Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik was vorig jaar weer met m'n vriendin met de motoren een weekje in de Duitse Eifel.
We hadden een jaar eerder n fantastische weg door n bos gevonden, met wel n stuk ongekend slecht wegdek.
Ik heb in Brussel tijdens een motor verkeersveiligheid een presentatie gezien van een bestuurder van die regio en zij hebben de delen waar statistisch onderbouwd veel motorrijders omkwamen in de zomerperiode voor motorrijders afgesloten. Handhaven op snelheid is geprobeerd maar hielp niet (veel toeristen). De cijfers waren daar vrij ernstig.
 
Uit de feitelijke gegevens over het stuk Lekdijk blijkt dat het er zeker NIET onveilig is. Bij veel van de paar gemelde ongevallen zijn geen motorfietsen betrokken.
Maar dan zegt de actiegroep "stop overlast motorrijders Lekdijk" doodleuk dat er ook veel niet geregistreerde ongevallen zijn en zij lijden onder de perceptie van onveiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Dat mag ook niet je bestuurt immers dan nog altijd een motorvoertuig!!

http://www.motor-forum.nl/forum/quote_message/10646505/0

Dan heb je niet goed begrepen wat ik daar schreef. Je blijft bestuurder van een motorvoertuig, wat betekent dat alle verplichtingen van de Wegenverkeerswet blijven gelden (niet onder invloed, in bezit van rijbewijs, etc.). Maar het RVV stelt dat je de regels uit het RVV ("de gewone verkeersregels") van toepassing zijn alsof je een voetganger bent.

M.a.w. je bent geen voetganger, maar je moet je wel gedragen als voetganger met de motor aan de hand. En dus mag je dan gewoon over die dijk lopen.
 
Het bord is toch een geslotenverklaring?

C11
Gesloten voor motorfietsen


Toelichting

Een motorfiets is een motorvoertuig op twee wielen al dan niet met zijspan- of aanhangwagen.


Volgens mij betekend dit dat er geen motorfietsen mogen zijn. Niet rijdend, niet voortduwend en niet geparkeerd.
Als ik dat vergelijk met bord C20 en C21 (gesloten voor voertuigen met een bepaald gewicht) Die borden gelden toch net zo goed als je het te zware voertuig met de hand wil duwen?
 
Volgens mij betekend dit dat er geen motorfietsen mogen zijn. Niet rijdend, niet voortduwend en niet geparkeerd.
Als ik dat vergelijk met bord C20 en C21 (gesloten voor voertuigen met een bepaald gewicht) Die borden gelden toch net zo goed als je het te zware voertuig met de hand wil duwen?

Voor die voertuigen met een te zwaar gewicht wordt niet expliciet in het RVV gesteld dat de regels voor voetgangers van toepassing zijn als je ze aan de hand meevoert. Voor brom/snor/motor/trapfietsen geldt dat wel. Net zo goed als dat je met een fiets aan de hand op de stoep mag lopen of andere plekken waar je niet mag fietsen, geldt dat met een motorfiets ook.

En alle verkeerstekens, dus ook de door jou genoemde borden zijn onderdeel van het RVV. En gelden met de motorfiets aan de hand dus alsof jij een voetganger bent.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je niet goed begrepen wat ik daar schreef. Je blijft bestuurder van een motorvoertuig, wat betekent dat alle verplichtingen van de Wegenverkeerswet blijven gelden (niet onder invloed, in bezit van rijbewijs, etc.). Maar het RVV stelt dat je de regels uit het RVV ("de gewone verkeersregels") van toepassing zijn alsof je een voetganger bent.

M.a.w. je bent geen voetganger, maar je moet je wel gedragen als voetganger met de motor aan de hand. En dus mag je dan gewoon over die dijk lopen.

Toch heb ik bij Wegmisbruikers meerdere malen gezien dat een motorrijder van wie het rijbewijs was ingevorderd, wel werd toegestaan zijn motor te duwen. Dat klopt dan toch niet?
 
Toch heb ik bij Wegmisbruikers meerdere malen gezien
full
 
Bij de meesten ontbreekt relativeren. Eerst in de spiegel kijken wat je zelf misschien voor overlast veroorzaakt ontbreekt volledig.
Dus ook bij een gedeelte van die dijkbewoners. De dijk is ongeveer van hun. Die mogen wel gasgeven.
Als het met mooi weer te druk is, dan word alles geprojekteerd op de motorrijders.
Nee, gewoon auto's ook weren als je een verbod instelt. Die zijn net zo erg als motors.

ik vind idd dat de hardste huilerds een MF verbod moeten krijgen, ja ja ik ga al.
 
Laatst bewerkt:
"Ze zijn terug en niet terug gefloten"...

full




En hadden ze vorig jaar eerst inbusbouten en daarna uitgeboorde inbussen, dit jaar gaan ze "normaal" doen....

full
 
Dus... tussen 31 Okt 2018 en 1 Maart 2019 mag je er wel op za/zo er door?

En wat als je nou op vrijdag 17.55 voorbij dat bord rijd en dan een stuk stapvoets moet ivm onvoorziene paardrijders ofzo...
en dan om 18.01 nog op het "afgesloten stuk" zit en dan verder rijd, ben je dan strafbaar?
 
Dus... tussen 31 Okt 2018 en 1 Maart 2019 mag je er wel op za/zo er door?

En wat als je nou op vrijdag 17.55 voorbij dat bord rijd en dan een stuk stapvoets moet ivm onvoorziene paardrijders ofzo...
en dan om 18.01 nog op het "afgesloten stuk" zit en dan verder rijd, ben je dan strafbaar?

1- ja

2- ja

aanvullende opmerking bij 2: als er al gehandhaafd wordt, en zeker op dat moment.... dan zou ik gelijk doorrijden naar de sigarenboer om een staatslot te kopen. Grote kans dat je dan nogmaals de jackpot hebt!
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf het de grootste onzin ter wereld vinden.
Ik rijd dus gewoon door.

Ben toch benieuwd op welke gronden de motor uitgesloten wordt t.a.v. de auto in een rechtszaak.
Voor zover ik kan beoordelen is geen enkele grond rechtsgeldig. Al was het alleen maar om een hele groep uit te sluiten voor het gedrag van enkelen.... :r :r

Marc
 
Toch heb ik bij Wegmisbruikers meerdere malen gezien dat een motorrijder van wie het rijbewijs was ingevorderd, wel werd toegestaan zijn motor te duwen. Dat klopt dan toch niet?

Dat heb ik ook vaker gezien, maar dat klopt juridisch niet. Zonder rijbewijs mag je geen motorrijtuig aan de hand meenemen, dus ook geen brommer en motorfiets. Mocht er iets vervelends gebeuren, je laat bijvoorbeeld de motor vallen die boven op iemand te terecht komt, dan leidt dat wel tot gedonderd met de verzekering.
 
ok, weer wat geleerd :)

Ook altijd makkelijk om te weten als ik ergens rijd wat eigenlijk niet mag

Ik heb er wel eens gebruik van gemaakt toen ik uit een weg kwam waar halverwege een stukje fietspad in zit. Dat is een meter of 10 met een paal in het midden. Aan de andere kant stond een politieagent die me aansprak waar ik vandaan kwam. Ik zei eerlijk uit Delft te zijn gekomen.

"Maar dat stukje daar mag je niet rijden."
"Dat klopt, maar ik mag de motor toch aan de hand meenemen?"
"Heb je dat ook gedaan dan?"
"Daar hoef ik toch geen antwoord op te geven?"

Laatste zin uitgesproken met een vriendelijke glimlach en de agent wenste me een fijne dag :-)
 
Hee , een slangenklem die om mn uitlaat past :+
Die is nodig om geluidsoverlast voor de dijkbewoners te voorkomen!
Tsja, en toen lag het bord op de grond.................... (wat jammer nou!)

Weghalen van borden is diefstal, maar in dit geval oogluikend toegestaan! :P
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf het de grootste onzin ter wereld vinden.
Ik rijd dus gewoon door.

Ben toch benieuwd op welke gronden de motor uitgesloten wordt t.a.v. de auto in een rechtszaak.
Voor zover ik kan beoordelen is geen enkele grond rechtsgeldig. Al was het alleen maar om een hele groep uit te sluiten voor het gedrag van enkelen.... :r :r

Marc


Als ik toevallig van A naar B moet en er staat na tig-tal km's zo'n bord dan rij ik zeker door.
Moet ik tig-tal km's omrijden dan rij ik ook door.
Eigenlijk rij ik altijd wel door. })
 
Toch geen 'mankracht' bij oom-agent om te controleren...............

Net zoals geen 'mankracht' om de geluidsoverlast en hoge snelheden te controleren.
Was dat maar iets meer effectief aangepakt, dan waren al deze onzin-borden nooit nodig geweest.
 
Laatst bewerkt:
De motorrijders zijn daar nu uitgereden in het weekend, dus de mensen die daar voor hun rust zijn komen wonen en klaagden over (geluids)overlast, zullen binnen een paar jaar opnieuw de rol van slachtoffer gaan spelen.

Nu zijn het de motorrijders die schuldig zijn.
Volgende keer de groepen wielrenners? Of misschien rode auto's? Of gezinnen met 2 honden?


Ik rij met mooi weer ook wel eens een dijkje.
Lekker doorrijdend als het kan en met aftermarket uitlaten (wel met DB-killers)

Ik schakel op tijd op (voordeel van een v-twin...) en maak niet meer herrie dan gemiddeld.
Heb het nog niet meegemaakt dat er motorrijders als een debiel over die dijkjes aan het raggen waren (zullen er best bij zijn).
Wel veel "normale" motorrijders.


Steden zijn/worden verboden voor oudere diesels,
dijkjes voor alle motoren,
what's next?
 
ik vind dat ze mensen met invalide wagentjes uit de supermarkt moeten weren
blokkeren het hele pad.
en mensen die meer dan 10 woorden wisselen in het gangpad, ook zo nutteloos.

en gezinnen met 2 honden vind ik ook wel wat overdreven hoor, uitgaand dat er kinderen in een gezin zitten , een hond neem je omdat je dan minder CO2 veroorzaakt als met een kind.

maar dan had je 'een stel met 2 honden' moeten typen.
 
Nee, bewust voor een gezin met 2 honden als voorbeeld gekozen, omdat die ouders niet tegelijk op 2 irritante, herriemakende koters en 2 van die joekels kunnen letten.

Die bezorgen dus overlast bij de op rust gestelde dijkbewoners.

Dat zijn dus wss de volgende die daar niet meer in de weekenden mogen komen...


Overigens ben ik het met jouw supermarkttheorie helemaal eens.
Maar dan ook de mensen die hun winkelwagen parkeren naast een andere winkelwagen en daardoor een heel gangpad blokkeren.
Die moeten ook een supermarkt verbod krijgen. Irritante lui.
 
Laatst bewerkt:
De motorrijders zijn daar nu uitgereden in het weekend, dus de mensen die daar voor hun rust zijn komen wonen en klaagden over (geluids)overlast, zullen binnen een paar jaar opnieuw de rol van slachtoffer gaan spelen.

Nu zijn het de motorrijders die schuldig zijn.
Volgende keer de groepen wielrenners? Of misschien rode auto's? Of gezinnen met 2 honden?


Ik rij met mooi weer ook wel eens een dijkje.
Lekker doorrijdend als het kan en met aftermarket uitlaten (wel met DB-killers)

Ik schakel op tijd op (voordeel van een v-twin...) en maak niet meer herrie dan gemiddeld.
Heb het nog niet meegemaakt dat er motorrijders als een debiel over die dijkjes aan het raggen waren (zullen er best bij zijn).
Wel veel "normale" motorrijders.


Steden zijn/worden verboden voor oudere diesels,
dijkjes voor alle motoren,
what's next?
Oude brommertjes.
Lekker de dijk op en neer rijden, elk weekend, hele zomer lang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan