Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik heb bij de voorband van de NTV behoorlijk last van cupping. Is dit iets wat jullie bekend voorkomt, of zou het ergens anders aan liggen? Mn huidige voorband (BT45) heeft er behoorlijk last van, na inspectie van de 2e set velgen met band die ik er bij gekregen heb blijkt die nog veel erger te zijn. Zou mn voorvering te slap zijn, of is het een kwaaltje van de NTV, of is de BT45 hier gewoon gevoelig voor?
 
En is het iets om me druk om te maken? Of om de band voortijdig voor te vervangen? Heb de motor nog maar een paar maanden (en 1e motor uberhaupt) dus weet niet hoeveel ik er van merk als ik met een nieuwe band zou gaan rijden. En ook niet hoe snel die dan weer gaat cuppen
 
Weet je een goed alternatief?
Ik had onder de Hawk GT Dunlop Arrowmax Streetmax banden, fijne bandjes ook in de regen.

Onder de NTV had ik Bridgestone BT-23 geloof ik, ook goed maar door de afwijkende maat krijg je wel ander stuurgedrag (wat ik zelf bij de NTV niet verkeerd vond).
 
Weet je een goed alternatief?

Ik heb Pirelli Sport Demon er onder liggen. Maar ik heb een Hawk, weet niet of dat nog uitmaakt qua gewicht. Ik vind het in elk geval fijne banden maar heb dan ook geen ervaring met ander rubber eronder.
 
Ik had onder mn revere op t laatst michelin pilot road 4 banden zitten, wel in een afwijkende maat voor (dacht 120-70). Zorg dat je in ieder geval niet de pilot active neemt... gaan niet cuppen en gaan erg lang mee maar is echt een *** band...
 
Dank voor de reacties over de banden keuze.

En is het iets om me druk om te maken? Of om de band voortijdig voor te vervangen? Heb de motor nog maar een paar maanden (en 1e motor uberhaupt) dus weet niet hoeveel ik er van merk als ik met een nieuwe band zou gaan rijden. En ook niet hoe snel die dan weer gaat cuppen
Iemand hier nog iets nuttigs over te zeggen? O-)
 
Ik heb bij de voorband van de NTV behoorlijk last van cupping. Is dit iets wat jullie bekend voorkomt, of zou het ergens anders aan liggen? Mn huidige voorband (BT45) heeft er behoorlijk last van, na inspectie van de 2e set velgen met band die ik er bij gekregen heb blijkt die nog veel erger te zijn. Zou mn voorvering te slap zijn, of is het een kwaaltje van de NTV, of is de BT45 hier gewoon gevoelig voor?

Het is een mix van beide. De BT45 staat er wel bekend om dat hij wat gevoeliger is voor cupping, maar dat wordt meestal ook veroorzaakt door de vering, al of niet in combinatie met te lage bandenspanning.
Hoe lang geleden is je voorvorkolie vervangen? De moeite waard om eens aan te pakken.

Vaak wordt de olie pas vervangen zodra de vering lekt, terwijl tussentijds vervangen veel lekkerder rijdt en veel beter is voor je banden en vering.
Kwestie van de aftappluggen onderin er uit, leeg laten lopen, en dan vanaf bovenin er verse olie in gieten :Y zo gepiept.
 
De voorvorkolie is in december 2016 vervangen. +/-3500km geleden. Zou het kunnen dat er te weinig in zit? En zoja, hoeveel hoort erin?
 
De voorvorkolie is in december 2016 vervangen. +/-3500km geleden. Zou het kunnen dat er te weinig in zit? En zoja, hoeveel hoort erin?

Geen idee wat de staat van de olie is, maar hierbij de waarden hoeveel erin gaat. Je moet wel even uitzoeken welk model je hebt.
1371450



Dan nog een vraag aan anderen:
Ik heb via het forum een windscherm kunnen regelen, waar ik ontzettend blij mee ben. Er zitten 2 stangen/beugels aan de bovenkant en bevestigingspunten rondom de koplamp, zie foto.

1371452


Nu weet ik dat ie sowieso met de bouten van de koplamp gemonteerd wordt, maar op welke punten worden die 2 stangen/beugels gemonteerd?
 
Ik heb zo'n zelfde scherm (ook ideaal in de winter zeker op de snelweg). In reactie 2243 en 2247 kan je op mijn foto's zien hoe het gemonteerd zit
 
Thnx voor je reactie. Heb de foto's bekeken, maar die bevestigingspunten op de kroonplaat/stuurhelft die heb ik niet. Heb een NTV uit 1997, zonder stuurhelften dus.
 
Thnx voor je reactie. Heb de foto's bekeken, maar die bevestigingspunten op de kroonplaat/stuurhelft die heb ik niet. Heb een NTV uit 1997, zonder stuurhelften dus.
Ja dan wordt het inderdaad lastig. Ik wist ergens wel dat de nieuwere NTV's een ander stuur hebben, maar had daar ff niet aan gedacht
 
Hij is bij mijn weten bedoeld om met een losse beugel rond je stuur gemonteerd te worden.

Hoe zou je (evt ook in het Engels) zo een beugel noemen?

Wat het meeste in de buurt komt is 'motorcycle handlebar mount/clamp' maar dan krijg ik enkel de gehele stang + beugel. Het gaat mij echt enkel om die beugeltjes

EDIT:
vind net dit:

1371651
 
Laatst bewerkt:
Zo lees ik ineens ook een hoop banden informatie. Heb toevallig net bt45 besteld, zitten er nog niet onder. Wel de voorvork gereviseerd en merk al mega veel verschil in stabiliteit!

Even een technisch vraagje tussen door voor wie het weten.
Ik wil de nokkenas verwijderen omdat de voetpakking vervangen moet worden (olie lekkage). Heeft iemand enig idee hoe ik de ketting ontspan? In haynes spfeken ze erover dat je het ijzeren lipje omhoog moet trekken en daar een pennetje van 2mm moet indoen. Echter krijg ik met geen mogelijkheid dat plaatje ijzer omhoog. Ook al de spannersbouten aan de buitenzijde van de motor iets los gedraaid.
Als je dan dat pennetje hebt geplaatst zou je het nokkenas tandwiel kunnen verwijderen.
Graag hoor ik van jullie of er een andere manier is.
 
Willen jullie even meedenken: mijn koppeling lijkt niet te werken na vervanging van de kabel.

De motor was omgevallen waarbij de koppelingshendel was gebroken. Daarna is nog wel even gereden.
Maar mooi moment om ook even de kabel te vervangen doe wat stroef was gaan lopen. Ik heb de nieuwe hendel & kabel naast de oude gehouden, zit geen verschil in lengtes.
Maar na montage heb ik geen koppeling. Met schakelen (op middenbok hangt achterwiel toch vrij in de lucht) slaat de motor gelijk af. Ook als ik wat gas bijgeef.
De hendel heeft eerst gewoon vrije slag en vervolgens voel je veren op spanning komen. Dus 't voelt normaal. Maar er lijkt niets te gebeuren.
Ik heb de kabel inmiddels ook veel te strak geprobeerd (geen vrije slag en zelfs nog strakker) en dat maakt allemaal geen verschil.

Ik heb verder nergens aan zitten draaien. Dus in de kabel moet ik 't volgens mij niet meer zoeken. Kan de koppeling op een andere manier stuk zijn gegaan?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan