Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

St
Ja er zijn 2 verschillende varianten. Als je het jaartal van je motor aan houd is er niks aan de hand. Dan passen de koffers gewoon.

Ik heb geen koffers en daarom de kentekenplaathouder van de eerste generatie gekozen. Die zit dichter onder het achterlicht wat ik dan weer mooier vind.
Stefan bedankt voor de tip! En je hebt gelijk, strak onder het achterlicht vind ik zelf ook mooier, helaas heeft me dat dus genekt na aanschaf van de koffers :/ ik hoop dat dat met deze houder is opgelost, tevens ook gelijk een undertail in kleur besteld, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien
 
Ik weet niet hoe dit zit met Leovince maar bij m'n akra's zouden ze ook niet te demonteren zijn... maar met wat geduld en gereedschap waten ze redelijk makkelijk te demonteren (kwestie van potnagels doorboren en het schroefje/boutje erachter verwijderen en dat trek je ze er zo uit) het is erna wel handig om een klein gaatje aan de velg kant van je uitlaten (eindkap) te boren zodat je zo ook weer kan monteren, is wel zo handig bij ritten naar bijv Duitland. Succes! Ben benieuwd of dat het lukt, en nog eventueel voor de liefhebbers heb ik nog de standaard dempers liggen uit 2013 (zwart) waar de demping is uitgehaald

Uiteraard is alles te demonteren. Ik heb ook het liefste BD killers die ik eruit kan halen. Volgens mij past de euro 3 demper ook gewoon op mijn Z1000SX.
De vraag is alleen, als je staande wordt gehouden in Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk, hoe de politie daar mee om gaat. kijken ze alleen of er een BD killer inzit of kijken ze naar de euro 4 norm........
Krijg je alleen een bon dan is daar mee te leven, maar als je niet verder mag rijden en het betekend het einde je vakantie dan is dat zwaar klote voor jezelf maar ook voor je reisgenoten, nietwaar?
 
Op de LeoVince zit mij toch echt een veel te lange levertijd. Ik heb nu deze Akrapovic besteld :9~

1389487
 
Zoals ik mij heb la
Op de LeoVince zit mij toch echt een veel te lange levertijd. Ik heb nu deze Akrapovic besteld :9~

Bekijk bijlage 1389487
Zoals ik mij heb laten informeren is dat dus een bon EN niet meer verder rijden tenzij je de db killers ter plaatse kan monteren.
Mijn advies zou zijn maak een afspraak bij Pajic, die halen ze er niet alleen uit voor je, maar maken ook gelijk een "conversie" dat ze enigzins makkelijk te monteren zijn.
Kosten zijn ongeveer 100 euro dacht ik, tenzij je zelf handige Harrie bent dan zou ik dit uiteraard zelf doen. Mooie dempers trouwens :D
 
Zoals ik mij heb laten informeren is dat dus een bon EN niet meer verder rijden tenzij je de db killers ter plaatse kan monteren.
Mijn advies zou zijn maak een afspraak bij Pajic, die halen ze er niet alleen uit voor je, maar maken ook gelijk een "conversie" dat ze enigszins makkelijk te monteren zijn.
Kosten zijn ongeveer 100 euro dacht ik, tenzij je zelf handige Harrie bent dan zou ik dit uiteraard zelf doen. Mooie dempers trouwens :D

Met een bon en BD killers kom je dan nog goed weg. De boetes ginds zijn niet zo duur en de vakantie wordt niet verpest. Maar ik verwacht dat het zo niet werkt.
Ik ben bang dat je niet verder mag rijden als ze controleren op de euro 4 norm en dat blijkt dat je een euro 3 norm uitlaat hebt gemonteerd.....
Ach, ik heb nu op mijn ZX9R een laser hotcam carbon demper, ook door Mile gemonteerd, en daar kan ik de DB killer ook uithalen maar dat doe ik maar zelden meer.
Ik vind het geluid zonder DB killer echt veel mooier maar helaas zijn er tegenwoordig heel veel mensen die dat niet meer waarderen en daarom worden allerlei bergwegen en dijkweggetjes afgesloten voor motoren en dat is toch heel jammer, nietwaar?

Als we dan een bijdrage kunnen leveren, door MET DB killer te rijden, dan heb ik dat er voor over........een monteur in Schwarzwald heeft ons ooit eens uitgelegd waarom men ginds niet wil hebben dat wij daar met open uitlaten rijden. Het schijnt dat de roofvogels helemaal gedesoriënteerd raken door het geluid en daardoor geen eten meer kunnen vangen en uiteindelijk gaat ze dood van de honger. Sindsdien hebben wij nooit meer zonder DB killers gereden in de bergen.
Gewoon uit fatsoen en respect en niet omdat ik denk hier de wereld mee te kunnen redden maar misschien wel net die paar roofvogels.......
 
