Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Vrijdag op de motorbeurs een RAM-setje gekocht. Was een leuke aabbieding en zit op een mooie plek gemonteerd nu:
1550476372056.png

1stuurbout vervangen door een speciale bout met kogel.
 
Heeft iemand een goed alternatief voor de spiegels? Ik zie dat ze origineel zeer kostbaar zijn, heeft Ali een redelijk alternatief voor een Revere? Wie weet zo wat voor schroefdraad we moeten hebben?
 
Heeft iemand een goed alternatief voor de spiegels? Ik zie dat ze origineel zeer kostbaar zijn, heeft Ali een redelijk alternatief voor een Revere? Wie weet zo wat voor schroefdraad we moeten hebben?

De schroefdraad is standaard M10 rechtsdraaiend. Ali heeft per definitie geen redelijk alternatief, de originele Honda spiegels zijn dermate hoge kwaliteit dat je dat bij de Chinezen niet zomaar gaat vinden.
 
De schroefdraad is standaard M10 rechtsdraaiend. Ali heeft per definitie geen redelijk alternatief, de originele Honda spiegels zijn dermate hoge kwaliteit dat je dat bij de Chinezen niet zomaar gaat vinden.

Bedankt voor de reactie SavagePielk als er originele opzaten dan was er geen probleem, er zit nu iets op waar Ali zich volgens mij nog voor schaamt haha, het is voor mij een project erbij nieuwe originele zijn me daarom gewoon te prijzig, ik ga nog even verder op zoek.
 
Hij zit wel een beetje voor het contactslot inderdaad. Maar wel hoog genoeg dat de sleutel er nog onder past. Heb hem nu iets verdraaid zodat de telefoon voor het hoekje van de toerenteller zit. Zie de RPM onder de 2000 dan niet en de temperatuur meter niet, maar das beide niet zo relevant. En dan kan ik wel goed bij de sleutel.

Daarnaast gebruik ik de X-grip alleen bij toeren en niet bij woonwerk, dus dat scheelt ook weer
 
Laatst bewerkt:
Hij zit wel een beetje voor het contactslot inderdaad. Maar wel hoog genoeg dat de sleutel er nog onder past. Heb hem nu iets verdraaid zodat de telefoon voor het hoekje van de toerenteller zit. Zie de RPM onder de 2000 dan niet en de temperatuur meter niet, maar das beide niet zo relevant. En dan kan ik wel goed bij de sleutel.

Daarnaast gebruik ik de X-grip alleen bij toeren en niet bij woonwerk, dus dat scheelt ook weer
Ik heb bij mijn scooter en andere motor 2 verschillende lengtes bij de X-grip, ga als ik de kogel binnen heb even aan het puzzelen welke het beste te gebruiken is.
 
Beste mensen,

Even 2 vragen:

- Heeft iemand hier ervaring/enig idee hoe je de stepjes van een NTv kunt verlagen? Bij lange afstanden merk ik dat mijn zithoek niet optimaal is en ik denk dat dit te maken heeft met de ruimte tussen zadel en stepjes.

- Ook te maken met het bovenstaande: mijn zadel zit erg zacht, als in, niet comfortabel. Ik denk dat het schuim in de zadel nu wel op is na 22 jaar. Iemand enig idee hoe ik dit zelf kan vervangen? Weet dat je bepaald textiel kan kopen om te bedekken, zoiets zei Defiduc een keer meen ik mij te herinneren, Maar wat en hoe stop ik in de zadel? gel/schuim/dons/een half matras?

Tips zijn welkom

EDIT:
Ok, bedenk me nu net dat verlagen stepjes niet handig is ivm de schakel- en rempedaal. Dus waarschijnlijk zadel verhogen + nieuwe vulling
 
Even snel vraagje voor de zekerheid en voor ik ze bestel, er zitten in totaal 4 bougies in, zijn die gelijk? Bij alle vorige "Twin sparks" die ik had waren het verschillende types.
 
Heeft iemand een goed alternatief voor de spiegels? Ik zie dat ze origineel zeer kostbaar zijn, heeft Ali een redelijk alternatief voor een Revere? Wie weet zo wat voor schroefdraad we moeten hebben?
Had op zowel m'n eerste als tweede Hawk spiegels van Shin-yo, prima kwaliteit voor het geld. :)
 
Hoi allen,
Het wordt tijd om de banden te vervangen. Nu heb ik al het een en het ander gelezen over de maat van de voorband. Ik zou namelijk graag de conti road attack 2 monteren. Nu kan die voor de voorband als 110/70 of 120/70 worden besteld.
Wat raden jullie aan?
En is het dan ook verstandig achter wel de standaard maat te gebruiken?

Ik las dat als je voor de 110 gaat de snelheidsmeter gaat afwijken en je een cbr f2 telleraandrijver erop kan zetten?

Groetjes Beans
 
En ze vervangen door DPR8EIX-9 Iridium bougies merk je goed :Y ze zijn duurder, maar ze gaan veel langer mee en ik merk het direct in hoe de motor loopt

Heb ze besteld ben echt fan van de Iridiums! Met 4 wel een tientje of 5 achter maar ik weet dat ze dat dubbel en dwars waard zijn. ;-)
 
Ik heb een probleempje, als ik vanuit stationair gas geef wil hij eerste stukje even moeilijk op toeren komen wat lastig is bij het wegrijden.
De motor had een tijdje stilgestaan, heeft hij acceleratiesproeiers die wat verstopt kunnen zitten? Ik zal het eerst eens proberen op te lossen met een blikje carburateur reiniger door de benzine.




Tot zover de Revere klaar, nieuwe banden olie en filters en remvloeistof en voorpootkeringen, bougies moeten er nog even in en heb voor het geval ze erachter weg moeten rubbers voor de carburateurs besteld.

2019-03-08 15.01.35.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam bij het rommelen in de werkplaats nog een kroonplaat tegen waarmee je een normaal stuur op een Revere kan zetten, inclusief beugel om de teller te kunnen monteren. Iemand hier interesse? -> PM

Het hele zooitje is eerst in zincspray gezet, en toen in motip zijdeglans zwart.

Edit: ik heb er ook nog een setje stekkers bij, zodat je een verlengkabel kan maken voor de zekeringhouder, zodat je daar niet in hoeft te gaan knippen.

IMG_1987.JPG
IMG_1988.JPG
IMG_1989.JPG
 
Laatst bewerkt:
ik heb een probleempje, als ik vanuit stationair gas geef wil hij eerste stukje even moeilijk op toeren komen wat lastig is bij het wegrijden.
De motor had een tijdje stilgestaan, heeft hij acceleratiesproeiers die wat verstopt kunnen zitten? Ik zal het eerst eens proberen op te lossen met een blikje carburateur reiniger door de benzine.
(stel de vraag even opnieuw omdat hij wat wegviel achter de foto)
 
Terug
Bovenaan Onderaan