Het kleine ZZR 250 projectje

grrtjuhh

MF veteraan
1 feb 2015
1.008
498
Hoogezand
Dag allen,

Ik ben nieuw aan het motorforum, maar ben een half jaar in het bezit van een ZZR 250. Afgelopen week is hij omgevalen en aardig beschadigd. Hierbij open ik het projectje om mijn motor weer op te knappen. Ik zal proberen alles vast te leggen in dit topic, om ook voor mij de motivatie erin te houden

Laat ik beginnen met het laten zien van de schade die de motor heeft opgelopen. Vandaag na het poetsen heb ik een aantal foto's gemaakt. In de kap zitten een aantal diepe krassen/scheuren. Daarnaast zijn de bevestigingspunten naar binnen gebogen. Ik ben van plan om de zijkuip weer blauw te spuiten, met misschien wel redbull decals erop. (Daar ben ik nog niet over uit)

attachment.php

attachment.php

attachment.php


Wat ga ik allemaal doen:
- Uitlaat mounting en andere bevestigingspunten rechtbuigen
- Rechterkap repareren en een beschadigde linkerkap kopen en opknappen
- Linkerkap vervangen en verkopen (tja nieuw kost €410, dus zo goed als nieuw kan dit projectje aardig financieren :P)
- Nieuwe spiegel monteren

Sinds ik dan toch bezig ben had ik ook het idee om de volgende dingen te veranderen aan mijn ZZR
- Alarmverlichting inbouwen
- 5v aansluitingen inbouwen voor gps/telefoon
- Verlichting voor veranderen (wit licht, misschien xenon)
- Handvat verwarming monteren
- Wie weet heeft iemand nog een leuk ideetje

Updates zal ik uiteraard bijhouden. Ik verwacht mijn ZZR'tje uiterlijk tegen de zomer klaar te hebben!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kuipherstel:

Voor het herstellen van mijn kuip ga ik niet alleen het rechterdeel repareren ('lassen', lang leve het how to forum), maar ook een nieuw linkerkuipdeel kopen en herstellen. Ik denk namelijk niet dat ik zelf (met 0 spuitervaring) de kap weer origineel kan spuiten. Dat geeft mij de mogelijkheid om zelf te bepalen hoe ik mijn kuip maak! Wie weet kan ik wel hulp krijgen als de tijd daar is :) Het wordt iig zo maar even een unieke ZZR.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Laatst bewerkt:
He! Welkom op het forum!!!

We zullen je project met interesse volgen...

Maar een paar plaatjes doen wonderen ;)
 
Maar een paar plaatjes doen wonderen ;)

Ik vind het wel grappig, Ik heb er wel plaatjes instaan.. Blijkbaar ben ik de enige die ze kan zien ofzo, een vriend van me zag ook al niks. Enige tips? (mijn foto's zijn ook een kleine 1.1+ mb per stuk) :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan