Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Ik heb wat originele V50 onderdelen over. Is van een ‘79 polizia. Denk aan de originele kofferset, zadel, kuipruit/scherm, achterspatbord met achterlicht, originele klauwen, stuur etc. Het is origineel spul dus logischerwijs niet in nieuwstaat. Bij interesse graag een PB.
 
Wat vinden jullie van mijn caféracer ? Ben er al een paar jaartjes mee bezig.
Het hele verhaal staat hier.
Ook ben ik benieuwd wat een dergelijke motor volgens jullie mag kosten bij verkoop. Het ontbreekt me nogal aan tijd om er echt voldoende mee te rijden.

fullwidth.JPG
 
Wat vinden jullie van mijn caféracer ? Ben er al een paar jaartjes mee bezig.
Het hele verhaal staat hier.
Ook ben ik benieuwd wat een dergelijke motor volgens jullie mag kosten bij verkoop. Het ontbreekt me nogal aan tijd om er echt voldoende mee te rijden.

Bekijk bijlage 1332678

mooi ding , best smaakvol gebouwd.
maar zo'n ding bouw je voor jezelf, de bouwkosten terugkrijgen bij verkoop is vaak al een hele uitdaging....
De claim over 60 PK aan het achterwiel is wel wat optimistisch, _O-
 
Ik heb wat originele V50 onderdelen over. Is van een ‘79 polizia. Denk aan de originele kofferset, zadel, kuipruit/scherm, achterspatbord met achterlicht, originele klauwen, stuur etc. Het is origineel spul dus logischerwijs niet in nieuwstaat. Bij interesse graag een PB.
Ik heb wat originele V50 onderdelen over. Is van een ‘79 polizia. Denk aan de originele kofferset, zadel, kuipruit/scherm, achterspatbord met achterlicht, originele klauwen, stuur etc. Het is origineel spul dus logischerwijs niet in nieuwstaat. Bij interesse graag een PB.
 
Wat mag een v35 2 imola uit 85 kosten met 25000km in fatsoenlijke staat.
Hij staat sinds 09 stil in een garage.
Motor schijnt gereviseerd te zijn met nwe cilinders lagers nokkenasketting puntjes etc.fakturen ter inzage.
Enneh, rijd zoiets een beetje?

Marco
 
Revisie bij 25000km met Guzzi ????????? heb blokken open getrokken van die dingen met een ton op de teller en de meeste onderdelen waren nog op de fabrieks inbouwmaat ( net een blok van een V75 met 87.000 km op de teller en alleen één hoofdlager schaaltje uit voorzorg vervangen de rest was nog als nieuw )
Wat hebben ze gedaan dan aan het blok ??
Krukas kan niet geslepen worden want er zijn geen ondermaatse lagerschalen voor de V35 / V50 V65 en de V75 blokken
9jaar stilstand betekend alle rubbers op en aan het blok vervangen die zijn dan erg ver in uitdrogen
Bij een vraagprijs van 1000 euro loop ik weg met deze gegevens ( 9 jaar stistand en een onduidelijke reden waarom die revisie nodig was )
 
Ik heb omgerekend 650 euro geboden met de mededeling dat het voor mij een kraslot is. Hij heeft hogere biedingen gehad dus wordt niets. Bedankt iig.

Marco
 
Verstandig, hoor. Schuurvondsten zijn wel leuk, maar niet als het veel kosten moet. Je bent toch heel wat verder voor je lekker rond rijdt.
 
Wat vinden jullie van mijn caféracer ? Ben er al een paar jaartjes mee bezig.
Het hele verhaal staat hier.
Ook ben ik benieuwd wat een dergelijke motor volgens jullie mag kosten bij verkoop. Het ontbreekt me nogal aan tijd om er echt voldoende mee te rijden.

Bekijk bijlage 1332678
Hij is zoals een cafe racer moet zijn je hebt er veel werk aan besteedt .Jammer had al lang op het topic gekeken
 
De Imola II heeft origineel toch vierkleps koppen? Dan kan ik wel raden waarom hij nieuwe zuigers nodig had.
 
Ach, ik lees wel eens mensen bij techniek die menen dat een koppakking en klepseals vervangen al een revisie zijn. Zonder specificatie van de werkzaamheden neem ik alles met een korreltje zout.
 
In het elektrisch schema van een Moto Guzzi V50 I, hoort zekering 4 met zekering 3 verbonden te zijn met een lusje? Zie ook de rode cirkel in de onderstaande afbeelding. De 3 die al op tekening zijn doorverbonden zijn in werkelijkheid al doorverbonden door het zekeringen kastje zelf dus niet met bekabeling, maar de connectie tussen zekering 4 en 3 (aan de kant waar groen in gaat) nog niet.

Untitled.jpg
 
IMG_1402.GIF


Dit is het hele schema. Volgens mij is groen doorverbonden vanwege het contactslot op de stand voor parkeerlicht etc.
 
Let op dit zijn schema's die door na getekend zijn en fouten komen voor
Ik weet uit ervaring dat er geen verbinding is onderling aan de gezekerde kant dus dat brugje welke jij in de rode cirkel hebt staan kan niet kloppen
Net even het werkplaatsboek er voor de zekerheid pij gepakt en dat bevestig mijn opmerking
Geen brug draad van zekering 4 ( groene draad) gaat naar de "park"schakelaar voor parkeerlicht
en zekering 3 welke bij jou tekening gekoppeld is vanaf vier is voor de verlichting
 
Volgens dat schema kan je nu alle lampen aanzetten als je het contactslot op park stand zet, is wel de accu lekker snel leeg
Maar daar zijn de schakelaars (park) toch ook voor om dat te voorkomen? Zonder de koppeling tussen 4 en 3 is het niet mogelijk om hem in park stand te zetten en de sleutel eruit te halen want dan is er geen verbinding toch? Contactslot park stand is dat je het licht aan kan zetten en toch de sleutel eruit kan halen wat niet kan op contact stand, of begrijp ik het verkeerd?
 
Dat is een van de fouten er mis ook een draad die van 4 naar de park stand gaat
Als je nu parkeer licht inschakel dan gaat ook je koplamp en achterlicht branden en dat is niet de bedoeling want dat kan ook namelijk zonder sleutel in stand drie van het contactslot met de sleutel eruit
Zoals ik al schreef kom vaker in dit soort nagetekende schema's fouten tegen
 
Terug
Bovenaan Onderaan