Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Heb je een specificatie van de taxatie die je met ons wil delen?

Ga ik doen zodra ik hem heb.

Wat ik weet:
- Voorwiel niet meer rond
- Tevens nieuwe voorband
- Beide voorvorken scheef
- De "geleiders" waar de voorvorken doorheen gaan worden dan ook vervangen
- Kleine kras grote kuipdeel rechts
- Krassen op 2de zwarte kuipdeel en "luchtinlaat rooster ingedeukt
- Voetpedaal vervangen en daarom ook steunplaat voetpedaal vervangen
- Krassen op vizier helm
- Beschadiging op bijrijder voetsteun
- Rechter end-bar spiegel heeft het gisteren ook begeven.

Ik hou mij mt altijd mooi bij.
Flinke wasbeurt om de 2 weken en weet dan ook
zeker dat het bovenstaande van 1 valpartij is.
Ik sta wel versteld van de schade die een val kan teweegbrengen....

Maar Koos van Wijk gaat haar weer helemaal opknappen.
En daar ben ik Koos NU al dankbaar voor:)
 
Laatst bewerkt:
Ga ik doen zodra ik hem heb.

Wat ik weet:
- Voorwiel niet meer rond
- Tevens nieuwe voorband
- Beide voorvorken scheef
- De "geleiders" waar de voorvorken doorheen gaan worden dan ook vervangen
- Kleine kras grote kuipdeel rechts
- Krassen op 2de zwarte kuipdeel en "luchtinlaat rooster ingedeukt
- Voetpedaal vervangen en daarom ook steunplaat voetpedaal vervangen
- Krassen op vizier helm
- Beschadiging op bijrijder voetsteun
- Rechter end-bar spiegel heeft het gisteren ook begeven.

Ik hou mij mt altijd mooi bij.
Flinke wasbeurt om de 2 weken en weet dan ook
zeker dat het bovenstaande van 1 valpartij is.
Ik sta wel versteld van de schade die een val kan teweegbrengen....

Maar Koos van Wijk gaat haar weer helemaal opknappen.
En daar ben ik Koos NU al dankbaar voor:)


Jeetje loopt toch erg snel op heh. Heb het 1 keer meegemaakt ongeluk met de motor, gelukkig niet nog eens (fingers crossed).
Had toen enkel glij schade, was meer kuipwerk en leren pak (plus kleine uitstekende delen, spiegel, hendel, footpeg etc.). Breekt allemaal zo af natuurlijk.
 
Ga ik doen zodra ik hem heb.

Wat ik weet:
- Voorwiel niet meer rond
- Tevens nieuwe voorband
- Beide voorvorken scheef
- De "geleiders" waar de voorvorken doorheen gaan worden dan ook vervangen
- Kleine kras grote kuipdeel rechts
- Krassen op 2de zwarte kuipdeel en "luchtinlaat rooster ingedeukt
- Voetpedaal vervangen en daarom ook steunplaat voetpedaal vervangen
- Krassen op vizier helm
- Beschadiging op bijrijder voetsteun
- Rechter end-bar spiegel heeft het gisteren ook begeven.

Ik hou mij mt altijd mooi bij.
Flinke wasbeurt om de 2 weken en weet dan ook
zeker dat het bovenstaande van 1 valpartij is.
Ik sta wel versteld van de schade die een val kan teweegbrengen....

Maar Koos van Wijk gaat haar weer helemaal opknappen.
En daar ben ik Koos NU al dankbaar voor:)

Oef, een beetje schade heb je zo idd. Denk dat jij ook de pech hebt gehad dat jou motor in eens op die helling werd afgeremd/stil stond. Dan gaat het met de schade snel. Op het circuit ben ik eens met 200+ km per uur onderuit gegaan (in de regen onderuit geremd :o ), maar doordat de motor alleen maar gleed viel de schade uiteindelijk wel mee. Oké, wel glij schade, maar geen kromme voorvorkpoten, of zaken met de wielen.
 
dat is net het grote verschil tussen circuit en openbare weg, veel meer ruimte voor een eventuele valpartij of glijen.
vandaar dat er ook heel veel motorrijders niet naar zandvoort gaan, terwijl ik dat door de variatie van het circuit veel mooier vindt als assen.
 
dat is net het grote verschil tussen circuit en openbare weg, veel meer ruimte voor een eventuele valpartij of glijen.
vandaar dat er ook heel veel motorrijders niet naar zandvoort gaan, terwijl ik dat door de variatie van het circuit veel mooier vindt als assen.

Dat is zeker waar. Zandvoort heb ik altijd gemeden, iets te weinig uitloop mogelijkheden en dergelijke ;) . Wel een keer op Circuitpark Zolder gereden tijdens een 4 uren race. Zaten ook een paar stukken bij die niet echt veilig waren (lees: weinig uitloop mogelijkheid als het mis zou gaan).

Gaan er nog mensen naar de Dutch TT zondag?
 
Ik heb vanavond een circuittraining op Lelystad (Politiecircuit) ingepland voor 22 juli, ben benieuwd hoe de MT zich daar houdt!
 
Ik ga morgen naar Circuit Lelystad voor een VRO bochtentraining. Weet niet precies op welk gedeelte het plaats gaat vinden. Gelukkig ziet het weer er goed uit en heb er zin in :-)
 
Ik heb vanavond een circuittraining op Lelystad (Politiecircuit) ingepland voor 22 juli, ben benieuwd hoe de MT zich daar houdt!

Ik ga morgen naar Circuit Lelystad voor een VRO bochtentraining. Weet niet precies op welk gedeelte het plaats gaat vinden. Gelukkig ziet het weer er goed uit en heb er zin in :-)

Zal jullie vast goed bevallen. Kan mij nog herinneren dat ik - lang geleden - na een circuittraining zoveel meer vertrouwen op de motor had! Kreeg steeds meer vertrouwen met bochten en dergelijke. Maar pas wel op, het kan verslavend werken :P ;) .
 
Vanmorgen radiator beschermer gemonteerd.
Had eindelijk een volledige cover gevonden welke met de alu sidecovers van Yamaha werkt.
Deze is eigenlijk voor een tracer bedoelt.

20170623_131426.jpg


20170623_131435.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag naar het Midland Circuit in Lelystad afgereisd.
Daar aangekomen vond ik perfect weer, droog, zonnetje, licht briesje en een gezellige groep motorrijders.

Werden ingedeeld in 4 groepen, van "ik heb net me rijbewijs gehaald" tot aan "Ik rijd regelmatig op het circuit"

De 1e sessie was om het circuit te verkennen, rustig aan, achter instructeur rijden en niet inhalen. Ik had mezelf in groep 1 geplaatst aangezien ik net half jaartje me papiertje pasje heb. Wel circuit ervaring met de auto dus weet hoe ik een bocht hoor te nemen maar doen op een motor is dan nog wat anders.
1e indruk: : Leuk baantje, klein, krappe bochtjes, dit wordt lachen!

Voor de 2e sessie werd de nadruk gelegd op gas controle. Ik stond klaar om de sessie te beginnen maar werd gevraagd naar groep 3 te gaan aangezien mijn kijk techniek en lijnen rijden al ok was . Ok, doen we.

En toen begon het uitproberen. Wetende dat me achterband aan linkerkant nog een 2,5cm en rechts 4cm niet gebruikt was benieuwd hoe snel ik daar iets aan kom doen.
Heerlijk die bochtjes, en links en weer links en rechts :] :] :]

3e sessie was aan de beurt en na 2 rondjes hoor ik ggggggggggggggggggggggggg
YES! Dat was een slijtboutje onder de voetsteun die de grond raakte. Nice!
Na deze sessie (het was nog steeds ochtend) me banden bekeken en zowel de achter als voorband hadden elk nog een paar mm die niet gebruikt waren. Nou daar doe ik het voor.

De middag sessies gebruikt voor het "proberen naast de machine te hangen".

oja, slijtboutjes bij thuiskomst er gelijk maar even onder vandaan gehaald :Y

NxaHtK0XUTpWRGMUDLyfMMEmYrfSC7420Ve35GVrLK2-XUfuiyiH3L2M7WQaP5Ei7VzrzX39A0YRgsPX9orYxFujutqgjxQBwzMeVpguZdicvoJUEKpopBf4GFIEq3t8gJma3A6bAyn2yAmryv28XAyu7_1L2hgebFq3-7rNzNzpj1PTCFsxlvB01ZQ3MkLcjrBJJmSDQG2jEX-Nrj5PmgVa1RHrrstR0AjlcarsoMo6XirtVD9U1bRyKxNQVt4txoK3UBOPTRZqPT7abHXUzSF0VA_M0uT7BpDtLUFGnVdszl3IFhWjT0ysO3A9rEMsdV5Ej-89S9-HUVQh7V13I8JGsXE_Hed42NvRPLfOpq7ZVUILJ1Gltz6zzq517pnKKiL38x65r8WT2GIUeKIDHvfLRI3G_R5ffJhV8JIVPfFkyrJfXBJOsF26suVz_Jd8sYHwSkyBivelNZ-hcSroQwRJQNB8X3Hqow0TlMe3Plk3GMPvwO_xaKisQGCguLmNph-OMc-bsiKoKWvynlB3zhnVW3S4W128kHcImJ4cH2laT6VHGxS9XMbg6bNjL-Fo2gFjnD1lthz68Y-Tgpt-chQNTsfs1eKVq5jg9tM-QP2sJ0PD-UNVDIPbkMgxsjeml9DlxfsxjSx1enQr9-JQw4TvOGrhhOrbaYzFCe_-Bg=w547-h971-no


s8H2zGlzoxASghLkgqPaVuAqZHCRpW-oODABk5HyTJ2JQjZojBZeNYzck5VGhcWAyKNHSaeR6H6CIYSrBs6PLb3lpVSJsOn2OfOtpDSnD_lEdsU6ETJykXPVhdKK48989BMKNMhfF6Hbuo91yelCHEiNwHt5g1Sle-jvG1HPKE4E1Go2oowmS7zHO2qjWXQL_0QMhJxXvsHVtdf0KsWvK0_alLe7Qn-cqdALhaQNxNnUXWcMhr8fFvyIkWNJaROvHAde5-pG-wUD1IwFnJsgo5_CwgZhJccklUs9kHXRYs9GsRsCpTh3S2MQnSpMuIcBMfdGKpHPwV51O9YpKoomE3h1xeEnqFYTK9_IpIHTu2k9wCcCbP_mZ9c_MyXZBlETzOhAxSxBZwx2ARblZUxQ5CDfzrtfljBl-CoG8C_TmahK5xSSTY-_TnShzwpi4nlsL9_o8S4sT2NmEk-GMErslRThMZTUoYx1NckR8brOPJgPzcRTXTsYyS4NUI3rjSr0Bsnh_XYlPMaD1e_BqcvmwHCbWQ_SqG9GV_nFuXRUVHyio-NaKmhpcKk3uJ92z5Ak9ibi4CnXzAcqYLAKekWIDUmlBHUhSb8o1sOgqqKHyG_HW9QHL39nXnKFsc6MYlOkDuKwAFskQW3qshlPLL72izBawMcisNgwSSjDCoXP-w=w1597-h896-no


zL1zXj12A5SRjTAfWHU-Yd1wAayKUT-yPIttQH2lgzzv6YIjn7F1uMpWxNi1js5X2kouCHhH8g86VjT-lkSzixPqZo8ZLdgdqAigUD2UHVqFeK2zri_SvgRVV5fAQr9JmOnr7DAIO9rxMHbKyzrgAACs3lwh_Y7rALvgGHVzW_Mav-4i17_FJLrZi1fL-pZ6Sd4LTEtvu4xWJOJavL1Av2l_6ylr6oCbLJnEocdyQwBBsVe7zuRo_9anILmQiqC3eedv0sMbnJhrv8X8AlH3dr4HVZ6w2vMQOXve9fK_NGd2ZFxMm5yBU3I4hr1i8b4BeCc-7RQF_6G1ZER8AGfRV7xRInZN5l6-yIfbuXz8Ll9hmNUALtrP2cjRe9cM6ocG41yhRiXLtjnkft1in6H1yEOBL1AqyTXzs7XHUInhf3whni3g8g2QXN7RX4Hcwf55l3TLzm6vitj_oFYtHU5JMUPUtWxuupVUs8G4g13gbcUonEwrSb6JMki8dLkD5hDtWehDJla2CUpEeWodhKa-u1rMABjssUD8kPutEVhu_04_WhdZdVlk96LtE23rEdtDw4r2svQOFVBjYzgPRzz6rm0FwPOxE45964R3GG70bkzOSi6324fNJG3pEmIEwrM9s4sWHgcel4fmubNJXKqYICzPoKZfB17bfFg3qzHwjw=w1597-h896-no


zrGCSU7Ez7qd_Jg2BB4AtzbXWtMrhYdtkanaLrAmDsD8vBjnbxqEXADLyMTJz3T4siBYbrEoPNGxgefGEq9xF_08Fjph-TP9BdPhgllZza3zZhY43U1ALOHnDXPm0Jm_tqLsjKkIBeA_OgqPm9K4Yu5WjSIVBFouYYh7EBfjvFJq-qwgwS0wR_kMA-uprMWJMH8QrIpbQzRDBWBXVbrcNEg2S5nyzQjcWK-1ASIHDqw3-lCuMq8V-NTagYup-kLu2Xzj9vu7mN32kKdfJOpb5aQzBv3-H9QG00WF8R2ITs-ckKaIglaIDVQBwAfdpx-ptBTOx6St8x_IzPPFPDrmNKp5h1QEaJVmpOp3qH-0tVqkxjRI0XoJ0WldqWw-THx38Z3E_eMK2kOIhsYkxqWcgidf-WISm7XoDqmknqosY4PikMRgJWxhLSAqh8uPLMGPaq04vUmtxZp1lTW1rG55FlzgrZPHV4aczryuIaJHlW63UxJPZ2qxLugui55fuuLkZiw-9P0k4jXQhcu0FZh6F9vIVnAw_K4NyYHN5Ale6CeJyC-BLrDfUKUv6FhHPrkt6FCxNrziO-s_OUsTvNLEuKewlkWHjG9UZ9CpRcBp2Qo8gOLBQfyS2t2H1G6gncGefIIeIFfIuHQ9HjPLWO8ZPaIiDWNodr-4Ns6VJUL66A=w1597-h896-no


DMGpy9rIdzPZYzi2gj_bivFDzvavRs3ZbnDOrrbqMvej_6ucuXp52NxspWGgSTQWuhN-sep0WKqTVJoXw5qHijQoFe1PaL44FTCPGuUiPvU3CV1YMAyq9dR5DUTKKzDOfmW24l3vCVjn1mYegoYk1OBU9sNHCZ4Jwdq5_7EaHLWIj9reGsxQ5FK7mihdhCs7LRPtZZAVwdyziyzrpXmGQYdNmlO3nS8-qI8QmUiRpjtkmIu1YlVQ4q1xhTvW7tknkV979uv_9v0hebBrkeO3TIUoflq538fuqan5HCLdq4WWDwAysFeD3DCZUT1ViHHBFFLaPHI9UhXLBnp_UC7cLrm-Z0xMgi_8qYm6_LVutJTylkBqnvva6EN1D61wBh5cRecRZa5OEZ6McoBt1w05eVLwb-IVcRo9EKLysBpCsgh1RHlir5APqAXMjDZTeDTwtZkuO4kZpjXyQk-pMwZmd63XR_JEZ9PIT-qvo41vx0gZ6PcBzeZNQnTd3yGqbuZF_z7hrYdzPVNvs54DeeBNM-ya06aVdp5kkQ4xsOC5kbROChfN7ziG2gnJKvW3XffJMnrlo1oelCyMPAE_HJVRc5d4NvHGiglgas-CZrN0AAyP5vsOh4nMDckNHfGxlVHKUiKKVdqisnPYSiNLJVT-8pw-ef9_4nXWwDsXINMrGQ=w1597-h896-no
 
Afgelopen vrijdag naar het Midland Circuit in Lelystad afgereisd.
Daar aangekomen vond ik perfect weer, droog, zonnetje, licht briesje en een gezellige groep motorrijders.

Werden ingedeeld in 4 groepen, van "ik heb net me rijbewijs gehaald" tot aan "Ik rijd regelmatig op het circuit"

De 1e sessie was om het circuit te verkennen, rustig aan, achter instructeur rijden en niet inhalen. Ik had mezelf in groep 1 geplaatst aangezien ik net half jaartje me papiertje pasje heb. Wel circuit ervaring met de auto dus weet hoe ik een bocht hoor te nemen maar doen op een motor is dan nog wat anders.
1e indruk: : Leuk baantje, klein, krappe bochtjes, dit wordt lachen!

Voor de 2e sessie werd de nadruk gelegd op gas controle. Ik stond klaar om de sessie te beginnen maar werd gevraagd naar groep 3 te gaan aangezien mijn kijk techniek en lijnen rijden al ok was . Ok, doen we.

En toen begon het uitproberen. Wetende dat me achterband aan linkerkant nog een 2,5cm en rechts 4cm niet gebruikt was benieuwd hoe snel ik daar iets aan kom doen.
Heerlijk die bochtjes, en links en weer links en rechts :] :] :]

3e sessie was aan de beurt en na 2 rondjes hoor ik ggggggggggggggggggggggggg
YES! Dat was een slijtboutje onder de voetsteun die de grond raakte. Nice!
Na deze sessie (het was nog steeds ochtend) me banden bekeken en zowel de achter als voorband hadden elk nog een paar mm die niet gebruikt waren. Nou daar doe ik het voor.

De middag sessies gebruikt voor het "proberen naast de machine te hangen".

oja, slijtboutjes bij thuiskomst er gelijk maar even onder vandaan gehaald :Y

Gaaf hoor! Hier ga je erg veel vertrouwen uithalen. De MT-07 staat er om bekend niet al te veel grondspeling te hebben. Bij mij heb ik er alleen bij sportief rijden zo nu en dan last van. Vooral toen de standaard achterveer in de standaard setting stond. Ik heb zelf echter de slijtboutjes er in laten zitten. Het lijkt er namelijk op dat de motor aan de rechterkant de uitlaat zou kunnen raken (ik rijd met de standaard uitlaat).

Nog een aanrader is een keer een circuitrijvaardigheidstraining (CRT)- dag op het TT-circuit van Assen te gaan doen via bijvoorbeeld CRT Holland. Er zijn daarnaast nog wel meer organisaties. Nadeel is wel dat het een snel circuit is en de MT-07 het op de rechte stukken wat lastiger heeft. Dat maakt het voor de bochten echter alleen leuker. Ik zou me dan wel in de beginnersgroep met voorrijder inschrijven (lekker rustig de lijnen leren rijden en dergelijke :)). Dit - het beginnen in de beginnersgroep - is (gelukkig) ook verplicht bij de meeste organisaties als je geen circuitervaring hebt.
 
Thanks SV-Wim.
Ik zit er idd aan te denken om nog een circuit dag te gaan doen en eventueel ook nog andere rijvaardigheids trainingen. Vindt het vooral leuk om meer uit de motor te kunnen halen (kwa techniek)

@Homemix Zoals ik kan zien heb ik een berg ruimte over maar dat komt omdat ik de originele uitlaat er niet meer onder heb zitten.
 
Even voor de opeens veel voorkomende wens om die slijtbout te verwijderen spreek ik even mijn zorgen/gedachten uit..

Die slijtbouten aan weerzijden van jouw voetpegs zitten daar als indicator. Als een waarschuwing, als je het zo wilt noemen. Als deze slijtbouten een waarschuwingsticker met zich mee zouden hebben zou je op die waarschuwingsticker het volgende kunnen lezen....

'Waarschuwing, ik ben hier om jou te laten weten dat je niet heel veel speling meer over hebt. Demonteer mij en jij Marski69 lowside jezelf helemaal de moeder. Alleen kom jij niet in het gras en kan je meteen doorglijden naar je lokale motorboer om minimaal €1500 euro schade te komen aftikken. Koop een Superbike'

Ieder moet zelf weten. Begrijp me niet verkeerd. Just speaking my mind here.
 
Even voor de opeens veel voorkomende wens om die slijtbout te verwijderen spreek ik even mijn zorgen/gedachten uit..

Die slijtbouten aan weerzijden van jouw voetpegs zitten daar als indicator. Als een waarschuwing, als je het zo wilt noemen. Als deze slijtbouten een waarschuwingsticker met zich mee zouden hebben zou je op die waarschuwingsticker het volgende kunnen lezen....

'Waarschuwing, ik ben hier om jou te laten weten dat je niet heel veel speling meer over hebt. Demonteer mij en jij Marski69 lowside jezelf helemaal de moeder. Alleen kom jij niet in het gras en kan je meteen doorglijden naar je lokale motorboer om minimaal €1500 euro schade te komen aftikken. Koop een Superbike'

Ieder moet zelf weten. Begrijp me niet verkeerd. Just speaking my mind here.

hahahaaa _O- Jij kunt het wel brengen!
 
Dave ik snap helemaal wat je bedoeld en waardeer je waarschuwing ook zeer :t
Ik ga op straat zeker niet zover komen (willen) dat ik verder zal gaan dat een lowsider mogelijk is. Ik wil alleen de slijtpen niet meer voelen.
Ik heb niks meer met hoge snelheden en zeker niet op straat.
Vlot ja, maar wil nog wel heel thuis komen. Heb al teveel motorrijders opgeraapt/onderuit zien gaan.
 
Sowieso, als je constant je slijtboutjes/stepjes aan de grond rijdt dan moet je wat aan rijstijl (houding) gaan doen denk ik. Een betere oplossing dan de slijtboutjes eraf halen lijkt me ;)
En zoals Dave zegt, anders kun je wel eens onprettige situaties krijgen..
 
Afgelopen vrijdag naar het Midland Circuit in Lelystad afgereisd.
Daar aangekomen vond ik perfect weer, droog, zonnetje, licht briesje en een gezellige groep motorrijders.

[afbeelding]

Lijkt me ook wel leuk een keer racen op een circuit, je hebt geen circuit nodig om van je chicken strip af te komen *D

Dit is mijn strip
full



full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan