Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Oke , nee dat zeker wel maar het is maar voor een enkele keer dus dan gaan de looks toch voor :) kom er alleen net pas achter dat hij 4 jaar terug pas onderhoud heeft gehad.. en nu al 4 jaar binnen staat stil onder een hoes met de druppellader eraan.
 
Hij ziet er wel goed uit maar dat zegt nog niks.
Stil staan is nergens goed voor
Een cbr blok zet met gemak over de 100.000 km.
Mijn 2007 cbr600f staat ook te koop,met een aangepast zadel zodat bestuurder en bijrijder beter zitten.
De cbr600f heeft een comfortabeler zadel als de fs maar de kont van de fs is wel wat mooier
 
Laatst bewerkt:
Nou het is een CBR 600 FS geworden met 46K op de teller maar ziet eruit als nieuw met goed onderhoud historie. Motor was 12 jaar lang van eenzelfde eigenaar en dat wekte wat meer vertrouwen.

Gisteren lekker een rondje gereden van 2 uurtjes en dat beviel perfect. Heb hier voor een fireblade uit 2008 gehad en helaas toen moeten verkopen wegens omstandigheden en toch rijdt dit misschien zelfs wel lekkerder :)

42650632_1853377234758950_2230586313080307712_n.jpg
 
Hi all,

Vraagje.. ik ben op zoek naar een nieuwe motor en mijn oog is gevallen op een CBR600f. Ik wil hem gebruiken voor zowel (korte) vakantietrips als af en toe een dagje circuit (ultimate amateur level), Is dit een geschikte motor voor dit soort doeleinden in jullie optiek als eigenaar?
Heb proefgereden op een 2001 model, en het rijdt fantastisch maar heb toch het idee dat je wel wat op je polsen leunt (is mogelijk issue bij langere stukken???)

Nu twijfel ik wel tussen het nieuwe model (2011) en het oudere model ~2004, weet iemand wat het verschil is in zithouding en zijn er andere voor nadelen (naast ABS) tussen de modellen.. de nieuwe heeft wat minder pk'tjes zag ik maar of dat echt scheelt?

Wie heeft beiden gereden en kan me meer vertellen, of is er ergens een vergelijkingstest te vinden nieuw vs oud(er)?

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Qua zithouding zijn ze direct vergelijkbaar.
Op 't circuit schijnt de nieuwe nog net iets sneller te zijn (maar dat zal hoogstwaarschijnlijk wel aan de rijder gelegen hebben)
 
Ik heb de cbr600f juist naast mijn z1000 genomen voor de langere stukken (snelweg). Heb het 2006 model. Voor een circuit dagje zou hij het prima doen den ik alleen de remmen vind ik niet geweldig. Maar zal ook een beetje de leeftijd zijn van de motor
 
Vandaag gekeken bij een F4i uit 2007, zag er echt uit als nieuw :)

Aankomende zaterdag een "proefrit" maken, dit zal niet ver zijn aangezien ik 12 december pas mag afrijden -O-

Ik ga nog wel een stuk achterop bij de eigenaar van de motorzaak.

Zijn er hier nog tips waar ik specifiek op moet letten?

Mocht het zaterdag wat worden dan zal ik mezelf uiteraard even netjes voorstellen inclusief foto's van de motor!
 
Er is met een cbr 600f weinig mis ze zijn erg betrouwbaar. Alleen kan de Nok as kettingspanner defect zijn als je eum start hoor je hem tikken. Verder de slijtage delen checken. Banden als ze er goed uitzien kijk even naar de leeftijd van de banden. Er staat een weeknummer en een jaartal op. Ook de ketting nakijken (hoeveel stelruimte er nog op zit) en niet te vergeten de remmen. En de voor en even kijken of er niets lekt voorpoten blok remmen. Dan nog even tijdens het rijden handen los van het stuur kijken of hij recht door blijft rijde.

Succes met de aankoop!
 
Bedankt voor de tips!

Vandaag wezen kijken, proefrit gemaakt.. Helemaal niks op aan te merken, verkeerd echt in nieuw staat *D

Natuurlijk tot koop over gegaan, hij blijft daar van de winter lekker in de stalling staan, en dan van het voorjaar genieten *O*

Zal mij gelijk even kort voorstellen;

Mijn naam is Dennis, woon in Deventer, 24 jaar oud, 12 december moet ik afrijden :P
 

Bijlagen

  • IMG_20181117_153432.jpg
    IMG_20181117_153432.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt door een moderator:
Na een seizoen rijden lijkt het me tijd een update te maken van wat er allemaal gedaan en veranderd is ondertussen:

Olie + filter vervangen, k&n filter gereinigd, bougies vervangen (ghees die zijn prijzig), voor en achterband vervangen door de battlax 016 pro.
Keerringen voorvork vervangen (en nieuwe olie uiteraard).
MRA kuipruitje erop, andere hendels, led knipperlichten, led H7 lampen, led achterlichten.

Op de planning: Gearindicator monteren(al binnen), velgen spuiten, powercommander afstellen, boutjes netjes maken.

Weer ff wat te doen deze winter.:W
 
Ik vond het vrij simpel, als het de motor warm is lekker onder de tank en lichtfilterhuis.
Is de motor koud via de "officiële" manier: bovenste bout radiateur los, radiateur naar beneden duwen en dan kan je er ook bij.

-edit Mocht je er hulp nodig bij hebben geef maar een gil, zorg wel ff voor een warme droge plek.
 
Laatst bewerkt:
Als iemand hier nog een leuke uitlaat over heeft voor een F4i dan hoor ik het graag :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan