Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

full



Eindelijk ook een SX!! Ben er super wijs mee!! 8-)

*O* *O* *O* *O* *O*
 
Vandaag weer de z1000sx los gelaten op assen. Een soort van privé sessie van de marshal. Wat ging dat weer mooi zeg, en wat een motor is die z1000sx toch. Met verzitten toch de stepjes wat korter.
 
Lekker hoor!
Voordeel is dat je motor nu gelijk een paar gram lichter is. Kan je nog harder! :+

Nodig ook weer naar Assen of Zandvoort. Ben benieuwd hoe dat met de sx gaat. Zo te horen meer dan prima. ;)
 
Allen, ik ben momenteel opzoek naar een vervanger voor mijn Aprilia RSV1000R, met 600 km woonwerk verkeer is dat niet echt een ideale fiets.

Hier zijn vast mensen met veel ervaring in de file met deze fiets. Is dit goed te doen of zouden jullie toch liever een lichter model hebben? Ik wil graag terug naar Kawasaki aangezien mijn 2 zx6'en goed bevielen. Maar terug naar een 600 wordt denk ik wat saai.
 
als ik een constante snelheid rij tussen de 50 tot 100 km per uur heb ik het idee dat de motor
inhoud en versnelt dit is niet op de snelheidsmeter te zien daar is de wisseling veel te snel voor
heb dit met het feit te maken dat het e4 motoren zijn
rij trouwens op het 2017/2018 model
 
Laatst bewerkt:
als ik een constante snelheid rij tussen de 50 tot 100 km per uur heb ik het idee dat de motor
inhoud en versnelt dit is niet op de snelheidsmeter te zien daar is de wisseling veel te snel voor
heb dit met het feit te maken dat het e4 motoren zijn
rij trouwens op het 2017/2018 model


Klopt, had ik ook op mijn 2011 model, en op mn z750 ook. Daarom zet ik er gelijk een powercommander op want die milieu dip is vreselijk irritant. Nu na afstellen nergens last meer van.
 
Lekker hoor!
Voordeel is dat je motor nu gelijk een paar gram lichter is. Kan je nog harder! :+

Nodig ook weer naar Assen of Zandvoort. Ben benieuwd hoe dat met de sx gaat. Zo te horen meer dan prima. ;)

Ja gaat zeker prima! wel heb ik er andere vering op laten zetten wat hem nog beter maakt.
 
@ Stefan,

Ik heb idd vering van hyperpro. Een enorm verschil.

@ mr ZANDT,

tis geen mfmm he;) Na dat het de laatste keren meer een brag n boost/wheelytime/ misdraag meeting was ben ik gekapt..

Nu is het van wie rijdt?, de oude tegenhanger van brag n boost. Of dat zo veel beter is..
 
als ik een constante snelheid rij tussen de 50 tot 100 km per uur heb ik het idee dat de motor
inhoud en versnelt dit is niet op de snelheidsmeter te zien daar is de wisseling veel te snel voor
heb dit met het feit te maken dat het e4 motoren zijn
rij trouwens op het 2017/2018 model

Heeft volgens mij met de Katalysator te doen. Ik heb mijn ECU laten flashen bij IWANpowerproducts in de USA. Duurt even maar dan heb je ook wat. Motor is soepeler, geen hokkerig rijden meer en je kunt op elk toerental cruisen. Mis ook niet meer de 7e versnelling.PC corrigeert alleen de hoeveelheid brandstof maar niet de voorgeprogrammeerde curves en katalysator werking.
 
volgens mij kan je bij MADRacing in Noord-Scharwoude ook je ecu laten ECU flashen
ga begin juni een paar dagen met de motor weg kijk even of ik me er aan irriteert en anders maar eens kijken wat ik ga doen
 
Ik heb vorig weekend voor het eerst het zadel getest en 900km gereden op 2 dagen in de eifel . Niets ,noppes ,nada pijn in de reet! Dus ik zou het meteen terug doen . Prijs voor rijder + duo met gel was 250€ bij top sellerie. Van de banden was ik tevreden (pilot road 4) maar mis toch een smallere achterband 190/50 vs 180/55! Voor de vering heb ik een leuke setup gevonden en tis een verdomde funbike in luxemburg -Duitsland streek-bochtenwerk :] ....

Gefeliciteerd!
Heb zondag eindelijk de eerste rit gehad. Wel een erg fijne stuurfiets hoor. Denk dat dit een goede keus voor mij is. Was even wennen want lang niet gereden (motor vorig jaar vroeg verkocht) en nieuwe motor. Maar het gevoel was er erg snel. Alleen weet ik niet of ik vrienden ga worden met de banden die eronder liggen. Maar goed dat zien we in de loop van het seizoen wel.
Oja toch wel pijn in Mn reet! Heeft iemand een comfort zadel over? Anders ga ik er misschien een gelpad inmaken en overspannen met foam oid.
 
Heeft volgens mij met de Katalysator te doen. Ik heb mijn ECU laten flashen bij IWANpowerproducts in de USA. Duurt even maar dan heb je ook wat. Motor is soepeler, geen hokkerig rijden meer en je kunt op elk toerental cruisen. Mis ook niet meer de 7e versnelling.PC corrigeert alleen de hoeveelheid brandstof maar niet de voorgeprogrammeerde curves en katalysator werking.

Een PC is een stuk goedkoper en sneller, en haalt die milieu dip er ook prima uit. Flashen is idd wat uitgebreider.
 
Ik heb vorig weekend voor het eerst het zadel getest en 900km gereden op 2 dagen in de eifel . Niets ,noppes ,nada pijn in de reet! Dus ik zou het meteen terug doen . Prijs voor rijder + duo met gel was 250€ bij top sellerie. Van de banden was ik tevreden (pilot road 4) maar mis toch een smallere achterband 190/50 vs 180/55! Voor de vering heb ik een leuke setup gevonden en tis een verdomde funbike in luxemburg -Duitsland streek-bochtenwerk :] ....

Ben ook 4 dagen in de eifel geweest,wat een fantastische motor!! Koffertjes erop,geen rugtas ideaal!!
En sturen als een scheermes. Voor mij is dit de ideale motor :t

Alleen het zadel geeft nog wat pijntjes na 100+ km

Even kijken wat daar aan te doen
 
Alweer een tripje gemaakt naar Duitsland met men trouwe reisgezel ! Super motor is de Z1000sx... Enige wat beter kan zijn de sponzige remmen ,maar de rest is echt perfect voor mij .

8kv5akn.jpg
 
Mooie dempers! die sponzige remmen is geod op te lossen door staal omvlochten remleidingen te nemen. Heb ik ook gedaan en voelt nu zelfs beter aan dan de nieuwe z1000sx
 
Ikehhhhhh..... En zou nooit geen 50 meer leggen !Heb de banden vervangen omdat er een 50 oplag achteraan en ze waren nog in nieuwstaat (pilot road 4). Geen seconde spijt van ,het insturen is totaal anders. Ben wel naar sportbanden gegaan ook(Metzler M7-rr) in de plek van toer/sport banden ,dus dat kan ook al schelen . :]



Is er iemand hier die met een hogere achterband rijdt op de z1000sx? Dus een 190/55 i.p.v. origineel 190/50?
 
Kijk das mooi.. het beter sturen vermoede ik al. Er zou standaard al een hogere gemonteerd moeten worden eigenlijk. Al stuurt het totaal niet slecht nu. Banden die er nu onder liggen zijn echt niet mijn ding. Zondag regelmatig een uitstapje gemaakt als het tempo er een beetje op gaat. Dat wekt geen vertrouwen. Dus ga ze ook vervangen voor een sportband. Op de vorige motor had ik ook een 55 hoog geplaatst en buiten dat het beter stuurde klopte de km teller beter met de gps snelheid

Was ook benieuwd of er geen problemen waren met de abs. Maar dat gaat prima denk ik?.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een vraag cq probleempje...

Ik ga volgende week met de supertoer mee (6 daagse motortocht) en sinds vandaag heb ik ineens een probleem met mijn ABS.

Spontaan onder het rijden gaat mijn ABS lampje aan.

Als ik de motor uit zet en weer verder rij is het weer uit, maar na een tijd springt het weer aan.

Ook hoor ik heel af en toe een heel raar geluid (Oooeeehh) van de motor afkomen (eerder nog nooit gehoord), maar had het idee dat na het geluid de ABS lamp aan ging....

Nu heb ik enkele vragen:
- is er een manier (om zelf) de motor uit te lezen net als bij een auto om te kijken wat het zou kunnen zijn?
- weet iemand waar de ABS pomp zit ergens, ik vermoed zelf dat deze de geest begint te geven..
- iemand in de regio / driehoek Eindhoven/Venlo/Weert die op korte termijn kan helpen, ik vertrek volgende week maandag avond.

Alvast bedankt.

Ohja, gaat om een Z1000SX uit 2011
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan