Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Ja wel dezelfde. Stond er eerder ook al. Ik heb 'm gisteren al zien staan mooi ding
 
Die heeft al eerder te koop gestaan, net als de rode van zijn vrouw. Maar het is niet degenen die Wesjay gekocht had, mocht je dat bedoelen Oerblade.
 
Hier ook weer wat nieuws te melden. Was al een tijdje op zoek naar een US-model achterspatbord.
Kon er nergens 1 vinden, maar op een amerikaans forum waar ik lid van ben (ZRXOA) een vraag gesteld in de Old-school sectie
aldaar. Kreeg gelijk een mooie tip van een sloperij van motorfietsen, die had er zeker een paar.
Home Bob's Used Motorcycle Parts
En een lid van ZRXOA had er ook nog 1 liggen. Dus er komen 3 korte achterspatborden mijn kant op.
Ben van plan de lange europese achterspatborden te vervangen door de korte, zijn mooier IMO.
20190502_185031.jpg
DSCN0819.JPG

Als je naar de site en de video van Bob's Used Motorcycle Parts kijkt zie wat een ongelofelijke hoeveelheid aan spul er ligt, vanalles wat!
En goede service en contact.
 
Ik kon er geen 1 vinden op ebay... Ja, in Canada 1 en die was vreselijk duur. Deze 3 heb ik gevonden voor $25 per stuk.
Die in Canada vroegen ze $75 voor. Ik ben net zo lang op zoek geweest tot ik er een paar vond voor weinig, we blijven nederlanders hè . ;):t
 
Ik kon er geen 1 vinden op ebay... Ja, in Canada 1 en die was vreselijk duur. Deze 3 heb ik gevonden voor $25 per stuk.
Die in Canada vroegen ze $75 voor. Ik ben net zo lang op zoek geweest tot ik er een paar vond voor weinig, we blijven nederlanders hè . ;):t
Maar wat zijn de verzendkosten vanuit de USA?
Ik heb wel eens een zrx1100 achterbrug besteld en schrok van de verzendkosten, al met al goedkoper dan ik hier of in DE kon vinden dus toch maar gedaan.

Maar goed liever duur dan niet te vinden zeg maar...
 
De verzendkosten waren meer dan wat de spatbordjes kosten... $125.
Maar net als wat je zelf zegt, hier niet te vinden, dus gedaan.
Nou maar hopen dat ik er geen invoerkosten moet over betalen. De douane deed dat bij het ZRX zadel wat ik uit de states heb laten overkomen wel, bij andere dingen daarvandaan weer niet.
 
Dat dacht ik al Ron, ik had het volgens mij al eerder van je gehoord.
Trouwens, ik ga je Z650c3 verkopen, die met de Z650f wielen erin.
Mocht je, of iemand anders die hier kijkt er interesse in hebben hebben jullie voorrang natuurlijk.
En een net prijsje. Ik kom er gewoonweg niet aan toe..
20181105_155026_resized.jpg

20181105_155057_resized.jpg
 
Begrijp ik coert , ook al is het waarschijnlijk maar een klein probleempje moet je er toch de tijd voor nemen.
Dat kwam er bij mij ook niet van.
Alleen wel jammer van de goede onderdelen zoals de nieuwe remschijven en het opnieuw beklede gaman zadel.
gaman zadel zie je niet veel meer.
Dit zadel heeft eerst op de b2 gezeten.
Ik weet zeker dat de volgende eigenaar er veel lol aan gaat beleven.
Die c3 is wat lichter door de alu wielen en remt vele malen beter .
Ik dacht dat je er een endurance van wilde maken?
 
Dat was inderdaad wat ik van plan was, maar aan de andere kant is ie best netjes, eigenlijk vind ik het zonde.
Ik heb nog een frame met blok, en genoeg andere onderdelen om alsnog een endurance replica te bouwen.
Maar de ruimte heb ik helaas niet.. De garage is nu al vol, en dan heb ik de b1 in de huiskamer staan, en onderdelen verspreid door het huis in opslag.
Het N+1 virus is bij me wat te ver door geslagen zullen we maar zeggen. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JJG
Ja mannen, Toen ik motor kocht was er geen kettingkast bij, en spatbord was afgezaagd ,
motor is helemaal uit elkaar geweest, frame laten poedercaoten, wielen op nieuw laten spaken, kabelboom helemaal hersteld,
nieuwe ontsteking,bobines ed , remmen vernieuwd, wiellagers, keerringen, blok is droog, klepspeling goed, dus effe dicht laten.
carburateurs wel schoongemaakt,gesynchroniseerd , opnieuw afgesteld, loopt perfect.
vorkpoten ook uit elkaargehad .(zat volgens mij water in na 40 jaar) , en nieuwe bandjes , ketting ed
als iemand ooit achterspatbord,kettingkast overheeft, hou me aanbevolen.
hele winter mee zoet geweest ,
vraagje , weet iemand of er schijfremsloten zijn voor deze types, ben bij verschillende zaken geweest passen niet .
schijven zijn ook nog dikker als de nieuwe types.

gr
Peter
 
Ja mannen, Toen ik motor kocht was er geen kettingkast bij, en spatbord was afgezaagd ,
motor is helemaal uit elkaar geweest, frame laten poedercaoten, wielen op nieuw laten spaken, kabelboom helemaal hersteld,
nieuwe ontsteking,bobines ed , remmen vernieuwd, wiellagers, keerringen, blok is droog, klepspeling goed, dus effe dicht laten.
carburateurs wel schoongemaakt,gesynchroniseerd , opnieuw afgesteld, loopt perfect.
vorkpoten ook uit elkaargehad .(zat volgens mij water in na 40 jaar) , en nieuwe bandjes , ketting ed
als iemand ooit achterspatbord,kettingkast overheeft, hou me aanbevolen.
hele winter mee zoet geweest ,
vraagje , weet iemand of er schijfremsloten zijn voor deze types, ben bij verschillende zaken geweest passen niet .
schijven zijn ook nog dikker als de nieuwe types.

gr
Peter
foto van de Z? :Y
 
De foto's van Peter zijn Z650 had ik al geplaatst Roger, maar bij deze:
IMG-20190419-WA0000.jpg

IMG-20190419-WA0001.jpg

Trouwens, ik heb een achterspatbord over in nette staat @petersan. Origineel europees lang model en het chrome is netjes.
Kettingkast moet ik ook nog hebben. Ik Pm je wel erover. :Y :t
 
Laatst bewerkt:
O, ja die. Prachtexemplaar, en goed te lezen dat spatbord en kettingscherm niet blijvend zijn :t
Ook te bewonderen op de Nol Bilker dag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan