Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Bezig met de pick ups. Draden zonder isolatie vervangen voor goede draden, alleen ging de kern al tot aan de pick up zonder isolatie dus heb er kort op moeten solderen. Afstelling was door vorige eigenaar niet helemaal juist, pickup wat ingesleten. Gek genoeg liep hij wel goed stationair. Wat zouden jullie doen? Afstellen op 0,30 en het er bij laten of vlakslijpen en dan op 0,30. Moet op 0,20 tot 0,30, maar beter 0,3 denk ik zodat het andere contactpunt omdat deze dus kleiner is en anders het achterste contactpunt wellicht weer geraakt wordt.
 

Bijlagen

  • IMG_1689.JPG
    IMG_1689.JPG
    72,9 KB · Weergaven: 9
  • IMG_1683.JPG
    IMG_1683.JPG
    156,3 KB · Weergaven: 7
De ervaring leert dat als je de afstand te groot neemt je vervroeging wegvalt en dan aprupt rond de 4000t/m erin komt wat bij het wegrijden bij een stoplicht tot haperen in toeren klimmen leid
De opening zo dicht als mogelijk is bij de 0.20 houden

Zal eens kijken of ik nog een set goeden over hebt liggen in mijn voorraden .
Één set heb ik zelf nog nodig maar in dacht dat er nog een tweede set moest zijn
 
lees wat verder in mijn werkplaatsboek en bij het verschijnen van de V50 II is de afstand tussen de pickup en vin verkleind naar 0.15 - 0.20 ( was 0.20 - 0.30)
Kan zijn dat de aanpassing was omdat er twee verschillende maten in het boek stonden
 
Voel even goed aan je nokkenas of daar geen speling op zit en kijk even of hij mooi rond loopt. Het zou natuurlijk kunnen dat de sensoren goed staan maar de nokkenas zwabbert.
 
wel ff meer plaatjes posten!! Is het een afgezaagd lm1 kuipje?

Marco

Ik heb helaas nog niet zoveel plaatjes van haar zoals ze nu is, wel een en ander van de opbouw en zo.
Het kuipje is inderdaad van de eerste serie Le Mans, en aangepast aan de 54mm Ducati vorkpoten en de custom kroonplaten..
Het getinte ruitje komt er ook nog op, maar moet eerst iets aangepast worden qua bolling.
 
Behalve de hoofdsproeier, moeten er nog andere sproeiers aangepast worden voor het rijden met openluchtfilters met de V50 (VHB 24)?
 
Niet omteenoftander, maar ik heb een ander idé van verwaarloosd. Ziet er goed uit zo.

Marco
 
Hoi Marco
Fotos liegen ,ze was erg haveloos, veel hing met ijzerdraad aan elkaar , gescheurd en geplakt bodywerk de versnellingsbak schakelde prima ,verdere positieve dingen uuuhm nee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan