Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

nog een vraagje aan coert
heb je toevallig het probleem van de c3 al opgespoord?
Nee, daar heb ik nog even geen tijd voor kunnen vinden. Ben nog steeds bezig het huis van mijn moeder leeg te halen, en met heen en terug rijden al 2 uur kwijt kan ik niet echt snel gaan helaas. Onvoorstelbaar trouwens wat mijn ouders in dat kleine huisje hebben bewaard/gestouwd... dacht wel snel klaar te zijn, maar helaas.
Maar het komt goed met de c3, deze kerstvakantie.

Cockpitje is trouwens erg mooi geworden Ron! :9~:t
 
Word trouwens een erg mooie RS zo. Ga je hem ook die kleur geel laten spuiten? En goed dat je toch een paar behulpzame mensen gevonden hebt op Maarten's kreidlerclub. :)
 
nikasil zit er niet in roger gewoon gietijzeren bussen.
de schade van de cilinderwanden is volgens mij eerder ontstaan door lange periodes van stilstand .
wat ik altijd deed wanneer hij een paar maanden niet gelopen had was contact uit een paar keer rondtrappen met de Kickstarter zodat er overal weer olie zit.
met name ook de nokkenassen.
dat leek me beter dan meteen starten met de startmotor met de choke erop want dan komt hij ook meteen hoog in toeren met relatief nog weinig smering.
Zo heb ik het altijd gedaan met de 650, en doe ik het ook met de 1000.
 
Dat vind ik ook! Zag trouwens op Marktplaats ook een gele RS staan, bij motoren oldtimers. Toevallig ook een 74er.
 
Nou, bij mij is ook de kogel door de kerk.
Heb vandaag een topkuipje gekocht via MP, deze:
$_86 (32).JPG$_86 (33).JPG$_86 (34).JPG$_86 (35).JPG$_86 (36).JPG$_86 (37).JPG
Die ga ik gebruiken voor het Endurance projectje wat ik al een tijdje wilde maken. Deze word wit en groen gespoten, zodat ie bij de tank-zit combi past die ik van Ron heb overgenomen:
20180923_095222_resized.jpg
Ik ga de c3 gebruiken als basis ervoor. Tankstickers heb ik al, net als een endurance achterbrug en wat andere spullen zoals een voorvork brace en beugels om het frame te versterken.
20181010_223110_resized.jpg
Nou nog een paar dubbele koplampen scoren, en een framepje maken op de zaak. :W
 
Laatst bewerkt:
20181201_132721.jpg


Dit was mijn 'endurance' in 1984 zelf gespoten ook een kuipje met dubbele koplamp ,was toen wel m n grote trots.
excuus voor de slechte foto
 
Gaat vast bijzonder worden , Coert. Ik ben naar verwachting morgen rond 12 uur in Soesterberg. Ga jij nog, en hebben we overlap in de tijd?
 
Ik zal er ook zijn Roger. Denk zelf dat ik er ook zo rond die tijd er wel zal zijn, misschien ietwat later of iets vroeger, ongeveer wel dezelfde tijd dus;). Maar ik ben er de hele verdere dag dan, want ik wil ook het museum zien, dat heb ik al jaren in de planning, maar het is er nooit van gekomen. Ik kom wel met de Twingo, de Z staat lekker binnen nu.. Ik zie je morgen wel!:t
 
Ik ga het morgen zien! Ik weet dat het oude leger museum in Delft op gegaan is in het nieuwe in Soesterberg. Het oude museum in Delft heb ik al gezien, jaren geleden, en het oude in Soesterberg ook. Ik ga het zien, maar ik weet dat ik een leuke dag heb morgen!:t
 
Ik sla dit jaar maar weer eens over.....:+:+:+:+
Mijn diensttijd was bij de KLU (koninklijke luchtmacht) op Soesterberg en heb regelmatig onder de F15's gestaan van de Yankees en ze vaker op mogen vangen in de brake barriers (vangkabels, zoals op vliegdekschepen).
Mooi spul toendertijd, hoop dat de Kawa's ook de moeite waard waren....

Niet echt veel nieuws neem ik aan!?
 
Ik ga morgen veel foto's maken Marcel, en die plaats ik hier. Ik weet ook niet wat er te zien is nog, maar hou het in de gaten.:)
 
Nou, bij mij is ook de kogel door de kerk.
Heb vandaag een topkuipje gekocht via MP, deze:
Bekijk bijlage 1340948Bekijk bijlage 1340949Bekijk bijlage 1340950Bekijk bijlage 1340952Bekijk bijlage 1340953Bekijk bijlage 1340954
Die ga ik gebruiken voor het Endurance projectje wat ik al een tijdje wilde maken. Deze word wit en groen gespoten, zodat ie bij de tank-zit combi past die ik van Ron heb overgenomen:
Bekijk bijlage 1340956
Ik ga de c3 gebruiken als basis ervoor. Tankstickers heb ik al, net als een endurance achterbrug en wat andere spullen zoals een voorvork brace en beugels om het frame te versterken.
Bekijk bijlage 1340957
Nou nog een paar dubbele koplampen scoren, en een framepje maken op de zaak. :W
Hoe groot moeten die koplampen worden? De cbr900rr 1992/1993 heeft er 2.
Of is dat vloeken?
 
Zodra ik het kuipje binnen heb ga ik die maten op meten. Want dat weet ik nog niet. Ik ga in ieder geval je tips mee nemen in mijn zoektocht naar beschikbare lampen ervoor! Waar die lampen vandaan komen vind ik prima, merk gezien dan.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan