Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Welkom Jos!
Mooie bike is dat! 👍🏻

Ik heb de ktp- houder van evotech gekocht omdat ik dan de originele verlichting kan gebruiken.
Volgens mij geven de koffers van het nieuwere model, vanaf 2014, de problemen met de knipperlichten. Daarvoor niet.
Ik zelf heb wel de ktp-houder van 2011-2013 model gekocht. Die staat wat mooier en dichter onder het achterlicht. Gaat dan niet in combinatie met de knipperlichten.
 
Kerst 2018 w.png
 
Die 90k zie je niet van de ZX9R af! :t
Leuk om die specifieke verschillen zo te lezen en inderdaad, de ZX9R en de Z1000SX zijn niet met dezelfde doelstelling ontwikkeld denk ik.
Kan het verschil in stabiliteit in de bochten te maken hebben met de banden waarmee je de SX aangekocht hebt?
Ik had de standaard Bridgestone eronder liggen. Beviel mij voor geen meter. Ik heb altijd Dunlop gereden op mijn ZX9R waar ik 5000-6000km mee reed (achterband) maar nu eens overgestapt op de Michelin Pilot Road 4 . WAT een fantastische band is dat. Plakt goed, in de regen goed, diep profiel en volgens gebruikers gaat ie ook lang mee en DAT heb ik inderdaad gezien dat na 6000km het profiel nog ruimschoots aanwezig was voor nog een paar duizend km.
 
Welke andere ruitjes hebben jullie op de SX staan?
Standaard ruitje voldoet voor mij tot ongeveer 100km/h.
Daarboven krijg ik, op snelweg bv, na enkele minuten al last van mijn oren (ik rijd met otoplastieken).
Ik ben redelijk klein (1m70) en heb op quasi iedere motor die ik gereden heb al last gehad van het lawaai boven 100km/h.
Ik heb daar geen last van. Ik ben 1.81m maar het standaard ruitje bevalt mij goed. De wind komt bij mij op de borst en geen wervelingen rondom mijn helm. Wel oordoppen in vanwege het windgeruis. Op de snelweg middelste stand en binnendoor laagste stand van de ruit.
 
Ik heb de screen van puig. Wind hou ik ondanks deze ruit wel al is het echt veel rustiger en merkbaar minder.
Heb ook plastieken maar heb er dan helemaal geen last van. Had ik eigenlijk ook niet met de standaard ruit. Heb je in alle drie de standen er last van?
Ik zelf gebruik meestal de laagste stand die vind ik het prettigst rijden met een beetje winddruk.. Als ik meer uit de wind wil de middelste, dan heb ik alleen wel iets meer herrie op de helm. Denk dat je last heb van de turbulentie. Op de hoogste stand van het ruitje ervaar ik ook vervelende herrie.
DAT ervaar ik exact ook zo met mijn standaard ruit.
 
Hallo allemaal

Sinds zaterdag de trotse eigenaar van een 2012 SX.

Heb vanaf 2007 met een Aprilia vergissing tussendoor op een ZX9R gereden, nu ik de 40 gepasseerd ben werd het tijd voor een motor met een minder extreme zit en de koffers zijn mooi meegenomen voor woon/werk en uitjes/vakanties.

:] groet :]

Lucas
DAT was voor mij ook de reden om van een ZX9R over te stappen op een Z1000SX
 
Afgelopen weekend een lang weekend Nord Schwarzwald gehad.
Wat een hoop lol beleef je met deze motor. Over het hele weekend gezien is het echt een super goede reisgezel gebleken. Het lijkt een hele motor maar eenmaal rijdend in het zadel gaat het als vanzelf.
Met bepakking en al de laatste randjes van de banden afgereden en dat werd alleen maar beter door de bepakking te verwijderen eenmaal op locatie. Op het zadel na goed comfortabele maar sportieve reisfiets die mega veel stuurplezier bied op de bochtige wegen. Ik heb me echt dik en dik vermaakt met deze motor. Een bepaald stuk op de B500 (schwarzwald hochstrasse) konden wij geen genoeg van krijgen en hebben we meerdere keren op en neer geknald. Wat een weekend zeg, top gewoon.

Wel zadelpijn na een snelweg rit van 600 km + daar wil ik nog een ander zadel voor halen..
Ik krijg al na 200km pijn in m'n reet op dat standaard zadel. Een zachter gelzadel wordt dat dan beter?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf mijn leidingen vervangen voor stalen, en dat is een hele verbetering.

Op de beurs zat ik op de nieuwe SX, maar wat een spons zeg vergeleken met mijn 2011 model. Nu zijn die remklauwen wel wat beter maar qua gevoel...
Ik heb bouwjaar 2013. Achterrem is inderdaad niet best. Moet hem met de hak intrappen om er gevoel in te krijgen!!!
 
Ik krijg al na 200km pijn in m'n reet op dat standaard zadel. Een zachter gelzadel wordt dat dan beter?

Het is schijnt juist zo te zijn dat het zadel van de Z1000SX te zacht is waardoor je gaat door zitten. En daar krijg je dan pijn in je reet van. Ik heb na 200 ook wel de eerste verschijnselen maar dan kan ik nog prima door rijden. Echter thuis na een erg lange rit heb ik er goed last van.

Een gel zadel is waarschijnlijk niet persé zachter maar vooral steviger en daardoor zachter aan voelt voor de derrière. 😬

Ga denk ik binnenkort voor een topsellerie zadel kijken.
 
Het is schijnt juist zo te zijn dat het zadel van de Z1000SX te zacht is waardoor je gaat door zitten. En daar krijg je dan pijn in je reet van. Ik heb na 200 ook wel de eerste verschijnselen maar dan kan ik nog prima door rijden. Echter thuis na een erg lange rit heb ik er goed last van.

Een gel zadel is waarschijnlijk niet persé zachter maar vooral steviger en daardoor zachter aan voelt voor de derrière. 😬

Ga denk ik binnenkort voor een topsellerie zadel kijken.

Ik heb ook het gel zadel aangeschaft met de hoop op minder zadelpijn, echter geen verschil met het origineel zadel. Dus geef je geld ergens anders aan uit maar niet aan een gel zadel.
 
Hoi allemaal. Ik ben Kees, rijd al een tijdje motor (met onderbreking vanaf 1980).
Ik ben dit topic even aan het volgen omdat ik interesse heb in een Z1000SX. op dit moment rijd ik een Z750S, en wil wat zwaarders, vandaar.
ik ben een beetje aan het rondkijken, geen haast want ik rijd 's winters bijna niet.
De vragen dus:
Zijn er specifieke zaken voor dit type om op te letten bij een gebruikt exemplaar??(dus niet de standaard zaken bij een tweedehands)
Welke jaren zijn er grote veranderingen gekomen? prijstechnisch zal het een beetje 2012-2015 worden.
Ik zie vaak nogal wat overjarige modellen staan vandaar de vraag. Hoeft niets mis mee te zijn zolang ik het weet.

alvast hartelijk dank voor het meedenken,
Kees
 
Hallo kees. Vanaf 2014 heeft de sx iets betere voor remmen, instelbaar tractie control en instelbaar powermap mee gekregen. En zijn er andere uitlaatdempers op gekomen en een andere schokdemper achter. Dat zijn wel de grootste veranderen voor dat model.
Bij het 2017 model is er ook uiterlijk een flinke update gekomen en is het elektronica pakket nog meer uitgebreid.

Succes met je zoektocht! 👍🏻
 
Hallo kees. Vanaf 2014 heeft de sx iets betere voor remmen, instelbaar tractie control en instelbaar powermap mee gekregen. En zijn er andere uitlaatdempers op gekomen en een andere schokdemper achter. Dat zijn wel de grootste veranderen voor dat model.
Bij het 2017 model is er ook uiterlijk een flinke update gekomen en is het elektronica pakket nog meer uitgebreid.

Succes met je zoektocht! 👍🏻
Dank je, dat was eigenlijk waarnaar ik op zoek was. Zijn er nog uiterlijke kenmerken waaraan ik een 2014 van een 2013 model kan onderscheiden ???
 
Ja de standaard uitlaten van de eerste modellen zijn zwart. Vanaf 2014 zijn ze alluminium of rvs? Metaal kleur ieder geval.
2014 modellen zijn verder te herkennen aan de draaiknop aan de rechterzijde waar je de veervoorspanning van de schokbreker kan verstellen. En de monoblock remklauwen zijn anders. Staat Kawasaki op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan