Het is gebeurd, de eerste dag sneeuw

ShawnMcQ

Rookie
6 jul 2018
5
0
Hallo iedereen,

Ik keek vanochtend uit het raam en het was wit van de sneeuw. Dus voor mij zit het rijden er nu op. Ik heb pas mijn rijbewijs maar heb er toch een hele maand van kunnen genieten.

Zijn er nog bikkels die doorrijden nadat het gesneeuwd heeft? En wat is voor jullie dan de grens?
 
Ik ben nog wakker. Inderdaad, hier ook mooi sneeuw overal in Amsterdam Centrum. Ik rijd vrolijk door als het kan. Vorig jaar ben ik op een van die heftigste dagen binnen een kilometer twee keer onderuitgeschoven met 1 km/u, toen vond ik het mooi geweest. Helaas stopte vijf minuten later de bus er ook mee en moest ik twee uur naar huis lopen. Wel pak ik liever alleen nog mijn 25 jaar oude gekooide CBR-pekelfiets en niet mijn 1 jaar oude FJR met dit weer, probeer ik geen lange ritten nodig te hebben. Kortom, hangt allemaal een beetje van de omstandigheden af, meestal is het gewoon te doen als het niet stijf opgevroren is en er sneeuwvrije banen liggen door de autobanden. Hoewel dat soms ook weer verneukeratief kan zijn qua gladheid, als het van die verse poedersneeuw is als het vriest kun je misschien beter juist wel de sneeuw pakken. Hoe dan ook, opletten, afstand houden, goed aanvoelen en geen onnodige risico's nemen. Rijd ze! :]
 
Om vijf uur vanochtend lag hier in Kampen ook al sneeuw. Rijden deden we nu de laatste twee weken al niet meer omdat ze hier al vroeg begonnen met strooien.
 
Hier ook een pak sneeuw, maar met de temperatuur die vandaag voorspeld is niet lang vermoed ik.

Mocht het wegdek weer droog en schoon worden, stapt deze jongen gewoon weer op.

Wel na elk ritje de fiets even afspoelen met koud water uiteraard.
 
Ook hier een lakentje wit voor zolang als het duurt.
Ik vind de winter het mooiste (niet lekkerste!) seizoen: met name als de bomen kaal zijn het gesneeuwd heeft en de lucht grijzig is. Maar rijden met sneeuw heeft zeker niet mijn voorkeur.

Zoals het nu is: zou ik ergens naar toe moeten dan zou ik m'n plannen aanpassen: tijd van vertrek of keuze OV.

Kom ik een onverwacht sneeuwbuitje tegen onderweg, dan rij ik door tot het (voor mij) te heftig/eng/gevaarlijk wordt.
 
"het is gebeurd", gebeurd is in deze zin het voltooid deelwoord, r zit niet in 't ex-fokschaap, dus er hoort een d aan het eind.

On-topic: de sneeuw is morgen weer weg en dan stap ik lekker op de motor richting de arbeid.
 
IMAG2363.jpg


Heb maar plek voor 1 motor in het schuurtje. De SP2 trok aan hey kortste eind, mijn VF is blij... :-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Ik keek vanochtend uit het raam en het was wit van de sneeuw. Dus voor mij zit het rijden er nu op. Ik heb pas mijn rijbewijs maar heb er toch een hele maand van kunnen genieten.

Zijn er nog bikkels die doorrijden nadat het gesneeuwd heeft? En wat is voor jullie dan de grens?
Die sneeuw is zo weer weg. Als je tot nu toe wel gereden hebt, heeft je motor al heel wat strooizout gezien.
 
1 of 2x per jaar blijft hij even staan als het glad is. Met dit weer zit ik er liever geen uren op, maar als het nodig is dan doe ik dat.
Ik ben ooit eens overvallen door sneeuw. Dat was op A50 bij Woeste Hoeve. Ik moest nog ruim 100 km naar huis. Normaal is dat binnen het uur gedaan, nu duurde het 1,5 uur. Ik zorgde vooral voor voldoende afstand t.o.v. auto's en vrachtwagens, zodat ik bochten met gepaste snelheid kon nemen. Het was geen pretje, maar wel een ervaring die mij zal bijblijven.
 
Echt niet dat ik rij, ook niet met dooi. Pas na een paar keer regen want wil echt geen pekel schade. Slecht weer maakt mij verder niet uit
 
Nou, die van mij start ook goed...daar zorg ik wel voor, maar kolere, de wijk uitrijden moet ik aardig spelen met de koppeling; gemodificeerd door Jan vd Biggelaar.

Maar wat wil je ook, oude injectie (P8 met een 27256 eeprom) met een beperkt aantal adressen voor injector waarden, en ook gesplitst voor liggende en staande cilinder. Maar eenmaal warm dan geen punt....
 
Ik hoop dat de sneeuw morgen helemaal weg is. Ondanks dat er anderen door de sneeuw rijden ben ik er zelf mentaal nog niet klaar voor.
Eerst wat meer ervaring en zekerheid:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan