Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Leuke nostalgische brommer Rob, ik heb er wel eens rondjes omheen gedraaid met mijn heel hete FS-1DX.
Maar het blijft een opgevoerde brommer.
Mis je de Z650 niet een beetje?
Wel leuk zo'n nieuw project, het houdt je lekker van de straat en moet weer veel rechercheren. Wat dan ook weer leuk is....
 
Ziet er heel mooi uit Ron! Het brengt echt weer herinneringen boven aan mijn jeugd, en de 3 Kreidlers die ik een paar jaar terug gerestaureerd heb.
Is die Denfeld Nurnberg een originele, dus met het Denfeld plaatje achterop? Zeer mooie RS word het.:9~
 
Leuk een RS,ik heb er 2 gehad,1 de oranje zelf helemaal opgebouwd en 1 compleet gekocht .
De oranje was 60cc en liep als een raket,met gemak 110,de groene was 50cc
en liep met gemak 100 beide leuke motortjes,je heb er veel meer bekijks mee
dan met een grote motor,sta je ergens stil dan word je bijna altijd aangesproken
door mensen die vroeger ook een Kreidler reden of er 1 zouden willen.

001KR.jpg
 

Bijlagen

  • 002.JPG
    002.JPG
    691 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag ook maar op de brommer naar mijn werk gegaan. Die is net zo oud als mijn Zed, maar als het echt gaat sneeuwen en glad wordt ga ik liever op mijn plaat met de brommer dan met de motor. Ja, Marcel, ik weet dat jij zult lachen om 5 cm sneeuw en min of meer op badslippers buiten zult gaan lopen in dat geval, maar je weet ook dat Nederlanders niet kunnen rijden, dus daar zit ik niet graag tussen op de snelweg op de motor.
 
Ik ging vroeger voor de fun met mijn Kreidler door de sneeuw rijden,lange onderbroek aan en met kranten onder mijn
jas tegen de kou,verder vele jaren met mijn motor door de sneeuw en ijzel naar mijn werk gereden,ook nu rijd ik
in de winter op de motor alleen niet meer als er sneeuw ligt.
 
Vroeger O-) ging ik op m’n trouwe cb400tje naar mijn werk.
Motorkleding pffff, een helm en een paar handschoenen.
Verders een joggingbroek met werkbroek en regenbroek over elkaar. 2 t-shirts een skitrui en doorwerkjas. Lunch in de rugzak, koffie kon je wel in de bouwkeet krijgen. :9
 
Vroeger hield men iets meer de kop bij het rijden ipv bij telefoons en zo.
 
Mijn motorkleding bestond toen uit een stel legerkisten, die ik ook op het werk gebruikte, een spijkerbroek, (regenbroek er overheen indien nodig), en een El-cheapo leren motorjas gekocht bij Safe..Zonder protectie uiteraard er in, dat hadden we toen niet. En idd een rugzak met lunchpakketje erin. Het leven was zo makkelijk toen, verkeer was ook een stuk rustiger.
20160621_203847_resized.jpg

Sorry voor de crappy foto, digitaal was het toen ook niet...:+
 
CB500 of 350? Ik had vroeger een CB500.
Was een CB500, toen ik hem kocht zaten de originele trompet uitlaten er nog op, maar al met wat gaten in de onderste dempers, helaas.
Later op de sloperij een 4-1 van een CB550 erop gezet. Was een hele fijne fiets, ben er 2 keer mee op vakantie naar Luxemburg geweest.
Hij bestaat nog steeds, de VZ-27-64.
 
Dat ziet er zeker bruikbaar uit! Bedankt voor de tip @Oerblade. Ik heb vorige week een account bij eBay aangemaakt dus ga eens kijken of ie hier te krijgen is zonder importfees.:):t
 
Mis de z650 nog niet Marcel ,komt wellicht nog als ik met de RS ga rijden.
Ietsje minder vermogen hahaha en allemaal wat wiebeligger natuurlijk.
Onderdelen zijn er nog voldoende verkrijgbaar zowel origineel als imitatie,origineel moet je wel diep in de buidel tasten.
Leuke nostalgische brommer Rob, ik heb er wel eens rondjes omheen gedraaid met mijn heel hete FS-1DX.
Maar het blijft een opgevoerde brommer.
Mis je de Z650 niet een beetje?
Wel leuk zo'n nieuw project, het houdt je lekker van de straat en moet weer veel rechercheren. Wat dan ook weer leuk is....

Groeten,
Ron
 
Leuk een RS,ik heb er 2 gehad,1 de oranje zelf helemaal opgebouwd en 1 compleet gekocht .
De oranje was 60cc en liep als een raket,met gemak 110,de groene was 50cc
en liep met gemak 100 beide leuke motortjes,je heb er veel meer bekijks mee
dan met een grote motor,sta je ergens stil dan word je bijna altijd aangesproken
door mensen die vroeger ook een Kreidler reden of er 1 zouden willen.

Bekijk bijlage 1349537

Zijn mooie exemplaren
 
Mis de z650 nog niet Marcel ,komt wellicht nog als ik met de RS ga rijden.
Ietsje minder vermogen hahaha en allemaal wat wiebeligger natuurlijk.
Onderdelen zijn er nog voldoende verkrijgbaar zowel origineel als imitatie,origineel moet je wel diep in de buidel tasten.


Groeten,
Ron
Mocht je een z650 gaan missen kun je altijd de c3 overnemen van me.:Y
 
Mooi dan *O*
Het wordt wel tijd dat het weer over de zomerfietsen gaat :P
 
T wordt tijd voor een preview van Coerts uitstapje ;) ik zit nog steeds op piccies te wachten :9
Dat snap ik, ik wil nix liever dan weer rijden en piccies schieten.. Mijn handen jeuken als ik in de garage kom en de ZRX en Roger's oude z650b2 zie staan,
zijn beide klaar voor mooie ritten, maar het weer werkt niet mee.-O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan