Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Hallo

Iemand hier ervaring met hogere ruitjes? Ivm een motorreis wil ik iets meer uit de windzitten.

Een hoger ruitje of een flipdingetje op bestaande ruit...

zoals dit:
66125036-4_1.jpg


:W
 
Het zadel is hedenavond reeds aan een andere motormuis verkocht. Bedankt voor je aandacht.
Als het past heb ik zeker interesse
ik heb op de site van goedhart gekeken en daar geven ze aan dat de zadels van 2012 tot en met 2017 zijn
ik heb een 2018 maar die is het zelfde als een 2017
is er iemand die dat kan bevestigen
 
Afgelopen weekend een lang weekend Nord Schwarzwald gehad.
Wat een hoop lol beleef je met deze motor. Over het hele weekend gezien is het echt een super goede reisgezel gebleken. Het lijkt een hele motor maar eenmaal rijdend in het zadel gaat het als vanzelf.
Met bepakking en al de laatste randjes van de banden afgereden en dat werd alleen maar beter door de bepakking te verwijderen eenmaal op locatie. Op het zadel na goed comfortabele maar sportieve reisfiets die mega veel stuurplezier bied op de bochtige wegen. Ik heb me echt dik en dik vermaakt met deze motor. Een bepaald stuk op de B500 (schwarzwald hochstrasse) konden wij geen genoeg van krijgen en hebben we meerdere keren op en neer geknald. Wat een weekend zeg, top gewoon.

Wel zadelpijn na een snelweg rit van 600 km + daar wil ik nog een ander zadel voor halen..
 
Helemaal mee eens Stefan,heb er zelf ook echt plezier in de toerritjes.
Zadel ben ik nog niet over uit. In september een week weg,dan kan ik het cker zeggen *D

Nog kijhken voor een ruitje, of een flappie

Voor de rest topfiets!
 
Ja zeker. En serieus knallen gaat ook echt wel lekker met deze fiets. Je kan er echt hard mee rond zonder problemen.

Ik zelf heb nu een puig-ruit gemonteerd en dat bevalt me erg goed. Hij is iets breder en net iets hoger, 4 of 5 cm geloof ik. Dat scheelt bij mij aanzienlijk. Zit in elke stand van de ruit beter uit de wind. Op de snelweg in de middelste en binnendoor op de laagste stand vind ik het prettigst rijden. Ik denk dat zn flip-up wel werkt maar ik verwacht dat je daar ook weer een bepaalde turbulentie mee creëert. Ik denk dat een volledige ruit beter werkt omdat het uit 1 stuk bestaat en dus wat gestroomlijnder is.
 
Hmmm ,ik dacht dat de Z1000sx een populaire motor was,maar het is hier wel erg rustig.. :/

Krijg veel positieve reacties!!

Maar afijn misschien ben ik voor mijn tripje nog nieuwe banden nodig,wat raad men aan?

Sx 2012

:W
 
Hmmm ,ik dacht dat de Z1000sx een populaire motor was,maar het is hier wel erg rustig.. :/

Krijg veel positieve reacties!!

Maar afijn misschien ben ik voor mijn tripje nog nieuwe banden nodig,wat raad men aan?

Sx 2012

:W

Ik heb goede ervaringen met de Bridgestone S21
 
Ik heb er 2x metzeller roadtec 01 op gehad prima bandje.
Het eerste setje naar de Dolomieten was na 6000km op.
Daarna een rondje van 11.000km via rusland naar de noordkaap mee gedaan, in noorwegen rij je heel rustig omdat de bekeuringen niet te betalen zijn en daarom kon ik er zo veel kmters mee rijden.


Nu heb ik er continental road attack 3 onder, heb er een paar honderd kilometer mee gereden maar het voelt goed, veel grip en vertrouwen
zaterdag vertrek ik naar corsica dus daarna kan ik meer vertellen
 
De S20EVO bevalt mij prima. Ik ben geen km-vreter dus voor mij hoeft de band niet lang mee te gaan. Als de set op is wil ik de s21 eronder. Maja ik rij eigenlijk alleen maar Bridgestone. Heb een keer uitstapje naar Metzeler gedaan. Dat beviel prima maar toch maar weer naar Bridgestone gegaan.
 
Ik heb er 2x metzeller roadtec 01 op gehad prima bandje.
Het eerste setje naar de Dolomieten was na 6000km op.
Daarna een rondje van 11.000km via rusland naar de noordkaap mee gedaan, in noorwegen rij je heel rustig omdat de bekeuringen niet te betalen zijn en daarom kon ik er zo veel kmters mee rijden.


Nu heb ik er continental road attack 3 onder, heb er een paar honderd kilometer mee gereden maar het voelt goed, veel grip en vertrouwen
zaterdag vertrek ik naar corsica dus daarna kan ik meer vertellen

De road attack 3 doet het erg goed, zelfs op het circuit kon ik er flink hard mee. *O*
 
Hallo allemaal

Sinds zaterdag de trotse eigenaar van een 2012 SX.

Heb vanaf 2007 met een Aprilia vergissing tussendoor op een ZX9R gereden, nu ik de 40 gepasseerd ben werd het tijd voor een motor met een minder extreme zit en de koffers zijn mooi meegenomen voor woon/werk en uitjes/vakanties.

:] groet :]

Lucas
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag, ik heb een originele kofferset tweedehands gevonden, zonder montage instructies, heeft iemand die toevallig liggen en zou die ze willen scannen voor mij? Ik heb ze (nog) niet online gevonden

alvast bedankt.

Lucas
 
Goedemiddag, ik heb een originele kofferset tweedehands gevonden, zonder montage instructies, heeft iemand die toevallig liggen en zou die ze willen scannen voor mij? Ik heb ze (nog) niet online gevonden

alvast bedankt.

Lucas

Ik denk dat je hier wel alles op kan leren wat er moet gebeuren:
 
en klaar, trouwens ik heb nog de "oude" versie

Afbeelding van Lucas.jpg


Verder nog een gearindicator gemonteerd, omdat ik nog al eens door wil schakelen naar de 7 :]
 
Laatst bewerkt:
Fraaie fiets! Zo kun je Europa weer op gepaste wijze herontdekken (y)
En ook andere tweewielers willen er graag mee op de foto, zie ik.. ;)
 
Welke andere ruitjes hebben jullie op de SX staan?
Standaard ruitje voldoet voor mij tot ongeveer 100km/h.
Daarboven krijg ik, op snelweg bv, na enkele minuten al last van mijn oren (ik rijd met otoplastieken).
Ik ben redelijk klein (1m70) en heb op quasi iedere motor die ik gereden heb al last gehad van het lawaai boven 100km/h.
 
Ik heb de screen van puig. Wind hou ik ondanks deze ruit wel al is het echt veel rustiger en merkbaar minder.
Heb ook plastieken maar heb er dan helemaal geen last van. Had ik eigenlijk ook niet met de standaard ruit. Heb je in alle drie de standen er last van?
Ik zelf gebruik meestal de laagste stand die vind ik het prettigst rijden met een beetje winddruk.. Als ik meer uit de wind wil de middelste, dan heb ik alleen wel iets meer herrie op de helm. Denk dat je last heb van de turbulentie. Op de hoogste stand van het ruitje ervaar ik ook vervelende herrie.
 
Mijn oude ZX9R uit 1998 met 90000km op de teller ingeruild voor deze Kawasaki Z1000SX
Z1000sx-2013-1-RG.JPG
bouwjaar 2013 kleur mat-zwart
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan