Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Zeker weten Jan, toen ik dit topic startte had ik geen idee dat er nog zoveel enthousiasme was voor de Z650...Tip's, linkjes en hulp genoeg!
En veel mooie foto's van mensen die er vroeger 1 hadden, net als ik, of die er 1 aan het opbouwen zijn, of net gekocht hebben, eigenlijk wist ik alleen tot nu toe van de 650 van Marcel.

Ik moet zeggen dat ik blij ben het opgestart te hebben.
*O*
:)
 
Prachtig, Marcel is goed bezig *O* *O* , zo ver ben ik nog lang niet, :X

Heb gisteren de klauwen uit elkaar gehaald, wat makkelijk ging, morgen mee naar het werk, ga ik ze stralen en dan weer opbouwen, en spuiten, weet alleen nog niet wat voor lak, ivm remvloeistof.
Spatbord is weer origineel nu, en de schijven zitten op het wiel, en toen kreeg ik visite...

Nu lekker moto-Gp kijken, later verplaats ik me weer naar de garage.

Fijne zondag! :)

Mijn remklauwen vanavond weer in elkaar gezet, ook gestraald en gespoten. Al het rubberwerk nieuw ivm siliconen remvloeistof en heb ze dus gewoon gespoten met bouwmarkt zijde matt zwart.
Wat voor verf je nodig hebt voor het gebruik van standaard remvloeistof weet ik niet. Als je niet knoeit zal normale lak ok zijn.
Ik ga al jaren voor het zekere door siliconen remvloeistof te gebruiken, houdt alleen in dat je al het rubberwerk inklusief remleidingen moet vernieuwen.
Voordeel van siliconen remvloeistof is dat het bijna niet verouderd en mocht er iets fout gaat het geen uitwerking heeft op gelakte delen.
 
Zo, weer even een update, ben vandaag de donor Z650 wezen ophalen, :)
Origineel zadel zonder scheuren, en meer onderdelen die goed zijn! Miste het verdeelstukje voor de twee voorste remleidingen, zit er op, voetsteunen die netjes zijn,(de mijne op de zwarte zijn uit 1 stuk, hoort nie). Zijdeksels zonder afgebroken puntjes, jihaa!
Even wat foto's, let niet op het onkruid!
full

full

full

Zit een 4-2 onder die ik niet ken, bedrading is iig niet verkloot, pluspuntjes.. Ben tevreden, je tip was een goede Rob.
Morgen ga ik wat beter schoonmaken, met de Kärcher, zit denk ik wel 25 jaar stof op, :+

Groeten en een fijne warme avond, :t
 
Nou Coert, ik denk dat je voor dat geld voldoende bruikbare onderdelen in huis hebt en straks blijkt het blok ook nog best goed te wezen (of voor onderdelen )
Hij staat nu mooi tussen het Kawasaki groen _O- :t
 
Laatst bewerkt:
Je kan hem voor je gaat afspuiten hem bv eerst goed met Dasty inspuiten,of een vergelijkbaar middel te verkrijgen bij supermarkt of huishoudwinkels.
Vooral je velgen en remtrommel achter en je blok zullen er gelijk veel beter uit gaan zien zonder te veel gedoe.
10 min laten inweken (n niet in de zon )
Je moet het spulletje wel even laten inwerken en dan goed met water afspuiten.

full
 
Laatst bewerkt:
Dasty is zijn geval is tie nogal dusty :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tip, ga ik morgen halen, die Dasty. Onderdelen genoeg, maar die 4-2 is niet origineel Kawa, staat een vierkant(cirkel bedoel ik, die hitte ook....) in met een uitlaat, erna MACH, en eronder de afkortingen van de japanse merken, maar deze heb ik nog nooit gezien....En ik heb bij Jama gewerkt in de jaren 89/92..
Zou het dus moeten kennen maar helaas.
Dit staat er in die uitlaat:
full


Morgen de huurbus terug en dan wat meer..en zaterdag natuurlijk bij Nol! :t
 
Laatst bewerkt:
Mach Hokasuya. Italiaanse uitlaat volgens mij, voor Japanners (de naam zegt het al ... Ho..Ka..Su..Ya..) Hebben ook een tijdlang Marving replica's gemaakt. Ik zie op de Italiaanse Ebay nog nieuwe staan maar weet niet of de firma nog bestaat...

Ps: als je op Marving.com kijkt zie je onderaan staan: Mach Srl enz..
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook geen kleurcode en ben gewoon bij de plaatselijke spuiter langs geweest en heb de kleur uitgezocht die mij het mooiste en best matching vond.
Hij heeft het gespoten en heb zelf de biezen geplakt.
Toen nog twee lagen blanke lak erover en klaar

Dat ziet er ook prachtig uit.
Ik heb in 2005 een dvd gekocht "Z1,the movie", hierin zag ik Heinz aan het werk.
Het spuitwerk is gedaan met de "drei schichten techniek".
Ziet er mooi uit maar bij een beschadiging schijnt het niet te repareren te zijn.
De biezen zijn ook gespoten.
Lenden-Z-Service - Evergreen Racing : vergangene Rennaktivitäten -> Lackierung von Löblein
 
Iemand misschien wat info over de originele sturen die beschikbaar zijn. Ik weet bv bij honda dat ze verschillende sturen hadden. Ik heb nu op de z650 een hoog tour stuur. Krijg een beetje last van de onderuitgezakte houding. Ik heb er 1 kunnen vinden op japparts maar die geven een rise aan van 18 cm. Dat heb ik nu ook.
 
18 mm rise lijkt mij een heel eind het originele.
Ik heb deze. Ik gok op 50 mm rise (hart-op-hart) , dus het ziet er nog wel een beetje origineel uit.
Is een Tommaselli stuur. Als je het nummertje wilt weten zoek ik het even op.
full
 
Laatst bewerkt:
en van bovenaf gezien dit
full

Persoonlijk vond ik dit toch niet echt lekker rijden aangezien de polsen te ver naar binnen staan geknikt aangezien het stuur niet verder achterover gedraaid kon worden (deuken in de tank vind ik het niet waard ;) ).
Momenteel heb ik dit verstelbare M-stuur. Rijd een stuk lekkerder, alleen zoek ik er nog steeds één met deze maat uit één geheel. Dat staat wat mooier. Zolang ik dat niet vind houd ik dit erop. De knipperlichtstelen zijn inmiddels vervangen door korte.
full

full

full

full


Misschien is dit voor jou ook een lekkerder optie. Als je gewend bent met clipons te rijden is zelfs dit nog te hoog, maar beter wordt het niet. Als je hiervan het nummertje wilt weten zoek ik het ook even op.
 
Laatst bewerkt:
Is dat een plat m-stuur zonder zonder iets naar beneden te buigen bij de hendels Roger?
Zo 1 heb ik nog liggen, past precies bij de tellers en raakt de tank net niet.
Is niet gemerkt verder, overgebleven van mijn Kreidler cup-race projectje.
Mocht Chili er interesse in hebben laat maar weten. Hoef er niks voor.
:)
 
Coert, ik wil 'm mogelijk ook wel hebben als het er netjes uitziet .....
Probleem van het eerste M stuur was dat het niet verder naar beneden gedraaid kon worden en daarom niet lekker zat.
Als bij jouw stuur de stuurhelften wat minder ver naar binnen knikken (of het gedeelte dat je in de clampen klemt breder is of verder naar voren steekt etc etc) heb je dat probleem niet meer. Als het verder naar beneden gedraaid had kunnen worden had dit wat mij betreft goed en 'natuurlijk' gezeten.

Dat stuur was niet vlak, en kon ik nu niet anders monteren dan 'ondersteboven.'
 
Laatst bewerkt:
Stuurtje is nieuw, alleen wat aanslag door het jarenlang in de garage te hebben gelegen. Ik neem het morgen wel mee naar Nol, kun je kijken en passen. :t
 
Stuurtje is nieuw, alleen wat aanslag door het jarenlang in de garage te hebben gelegen. Ik neem het morgen wel mee naar Nol, kun je kijken en passen. :t
TOP! Misschien is het nèt wat ik eigenlijk zoek....
 
Terug
Bovenaan Onderaan