Voor de vogeltjes zou ik het nog met je eens zijn, maar die paar zeikerds die lopen te huilen omdat er een aantal maal per dag gedurende een paar maanden in het jaar motoren voorbij rijden die iets meer lawaai maken hebben voor mij toch echt pech (zolang je je maar enigzins normaal op de weg gedraagt), het is leven en laten leven net zo goed als dat ik mij aan hen aan moet passen als zij met 30+ op een 50 km dijkweg voor me in een bocht rijden.
 
Voor de vogeltjes zou ik het nog met je eens zijn, maar die paar zeikerds die lopen te huilen omdat er een aantal maal per dag gedurende een paar maanden in het jaar motoren voorbij rijden die iets meer lawaai maken hebben voor mij toch echt pech (zolang je je maar enigszins normaal op de weg gedraagt), het is leven en laten leven net zo goed als dat ik mij aan hen aan moet passen als zij met 30+ op een 50 km dijkweg voor me in een bocht rijden.

Iets meer lawaai op de motor is inderdaad niet zo erg, loud pipes save lives }), en mensen klagen snel, dat is waar.
Maar een paar asocialen verpesten het voor de rest zoals altijd.........ik rijd inmiddels al ruim 30 jaar motor en ik hoop dat nog lang te kunnen blijven doen.
Met Hemelvaart ga ik 5 dagen op vakantie op de motor en in september nog eens een week :]

Hemelvaart is al al over 31 dagen, oeps. Ik moet de Z1000SX nog inrijden 1000 km - 1600 km en dan moet hij nog een 1000 km beurt hebben.
Hoe hebben diegene die een nieuwe motor hebben gekocht, deze ingereden?
 
Laatst bewerkt:
Iets meer lawaai op de motor is inderdaad niet zo erg, loud pipes save lives }), en mensen klagen snel, dat is waar.
Maar een paar asocialen verpesten het voor de rest zoals altijd.........ik rijd inmiddels al ruim 30 jaar motor en ik hoop dat nog lang te kunnen blijven doen.
Met Hemelvaart ga ik 5 dagen op vakantie op de motor en in september nog eens een week :]

Hemelvaart is al al over 31 dagen, oeps. Ik moet de Z1000SX nog inrijden 1000 km - 1600 km en dan moet hij nog een 1000 km beurt hebben.
Hoe hebben diegene die een nieuwe motor hebben gekocht, deze ingereden?
Kijk, mooi man geniet ervan en op voorhand een fijne vakantie.
Destijds met m'n 750 was het een kwestie van onder de 7000 rpm blijven en zo vaak mogelijk schakelen, geen idee of dat dit de oplossing is maar zo werd het mij destijds uitgelegd mbt de motor inrijden
 
Ik heb op mijn ZX9R een tankhoes van Bagster met een bijbehorende tanktas

1390255



Welke tanktas gebruiken jullie op de Z1000SX? En is de navigatie dan nog goed af te lezen?
 
Oei?!:9
Ja zoals ik de navi heb gemonteerd kan ik het gewoon nog zien. De tas staat hier maximaal.
Kom niks te kort op een midweek. Op plaats van bestemming mieter je alles eraf en kan je lekker vlammen met de ZSX! :t:]
 
Oei?!:9
Ja zoals ik de navi heb gemonteerd kan ik het gewoon nog zien. De tas staat hier maximaal.
Kom niks te kort op een midweek. Op plaats van bestemming mieter je alles eraf en kan je lekker vlammen met de ZSX! :t:]

Dat is mooi. Ik heb de tankhoes met tas besteld. Dankjewel voor je input.

Niks te kort voor een week zul je bedoelen: toilettas, 9 paar sokken, 9 onderbroeken, 9 t-shirts, 1 spijkerbroek, 1 jas en 1 paar schoenen.
Dat paste bij mij altijd makkelijk in mijn bagagerol.

Ik ga morgenavond mijn Z1000SX halen i.p.v. zaterdag *O* Nog 1 nachtje slapen *O*
 
Welke olie is gebruikelijk voor een Z1000SX?
Ik gebruik bij de ZX9R Motul 5100 10W40 4T
 
De uitlaten zijn vandaag binnen gekomen*O* Ik heb ze er vanavond al opgezet.
Het ziet veel mooier uit *O*Alleen het geluid valt me tegen ;( Stomme EURO 4 norm :X
Ik zal aankomend weekend een foto maken en plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan