Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

goedendag mannen, ik heb gisteren een ntv650 gekocht om toch nog een beetje te kunnen rijden deze winter,
Ding rijd perfect alleen mijn temperatuur meter blijkt niks te doen en vind het altijd wel prettig om te weten of mijn motor te warm word of niet op temperatuur komt. Iemand enig idee waar ik dat moet zoeken? vond het een beetje overdreven om een wphb te kopen voor alleen dat probleempje
 
goedendag mannen, ik heb gisteren een ntv650 gekocht om toch nog een beetje te kunnen rijden deze winter,
Ding rijd perfect alleen mijn temperatuur meter blijkt niks te doen en vind het altijd wel prettig om te weten of mijn motor te warm word of niet op temperatuur komt. Iemand enig idee waar ik dat moet zoeken? vond het een beetje overdreven om een wphb te kopen voor alleen dat probleempje

Die naald doet niet veel nee, alleen als je een kwartier voor het stoplicht staat en het 30 graden is.
Tegen de tijd dat het blok echt heet wordt voel je dat wel aan je benen/kloten :X
 
Shin-Yo Spiegel "Booster"
heb zelf die erop gezet en dat bevalt mij wel. Ze hebben ook wat grotere spiegels met wat rechthoekige afmetingen voor niet al te veel.


Daarnaast, heeft iemand toevallig nog een windschermpje voor een NTV met ronde koplamp liggen? Merk dat ik mij steeds meer stoor aan de vele wind die niet alleen tegen mijn lichaam drukt maar vooral tegen (en door) mijn helm boven de 120km per uur.

Iemand toevallig nog ééntje liggen of advies of een bepaalde windscherm?

Wanneer er een windscherm wordt aangeboden is die natuurlijk voor jou, maar mocht iemand advies hebben over de aanschaf van een bepaald type hoor ik dat ook graag! Iemand misschien nog een set handkappen tegen de regen? Alvast bedankt!
 
Ik heb besloten mijn NTV de deur uit te doen. En omdat ik verwacht dat hij niet zoveel meer opbrengt ga ik wat onderdelen los verkopen.

Zo heb ik in de aanbieding:
-Deauville schetsplaten om je steppen te verlagen.
-Andere kroonplaat om een regulier stuur te monteren op een REVERE, inclusief beugel om de teller te monteren, en stekkers om een verlengsnoer te maken voor de zekeringen.

Als er interesse is hoor ik dat graag.
 
Ik heb besloten mijn NTV de deur uit te doen. En omdat ik verwacht dat hij niet zoveel meer opbrengt ga ik wat onderdelen los verkopen.

Zo heb ik in de aanbieding:
-Deauville schetsplaten om je steppen te verlagen.
-Andere kroonplaat om een regulier stuur te monteren op een REVERE, inclusief beugel om de teller te monteren, en stekkers om een verlengsnoer te maken voor de zekeringen.

Als er interesse is hoor ik dat graag.
Ik heb wel interesse in de Deauville schetsplaten, ik ga je PMen.
 
Verkocht.
Adieu Revere, toch altijd moeilijk om ze te zien vertrekken.

IMG_0222.JPG


Ik ga jullie verlaten.. op een Suzuki 1 cilinder..
 
Laatst bewerkt:
goedendag mannen, ik heb gisteren een ntv650 gekocht om toch nog een beetje te kunnen rijden deze winter,
Ding rijd perfect alleen mijn temperatuur meter blijkt niks te doen en vind het altijd wel prettig om te weten of mijn motor te warm word of niet op temperatuur komt. Iemand enig idee waar ik dat moet zoeken? vond het een beetje overdreven om een wphb te kopen voor alleen dat probleempje

Toen mijn NTV650 dat deed bleek er niets meer over te zijn van de thermostaat (uit elkaar geroest)
Met een goeie thermostaat stond de naald bij mij wel altijd onderin het normale bereik.
 
Toen mijn NTV650 dat deed bleek er niets meer over te zijn van de thermostaat (uit elkaar geroest)
Met een goeie thermostaat stond de naald bij mij wel altijd onderin het normale bereik.

inmiddels zit er alweer wat leven in, contacten van de stekker even helemaal schoon gemaakt, die zaten ook aardig vol met corrosie
 
Sinds een week of 3 heb ik daadwerkelijk mijn rijbewijs, en dus lekker aan t sturen op een NTV uit 1992 met slechts 216.000 ervaring op de klok. Ik wil er af en toe ook woon-werk mee doen, 30min snelweg, en dat is in dit seizoen een ruitje toch wel lekker. Nu heb ik er een vrij grote ruit bij gekregen en vorige week gemonteerd. Dat scheelt echt enorm op de snelweg, maar alleen t gebulder om mn helm is nog al irritant. Daarom de volgende vragen:

Hebben jullie die ervaring ook met een ruit(je), of komt het omdat mijn ruit zo enorm is (bovenkant scherm bij onderkant kin schat ik zo in)? En hebben jullie ook een ruitje, en zoja welke dan?
 
Sinds een week of 3 heb ik daadwerkelijk mijn rijbewijs, en dus lekker aan t sturen op een NTV uit 1992 met slechts 216.000 ervaring op de klok. Ik wil er af en toe ook woon-werk mee doen, 30min snelweg, en dat is in dit seizoen een ruitje toch wel lekker. Nu heb ik er een vrij grote ruit bij gekregen en vorige week gemonteerd. Dat scheelt echt enorm op de snelweg, maar alleen t gebulder om mn helm is nog al irritant. Daarom de volgende vragen:

Hebben jullie die ervaring ook met een ruit(je), of komt het omdat mijn ruit zo enorm is (bovenkant scherm bij onderkant kin schat ik zo in)? En hebben jullie ook een ruitje, en zoja welke dan?

Gefeliciteerd, veel plezier van je NTV!
Dat was precies mijn ervaring met een ruitje op de NTV, dus die is er snel weer af gegaan, ik heb mezelf leren wennen aan het rijden zonder scherm.
 
Gefeliciteerd, veel plezier van je NTV!
Dat was precies mijn ervaring met een ruitje op de NTV, dus die is er snel weer af gegaan, ik heb mezelf leren wennen aan het rijden zonder scherm.
Dankjewel, dee eerste 300km bevallen goed :-)
Ik vind het toch wel een boel schelen bij 120+. Zowel qua druk op mn lichaam / armen als qua kou. Denk dat ik m er voor nu even op laat, van t voorjaar maar weer eens zonder ruitje een tijdje proberen.

Iemand goede ervaringen met een kleiner (sportiever) ruitje?
 
De achtertandwielen van de Hawks mochten lekker in het sonisch bad, en niet voor niets...
 

Bijlagen

  • 20190109_114349.jpg
    20190109_114349.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 7
  • 20190109_115215.jpg
    20190109_115215.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 7
Lang leve het sonisch bad, dat begint er al aardig op te lijken. Nog even een uurtje pruttelen en het zal weer netjes zijn.
 

Bijlagen

  • 20190109_125841.jpg
    20190109_125841.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 11
  • 20190109_125845.jpg
    20190109_125845.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 11
En meteen de achterbrug maar aanpakken, nu het achtertandwiel er af ligt. Vanmiddag m'n doppen 46 binnen, waarmee ik de transmissierubbers kan gaan vervangen.

Het was een set van 2, heeft iemand nog interesse in een 46mm dop? € 20,- ophalen in Leiden :Y
 

Bijlagen

  • IMG-20190109-WA0018.jpeg
    IMG-20190109-WA0018.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 13
Dankjewel, dee eerste 300km bevallen goed :-)
Ik vind het toch wel een boel schelen bij 120+. Zowel qua druk op mn lichaam / armen als qua kou. Denk dat ik m er voor nu even op laat, van t voorjaar maar weer eens zonder ruitje een tijdje proberen.

Iemand goede ervaringen met een kleiner (sportiever) ruitje?

Waar je goed op moet letten is dat niet precies met je helm in de turbulentie achter het scherm zit. Dat is niet alleen extreem oncomfortabel, maar zortg ook binnen de kortste keren voor een gehoorbeschadiging. Bij een fiets die bedoeld is als naked bike rijdt ik tegenwoordig liever zonder. Wel met een paar goed passende otoplastieken. Hou je de snelheid beperkt tot 100-110 dan is dat prima te doen. Ik toer toch het liefst binnendoor. Motorrijden op de snelweg, dan stap ik liever in de auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan