Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

1:12 a 13 is niet goed, daar gaat in de verbranding of afstelling iets mis.

Ondanks dat ik er nooit problemen mee heb begrijp ik dat dit niet de bedoeling is. In hoeverre kan een slechte afstelling of verbranding kwaad? In de zin van: kan je daar gewoon mee doorrijden en is het slecht voor je portemonnee of rijd ik m'n motorblok aan gort? Rijd er al een paar maanden mee tho..

Zelf niet echt veel technische kennis dus dat zal wegbrengen worden :') Plan was echter dit pas later het jaar te doen zodat ik nu nog lekker kon rijden..
 
Pfoe, ik rijd voornamelijk funritjes maar zo rond de 200km komt de reserve wel in zicht. Rijd op een F2, wat neerkomt op 1 op 12/13. Niet bepaald zuinig dus nu ik een beetje de norm weet..


Da's niet goed nee..

Met af en toe sportief optrekken per rit.. rij ik gemiddeld 1:18,1 op mijn F2.
Hou het nu sinds eind maart bij, 10x tanken, en ik word met mijn F2 meestal al zenuwachtig rond de 200 km. Zou zeker 250 wel moeten redden, is namelijk een 16 liter tank, en ik tank gemiddeld 10,7 liter. Met mijn gemiddeld verbruik zou ik 288 km moeten kunnen rijden.

Maar 1:12/13 is echt te hoog.. DualDevil en Dyon hebben respectievelijk een F4i en F4 (dacht ik) en die hebben een 18 liter tank, dus dat moet je er wel bij zeggen, die gaan sowieso langer mee...
Zou het z.s.m. na laten kijken, want goed is het niet..
Rij even langs een garage met kennis in de buurt.. en vraag of ze een rondje erop rijden.. Of ga langs een garage met dyno-bank en laat 'm direct afstellen..
 
Zo... OP is helemaal af.. Iedereen ingedeeld en nog wat mensen eruit geknikkerd i.v.m. lage aanwezigheid :+
Mocht je nog leuke links naar topics/specs/info hebben zeg het hier..

Mocht je in de OP willen, voornamelijk voor de nieuwelingen nu hier.. Zeg het dan hier gewoon, met vermelding van je type motor, productiejaar en een foto *D En als je al een tijdje post en je komt er zelf niet mee, zal ik het zelf wel vragen :+
 
Ondanks dat ik er nooit problemen mee heb begrijp ik dat dit niet de bedoeling is. In hoeverre kan een slechte afstelling of verbranding kwaad? In de zin van: kan je daar gewoon mee doorrijden en is het slecht voor je portemonnee of rijd ik m'n motorblok aan gort? Rijd er al een paar maanden mee tho..

Zelf niet echt veel technische kennis dus dat zal wegbrengen worden :') Plan was echter dit pas later het jaar te doen zodat ik nu nog lekker kon rijden..
Sowieso mis je vermogen en schaadt 1:13 tov 1:17+ ook je portomonee, het is als de motor redelijk van zijn plek komt niet direct echt schadelijk verder. Perfecte verbranding is beter, maar tis vooral zonde van brandstof / portomonee / milieu / what not.
 
Zo, hier even mee verder gegaan, ik miste namelijk twee beugeltjes voor de topkoffer..

Ik heb vandaag wat spannends opgehaald... :X :X :X :X :X

Topkoffertje.jpg

Dus, gisteren zelf plaatje staal op maat gemaakt, gat gestanst en draadbus erop gelast (eerste keer lassen dus best lelijk :X)

Topkoffer%20beugels%20%281%29.jpg


En nu hangt alles in de spuitcabine :+

Topkoffer%20beugels%20%282%29.jpg


En.. verder nog iets anders ontvangen met de post..

Givi%20zijtassen%20%285%29.jpg


Ziet er dan zo uit..

Om een iets meer reis-klare motor te hebben en met dagjes weg met vriendin achterop wel iets mee kunnen nemen..
 
Da's niet goed nee..

Met af en toe sportief optrekken per rit.. rij ik gemiddeld 1:18,1 op mijn F2.
Hou het nu sinds eind maart bij, 10x tanken, en ik word met mijn F2 meestal al zenuwachtig rond de 200 km. Zou zeker 250 wel moeten redden, is namelijk een 16 liter tank, en ik tank gemiddeld 10,7 liter. Met mijn gemiddeld verbruik zou ik 288 km moeten kunnen rijden.

Maar 1:12/13 is echt te hoog.. DualDevil en Dyon hebben respectievelijk een F4i en F4 (dacht ik) en die hebben een 18 liter tank, dus dat moet je er wel bij zeggen, die gaan sowieso langer mee...
Zou het z.s.m. na laten kijken, want goed is het niet..
Rij even langs een garage met kennis in de buurt.. en vraag of ze een rondje erop rijden.. Of ga langs een garage met dyno-bank en laat 'm direct afstellen..

woops, rekenfoutje gemaakt ben ik bang :') Bij het berekenen van het verbruik heb ik gerekend met totale inhoud van tank ipv met het aantal liters excl reserveliters!

Ik heb ook een F2 en gezien jij gemiddeld 10.7 liter tankt zou dat bij mij neerkomen op een verbruik van 1 op 18 tot 21 (haal 200-225km per tank).

Thanks voor de response allemaal!
 
Haha nee, dat moet je niet doen idd, dan zou ik ook veel hoger uitkomen. Elke keer voltanken en dan afstand / hoeveelheid liters erin is gegaan = verbruik. *D
 
Heb nog steeds een givi kofferrek liggen voor de CBR600F ´97-´98.

Hieronder een voorbeeld foto. Er zit een monolock plaat op dus alles givi monolock koffer kunnen erop.

full


Stuur me maar even een mailtje als je interesse hebt
 
Hoe is de bevestiging aan het frame geregeld bij dit rek? Zijn de bevestigingspunten aan het rek gelast of werkt het met plaatjes / stripjes / beugeltjes ?
 
Ook weer gevonden en van de partij, over 1 maand mag ik legaal met de cbr! Yeah

Eendenliefhebber: de fs van m'n pa is uit 2002 ;)
 
Hoe is de bevestiging aan het frame geregeld bij dit rek? Zijn de bevestigingspunten aan het rek gelast of werkt het met plaatjes / stripjes / beugeltjes ?

Het heeft per zijde 2 beugeltjes die je aan het subframe maakt en net onder de kuipen uit komen. Daar bevestig je het rek aan en heb je er ook zo weer af. Kijk anders eens op www.givi.it en bekijk de montage handleiding maar eens. Daar staat het wat duidelijker op.

Ik zit trouwens niet elke dag op mf dus je kunt me het beste even mailen.
 
Heren,

Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.

Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?

Foto's volgen...

Een bedroefde CBR rijder.
 
Heren,

Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.

Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?

Foto's volgen...

Een bedroefde CBR rijder.

Zuur! Gelukkig zelf niet al teveel schade op je duim na.

Ik zou het zelf opknappen, mocht de schade meevallen. Eventueel goed zoeken op tweedehands kuipdelen. Nieuw is niet te betalen (oem) en zo'n eentje van kappenset/ebay oid zou ik niet aan beginnen. Pasvorm is vaak niet zo best als het origineel.

Benieuwd naar de foto's en beterschap! ;)
 
:W
Stiekem een nieuw topic en ik zie dat Svennemans ook onder z'n steen vandaan is gekomen!

Ik heb vandaag voor het eerst in twee maanden gereden *O*
De bedoeling was om mijn nieuwe kuit-voet verbinding te testen op kracht en soepelheid, het werd uiteindelijk een gevecht om Goofy te starten. Toen hij eenmaal liep ging het ook als een tierelier en het voelde alsof ik gister nog gereden had. HEERLIJK!!

20140824_165216_zps59145dc2.jpg
 
Heren,

Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.

Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?

Foto's volgen...

Een bedroefde CBR rijder.


Balen.. sterkte!

Misschien ligt hier nog iets tussen:
Motorparts-online - de online motorsloop voor honda yamaha kawasaki en suzuki (mobiele versie)
 
Heren,

Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.

Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?

Foto's volgen...

Een bedroefde CBR rijder.
Ik zag het filmpje net... Sneu zat.

Jammer van het gezeur in het topic over hoe en wat het allemaal beter kan. Tja, daar heb jij verder geen hol aan.
Je snapt zelf ook wel dat dit niet de beste reactie was, maar wat je weet en wat je lichaam doet zit nog wel een verschil tussen.

Succes met het herstel iig.
 
Heren,

Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.

Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?

Foto's volgen...

Een bedroefde CBR rijder.
Balen ;( Olie op de weg?
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Gisteren ben ik gecrashed met mijn vrijwel (voor mij) nieuwe CBR600F3... duim uit de kom, scheur in t bot en nu in 't gips. Erg spijtig... 't ging met 20km/h, uitgegleden en einde oefening, auto raakte mijn motor.

Inmiddels van de schrik bekomen... de motor is gekocht voor 1700 en alleen kuipschade (alles...). Is het de moeite waard om een nieuwe kuip te kopen?

Foto's volgen...

Een bedroefde CBR rijder.

Sterkte met het herstel. Ik zou kijken of je ergens voor een knap prijsje iets van marktplaats kan halen. En anders lekker zelf aan de slag met polyester. Ik heb nog een kuip over van een F4, die mag je wel gebruiken om op te oefenen. Trial and error, zo heb ik het ook geleerd. Kuip is niet meer bruikbaar dus er valt weinig aan te verprutsen. ;)
 
:W
Stiekem een nieuw topic en ik zie dat Svennemans ook onder z'n steen vandaan is gekomen!

Ik heb vandaag voor het eerst in twee maanden gereden *O*
De bedoeling was om mijn nieuwe kuit-voet verbinding te testen op kracht en soepelheid, het werd uiteindelijk een gevecht om Goofy te starten. Toen hij eenmaal liep ging het ook als een tierelier en het voelde alsof ik gister nog gereden had. HEERLIJK!!

[afbeelding]

Jenny :W
 
Ik zag het filmpje net... Sneu zat.

Jammer van het gezeur in het topic over hoe en wat het allemaal beter kan. Tja, daar heb jij verder geen hol aan.
Je snapt zelf ook wel dat dit niet de beste reactie was, maar wat je weet en wat je lichaam doet zit nog wel een verschil tussen.

Succes met het herstel iig.

Filmpje?
Gezeur?
 


Thanks.. ik miste inderdaad een link.

Wel jammer van al die reacties, eigenlijk alleen maar negatief.. En dan allemaal waarschijnlijk net zo hard janken als ze zelf vallen.. Maakt het nou uit hoe of wat, hij is gevallen en dat zal ie zelf ook niet bedoeling gevonden hebben.. Maargoed goede reacties van Vlotomog..


Ik zou trouwens echt als je alleen maar schade aan de kuipen heb.. en je motor rijdt nog.. inderdaad blij zijn en er niet te veel geld aan uitgeven.. Kunt zelfs gewoon alle kuipen opschuren en opvullen en over spuiten.. hoeft niet duur te zijn met verf van de action.. Is ook altijd mijn plan voor als ik val met deze F2.. in verhouding tot het aanschafbedrag is het gewoon bijna dom om een heel nieuw kuipenset er voor te kopen.. Kunt er ook nog een naked van maken :+
Zolang er geen mounting plekken missen kun je ook plastic "lassen" bij scheuren en krassen opschuren en plamuren.. Heb je even wat werk te doen deze herfst en winter :P
 
Ook weer gevonden en van de partij, over 1 maand mag ik legaal met de cbr! Yeah

Eendenliefhebber: de fs van m'n pa is uit 2002 ;)


Ook goed :+ Aangepast. Het was een van de twee jaren waarin de FS gemaakt is, op de gok neer getypt..
Wees blij dat ik 'm er nog in hou en dat ik nog onthouden had dat ie van je pa is :P
 
Ik moet 't topic nog even nalezen, maar inderdaad een beginnerfout met domme pech, glad wegdek en niet genoeg ingestuurd...

Eerst maar even verdiepen in wat gemaakt kan worden... voornamelijk "blik"schade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan