Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Hi, ik vraag even voor mijn vriendin; heeft iemand hier een goed adres voor Guzzi delen? Ze heeft een V7 special van '71 met 750cc motor. De meeste online sites hebben we wel gevonden. (Stein-Dinse GmbH Online Shop HMB GUZZI - Alles für die großen V2 | hmb-guzzi.de escher-Moto Guzzi-Shop - Index Startseite Moto Guzzi Dealer: TLM Nijmegen :: Onderdelen motorradteilehannover.de Partskontor #1 )

Mijn vraag is naar de offline onderdelendepots; 'die ene kennis, die nog iemand kent in Haarlem met een oude schuur vol V7 Special onderdelen uit 1971'. Bij wijze van.. ;)

Specifieker zoekt ze op het moment 4 Tuimelaars, 2 tuimelaarhouders, 4 tuimelaar-assen. Mogelijk ook drijfstangen, tenzij het big-end nog ok is.
www.mgcn.nl/forum/index.php?/topic/8840-internet-adressen-voor-klassieke-onderdelen/page/3/&tab=comments#comment-355975
Zelf heb ik goede ervaringen Guzzi Stephan uit Duitsland. hij is op de meeste oldtimerbeurzen in Nederland wel present.
www.guzzi-stephan.de
 
Als je gewoon het onderdelen boek erbij neemt en dan gaat zoeken op de nummers zal je zien dat bv de tuimelaarhouders gelijk zijn aan de hele reeks tot de 1000cc reeks dus die van de 850 T3 is gelijk aan die van de V7 special
Vaak kom je dan ook gebruikte delen tegen die nog goed zijn .
Alles wat je niet als Nieuw Old Stock vind is al minofmeer versleten en zal werk vragen voor je het kan gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Iemand die een set leuke uitlaten weet voor op een V50? Aansluitdiameter 32 mm en mag gerust wat herrie maken. Prijscategorie < 200 euro.
 
ff een fotootje voor het leuk.
IMG_20170514_194554.jpg
 
heren kenners, piet pruts heeft ff een blackout en kan zijn wpb niet vinden: wat zit er nog voor de dynamo op de krukas voordat de dynamo geplaatst kan worden? de onderdelen dus? groot blok...zeg maar centauro / daytona maar dat moet niet veel uitmaken.....thanx!
 
Ik rij nu al een mooi poosje rond op mijn cali 2. Veel kleine reparaties verder, maar het blijft een groot plezier! Nu gaan mij de gietwielen wat tegen staan. Ze zien er gewoon wat oud uit en het past niet helemaal bij de stijl! Spaakwielen zoals hier op de foto zijn gewoon veel mooier... Welke wielen, van welk model zijn het makkelijkste uit te wisselen zonder problemen met maten en remmerij? Zijn dit soms de wielen van de cali3?
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    296,9 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Kan maar zeker ben ik er niet van daar je wat verschil in de voorvork zit .
Kan best zijn dat je andere bussen nodig hebt of dat je remschijven net te breed uitkomen voor jou fiets .
Maar alle Guzzi wielen voor de grote modellen zijn vaak makkelijk pas te maken veel verschil zit er niet tussen dat het onoverkomelijk is
Zo heb ik in mijn Mille GT uit 1988 de wielen zitten van een Calli 1100 dat was net veel werk
Belangrijkste wat je in de gaten moet houden wat de maat aangaat is de afstand tussen de remschijven zolang die gelijk zijn ( het deel waar de remklauw overheen valt) en de diameter van de schijven zelf zal het niet meer werk zijn dan het aanpassen van wat bussen om het wiel tussen de vork te krijgen en je as vast te kunnen draaien
Gelukkig rijden de meeste Guzzi's met 300mm remschijven dus de diameter zal niet gauw een probleem geven
 
Daar ben ik dus niet zeker van door dat er een groot leeftijd verschil en in de loop der jaren wel wat is veranderd .
Het kan zijn dat je andere lagerblokken moet hebben om jou schijven te laten passen maar aan de andere kant zijn de remschijven van de Cali net zo groot en als de breedte uitkomt kan je die gebruiken
 
Daar ben ik dus niet zeker van door dat er een groot leeftijd verschil en in de loop der jaren wel wat is veranderd .
Het kan zijn dat je andere lagerblokken moet hebben om jou schijven te laten passen maar aan de andere kant zijn de remschijven van de Cali net zo groot en als de breedte uitkomt kan je die gebruiken

Jammer, misschien moet ik de gok maar wagen... Bandjes zijn nog meer dan goed onder mijn huidige wielen, heb dus nog geen haast!
 
Als direct passende wil dan moet je op zoek naar een paar spaakwielen van de T3 helaas zijn die erg zeldzaam geworden als losse verkoop onderdelen
Zijn teveel mensen naar op zoek ben ik bang voor .
Maar die zet van markplaats zal niet veel werk zijn denk ik .
Achter is er maar een klein verschil namelijk hoe de losse meenemer in het wiel geborgd is .
Bij die van jou gietwiel zit die met een ring en drie boutjes opgesloten .
In het spaakwiel met een grote segerring de rest is het zelfde dus je kan je eigen rubberblokkken gebruiken en je eigen meenemer en als de segerring er niet bij zit is deze wel te koop bij een van de guzzi dealers ( is erg groot )
Voor kan je met een set ( lagerdrager) en je eigen schijven het redden
De set uit de link is compleet en de naaf van de Calli III zou voor vijf en zes gaats schijfrem bevestiging geschikt zijn ( was voor de Calli 1100 wiel welke ik gebruikt ook zo )
 
Terug
Bovenaan Onderaan