die hebben ook versies die met de RAM bolletjes werken. Lijkt toch een iets meer secure lock ook
 
Set die er nu op zit geeft geen slinger, wellicht tandwielen niet geheel lekker van fabriek uit, heb er meer klachten over gelezen op het grote Web.
Ja heb de ketting zelf geklonken met een ketting pons. Best goed te doen als je je er even goed op inleest (youtubed).

Afgelopen zaterdag de eerste 2 uurtjes van dit jaar aan het sturen geweest, man die Healteach Quickshifter maakt het doortrekken zo snel. Geweldig!!!
Daar ga ik op circuit veel plezier van hebben.

Dat kan maar zo idd. Als een tandwiel niet overal even gelijk is kunnen er strakke punten ontstaan. Heel goed. Met zo`n kettingpons is het prima te doen. Bij mijn racer toentertijd ook de ketting- en tandwielenset vervangen. In het werkplaatshandboek stond precies hoeveel mm de pons moest beslaan. Dus daar het ponsen op afgesteld.

Een Quickshifter voor op het circuit lijkt mij heerlijk (Y). Zonder gedoe overschakelen en tussen bochten in kun je de motor zo een versnelling hoger tikken!
 
Ik gebruik dit al een paar jaar.

Al een tijdje met mijn SG8+ en dit werkt prima.

Als je van plan bent 200+ te gaan rijden wel de rubber dopjes met seconden lijm vastplakken.

Staat ook in de handleiding. Werkt prima ben hem nog nooit verloren, ook niet bijna...

Een USB aansluiting maken waar je de talefoon gaat plaatsen is natuurlijk ook slim.

Met de laatste update van Android ook de google navigatie black te maken. (werd tijd)

Dus met daglicht ook goed zichtbaar navigeren.

Ik heb die ook, maar op mijn iPhone 7 is dit niet optimaal. De houdertjes zitten precies op de volume en aan/uit knop, of je moet hem er een beetje scheef in gaan zetten.

Ben wel fan van die RAM bolletjes en was ook deze tegen gekomen: Smartphone Mounting For An Active Lifestyle™

Die hebben ook versies die met de RAM bolletjes werken. Lijkt toch een iets meer secure lock ook

Bedankt voor de tips, ben voor de RAM Mount X Grip Large gegaan :)
 
Vandaag bezig geweest met de knipperende gearindicator. Even het filmpje nagegaan wat OmedaveMT postte en maar gelijk een how-to gemaakt.
6e versnelling knippert nu niet meer, maar blijft ook weer continu branden *O*

@ OmedaveMT: Zou je deze ook in de OP kunnen plaatsen?

 
Met de proefrit ook gelijk het zadeltje kunnen testen, zit vooralsnog erg goed, langere rit moet nog blijken :]
1380425

1380426
 
Ik heb zelf voor deze gekozen: Putoline Brakefluid DOT 4 URBF 500ML
Deze heeft een hoger kookpunt dan normale DOT4
DOT 5.1 kan wel, en kun je met DOT 4 en 3 mengen. Heb het er bij gekregen om corrrosie op de staal gevlochten remleidingen te voorkomen. En aangezien we dan toch heel het systeem flushen doe ik er gewoon deze 5.1 in..
DOT 5 mag dan weer met geen enkele andere gemixed worden, maar die heb ik dan ook niet :+
 
Vandaag bezig geweest met de knipperende gearindicator. Even het filmpje nagegaan wat OmedaveMT postte en maar gelijk een how-to gemaakt.
6e versnelling knippert nu niet meer, maar blijft ook weer continu branden *O*

@ OmedaveMT: Zou je deze ook in de OP kunnen plaatsen?

Met de proefrit ook gelijk het zadeltje kunnen testen, zit vooralsnog erg goed, langere rit moet nog blijken :]

Ziet er mooi uit met deze kleurstelling.
Dat is het gevaarlijke met contrast kleuren van onderdelen het moet er wel bij passen.
Dus het originele MT-07 comfort zadel is niet voor iedere MT geschikt.
Das jammer voor mij.
 
Is zeker jammer, weet ook niet of ze met andere kleuren stiksels te verkrijgen zijn....




Heb maar weer een paar kleine dingetjes besteld voor weinig voor de mt. Om 'm net ff wat minder opzichtig te maken. Paar rode onderdelen zijn lichtjes aan het verkleuren en worden vervangen door zwarte (olievuldop, spiegelverbreders en stuureinden). Dan wordt ie meer zwart-wit en blijven er nog maar een paar kleine rode details op zitten, wordt het net wat sjieker.
Ach ja, we blijven lekker bezig :P
1380654

1380655

1380656
 
Is zeker jammer, weet ook niet of ze met andere kleuren stiksels te verkrijgen zijn....




Heb maar weer een paar kleine dingetjes besteld voor weinig voor de mt. Om 'm net ff wat minder opzichtig te maken. Paar rode onderdelen zijn lichtjes aan het verkleuren en worden vervangen door zwarte (olievuldop, spiegelverbreders en stuureinden). Dan wordt ie meer zwart-wit en blijven er nog maar een paar kleine rode details op zitten, wordt het net wat sjieker.
Ach ja, we blijven lekker bezig :P
Bekijk bijlage 1380654
Bekijk bijlage 1380655
Bekijk bijlage 1380656

Jij weet wel hoe je de verkopers op Aliexpress en Ebay buiten het gevaar van faillissement moet houden :P
 
Jij weet wel hoe je de verkopers op Aliexpress en Ebay buiten het gevaar van faillissement moet houden :P
Haal er geregeld wat vandaan :Y Maar wel de kleinere, en/of niet opvallende onderdeeltjes. Vind de MT van zichzelf al een erg gave motor, wil er absoluut geen Aliexpress model van maken met van die foute covers en dat soort fratsen... :N
 
Madame is druk geweest met het maken van de stickers, ik mag het plakwerk doen, maar deel 1 is klaar... :)
1381336

1381337


Nu nog de GP striping op de randen en maar eens kijken hoe dat gaat worden. Mocht het niet helemaal in de smaak vallen, gaan we weer wat nieuws verzinnen. Gelijk ook maar ff de rode ventieldoppen vervangen door zwarte :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Yen
Vandaag eindelijk men testrit gehad *O*:] 2019 model ice fluo. Al kies ik wel voor de tech black maar dat is ieder zen smaak. Wat rijdt dit heerlijk! Goed anderhalf uurtje weggeweest, echt genoten van elke minuut. Zo licht en wendbaar. ( reed hiervoor met n cruiser)wat een wereld van verschil. Binnen een week of 2 hebben jullie er nog een mt07 rijder bij hier in dit topic 8-) besteld met korte plaathouder en volledige akra titanium lijn.
 

Bijlagen

  • 20190330_140427.jpg
    20190330_140427.jpg
    243,2 KB · Weergaven: 12
  • 20190330_140318.jpg
    20190330_140318.jpg
    198,5 KB · Weergaven: 12
  • 20190330_140335.jpg
    20190330_140335.jpg
    188 KB · Weergaven: 18
  • 20190330_154639.jpg
    20190330_154639.jpg
    112,9 KB · Weergaven: 14
Duurde even, maar eindelijk klaar met de MT. Bleek dat de velgstickers allemaal hetzelfde waren ipv de helft in spiegelbeeld. Dus kon madame ook nog even de GP striping in elkaar flansen, daardoor waren de delen iets te veel van elkaar af. Heb ze zelf een stuk dichterbij elkaar geplakt, maar kostte een hoop tijd met passen en meten.
Maar al met al zijn we erg content met het resultaat, geeft 'm een lekkere sportieve look. *D
1381887

1381890

1381892
 
Vandaag eindelijk men testrit gehad *O*:] 2019 model ice fluo. Al kies ik wel voor de tech black maar dat is ieder zen smaak. Wat rijdt dit heerlijk! Goed anderhalf uurtje weggeweest, echt genoten van elke minuut. Zo licht en wendbaar. ( reed hiervoor met n cruiser)wat een wereld van verschil. Binnen een week of 2 hebben jullie er nog een mt07 rijder bij hier in dit topic 8-) besteld met korte plaathouder en volledige akra titanium lijn.

Gaaf hoor! Gefeliciteerd *D!

Duurde even, maar eindelijk klaar met de MT. Bleek dat de velgstickers allemaal hetzelfde waren ipv de helft in spiegelbeeld. Dus kon madame ook nog even de GP striping in elkaar flansen, daardoor waren de delen iets te veel van elkaar af. Heb ze zelf een stuk dichterbij elkaar geplakt, maar kostte een hoop tijd met passen en meten.
Maar al met al zijn we erg content met het resultaat, geeft 'm een lekkere sportieve look. *D

Ziet er mooi uit Bassie. Dit maakt de MT-07 nog meer extra af :t.
 
Vandaag eindelijk men testrit gehad *O*:] 2019 model ice fluo. Al kies ik wel voor de tech black maar dat is ieder zen smaak. Wat rijdt dit heerlijk! Goed anderhalf uurtje weggeweest, echt genoten van elke minuut. Zo licht en wendbaar. ( reed hiervoor met n cruiser)wat een wereld van verschil. Binnen een week of 2 hebben jullie er nog een mt07 rijder bij hier in dit topic 8-) besteld met korte plaathouder en volledige akra titanium lijn.

Veel plezier ermee!

Vandaag pakketje binnen en gelijk aan de slag gegaan.

Dit ging vrij vlot.

47449547162_fe58999c7f_b.jpg


Dit duurde iets langer

47449546652_ff949d974c_b.jpg



47449545862_9cf25d5169_b.jpg
 
Gisteren bij de Yamaha dagen van Goedhart Motoren proefgereden op de MT-07 en de MT-09. Het grappige was dat de MT-07 een beetje tweede keus voor me was, tot dat ik er mee gereden had.

Wat een fantastische motorfiets, heerlijk wendbaar, veel koppel en zelfs standaard een leuk uitlaatgeroffel. Ik had echt een enorme grijns op m'n gezicht van begin tot eind. Erg pijnlijk om op m'n FZS 600 weer terug naar huis te moeten.

Ik ben in ieder geval overtuigd van m'n volgende motor keuze. :]
 
Gisteren bij de Yamaha dagen van Goedhart Motoren proefgereden op de MT-07 en de MT-09. Het grappige was dat de MT-07 een beetje tweede keus voor me was, tot dat ik er mee gereden had.

Wat een fantastische motorfiets, heerlijk wendbaar, veel koppel en zelfs standaard een leuk uitlaatgeroffel. Ik had echt een enorme grijns op m'n gezicht van begin tot eind. Erg pijnlijk om op m'n FZS 600 weer terug naar huis te moeten.

Ik ben in ieder geval overtuigd van m'n volgende motor keuze. :]

De MT-09 vond je niks?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan