Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Baboon inderdaad ook al gekeken, hadden dat rare boutje niet.

Buitenland is het er wel, maar dan moet je de internationale verzending betalen plus btw.

Rustig verder snuffelen
 
Mensen hier toevallig nog een goede site voor een M5x19 kraagbout (inbus)?
Kan in Nederland dat boutje wel vinden, maar betaal je voor één enkel boutje bijna 14 euro voor...

Gaat om een fairing bout, die onder bij de standaard zit. Die is ergens gaan wandelen denk ik...
Sites die in de OP staan die functioneren merendeels niet meer.

Zelf had ik al bij CSMNL(?) gekeken. Die hebben het wel, maar voor de bovengenoemde prijs.
Voor 3x de investering van die 14 euro, kan je nagenoeg een hele set kopen voor alle kappen.
Ik heb ze wel van m5 inbus liggen .
Wil em wel in een envelopje opsturen .
Doe me maar een dm

20240303_180254.jpg
20240303_180245.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze wel van m5 inbus liggen .
Wil em wel in een envelopje opsturen .
Doe me maar een dm

Bekijk bijlage 1980134Bekijk bijlage 1980135
Goedeavond Japie,

Hartstikke bedankt voor het aanbod. Ik heb gezien dat deze geen borst er op heeft zitten en diegene die ik zoek lijkt dit wel te hebben, zie bijgevoegde foto.

1709491653269.png

Weet niet precies wat de functie van die borst is (vermoed een afstandshouder), maar ben er net achter gekomen dat een zaak (Goedhart motoren) 30 minuten bij mij vandaan de bout heeft liggen voor een paar euro.
Voor het geld hoef ik dat niet te laten en weet ik zeker dat er weer een origineel boutje met borst in de motor gaat.

Nogmaals hartstikke bedankt voor het aanbod en de moeite.
 
Goedeavond Japie,

Hartstikke bedankt voor het aanbod. Ik heb gezien dat deze geen borst er op heeft zitten en diegene die ik zoek lijkt dit wel te hebben, zie bijgevoegde foto.

Bekijk bijlage 1980206
Weet niet precies wat de functie van die borst is (vermoed een afstandshouder), maar ben er net achter gekomen dat een zaak (Goedhart motoren) 30 minuten bij mij vandaan de bout heeft liggen voor een paar euro.
Voor het geld hoef ik dat niet te laten en weet ik zeker dat er weer een origineel boutje met borst in de motor gaat.

Nogmaals hartstikke bedankt voor het aanbod en de moeite.
Die heb ik ook ☺️
Maar idd . Denk dat elke motorzaak wel zoiets in een bak heeft liggen .
Heb heel wat motoren versleten en bewaar dat soort dingen dus .
 
Die heb ik ook ☺️
Maar idd . Denk dat elke motorzaak wel zoiets in een bak heeft liggen .
Heb heel wat motoren versleten en bewaar dat soort dingen dus .
Als ik jouw media goed heb geïnterpreteerd heb je een 2003-2006 CBR600RR gereden?
Rood zwarte in ieder geval. Dan zijn de motoren nagenoeg hetzelfde, buiten een paar tweaks en kappenset volgens mij.
Zijn gave motoren en ook nog zuiniger als het goed is dan de F4i.

Indien ik er niet uit kom, stuur ik je nog wel een berichtje :)
 
Dat schrijf je niet met volle overtuiging.
Is het die matzwarte van vorige keer bij de meet?

Ga je er wat anders voor kopen of?
 
Dat schrijf je niet met volle overtuiging.
Is het die matzwarte van vorige keer bij de meet?

Ga je er wat anders voor kopen of?
Yep, die dus. Vlak voor de winter nog nieuwe kettingset opgelegd en was er klaar voor dit seizoen.

Baal er zelf ook van, maar merk dat ik fysiek niet meer lang mee kan rijden. Teveel last van mijn handen.
Ga wel nog een keer proefrijden op een ouwe-lullen-machine om te kijken of dat nog wel te doen is
 

Bijlagen

  • 20230315_140130.jpg
    20230315_140130.jpg
    343 KB · Weergaven: 0
Yep, die dus. Vlak voor de winter nog nieuwe kettingset opgelegd en was er klaar voor dit seizoen.

Baal er zelf ook van, maar merk dat ik fysiek niet meer lang mee kan rijden. Teveel last van mijn handen.
Ga wel nog een keer proefrijden op een ouwe-lullen-machine om te kijken of dat nog wel te doen is
Ja dat is inderdaad balen. Je gaat hem niet bewaren voor alleen circuit rijden of iets in die geest?
Want ben bang dat deze modellen ook niet "veel" meer waard zijn ten opzichte van de investering.

Zou bijna zeggen dat het een leuke 500 euro challenge zou kunnen zijn, maar heb eerlijk gezegd geen idee wat je het zelf waard vind.
Al met al is het wel zonde. En andere sportmotoren of GT versies die iets rechter op zitten?
Andere optie is ook nog een ander stuur erop zetten. Zodat je wat rechter komt te zitten.
 
Ja dat is inderdaad balen. Je gaat hem niet bewaren voor alleen circuit rijden of iets in die geest?
Want ben bang dat deze modellen ook niet "veel" meer waard zijn ten opzichte van de investering.

Zou bijna zeggen dat het een leuke 500 euro challenge zou kunnen zijn, maar heb eerlijk gezegd geen idee wat je het zelf waard vind.
Al met al is het wel zonde. En andere sportmotoren of GT versies die iets rechter op zitten?
Andere optie is ook nog een ander stuur erop zetten. Zodat je wat rechter komt te zitten.
Zie ze nog weg gaan voor 2500 zelfs (beetje overdreven).

Alleen de kettingset was al meer dan 250 euro, dus ik mag hopen dat rond de 1000/1250 haalbaar is.
 
Zie ze nog weg gaan voor 2500 zelfs (beetje overdreven).

Alleen de kettingset was al meer dan 250 euro, dus ik mag hopen dat rond de 1000/1250 haalbaar is.
Dat snap ik dan wel ja. De markt is natuurlijk nu ook gunstig om te verkopen als je er niets voor terug koopt. In ieder geval succes met de verkoop van de F.

Heb je al enig idee wat je ervoor in de plaats gaat nemen?
 
@Alexxx_the_one is een Honda hornet of suzuki Bandit niks voor je ?
Super sturend , betrouwbaar en lekker rechtop . En vooral de Bandits redelijk goedkoop nog te vinden .

Het is een naked maar genoeg wind schermpjes enz te krijgen
 
Dat snap ik dan wel ja. De markt is natuurlijk nu ook gunstig om te verkopen als je er niets voor terug koopt. In ieder geval succes met de verkoop van de F.

Heb je al enig idee wat je ervoor in de plaats gaat nemen?
Zit te denken aan een rechtdoor fiets. Zo'n onderuit leun motor

Kawasaki Vulcan of VN of iets.

Maar geen idee of ik daar op pas of dat het lekker rijdt ofzo.
Moet echt gaan proefrijden
 
Nee, dat vind ik niet echt leuk.

Zal een ouwe-lullen fiets met chroom worden denk ik

1998 Kawasaki Vulcan 1500 classic Te koop Kawasaki Vulcan Classic 1500cc 1998
Ah jah . Als je echt comfort wil dan kun je altijd nog gaan voor een Goldwing .
Met achteruit versnelling ,radio's en dashbordkastjes voor je puntzakken met toffees en drop .😂

Maar ik herken je strubbels .
Word ook te oud en gebrekkig voor sportieve motoren.
 
Yep, die dus. Vlak voor de winter nog nieuwe kettingset opgelegd en was er klaar voor dit seizoen.

Baal er zelf ook van, maar merk dat ik fysiek niet meer lang mee kan rijden. Teveel last van mijn handen.
Ga wel nog een keer proefrijden op een ouwe-lullen-machine om te kijken of dat nog wel te doen is
Ik ben eind jaren 90 van CBR600 over gestapt naar een Yamaha Fazer 600 ivm reuma, dat was qua zitpositie echt een goede zet en toch nog steeds sportief te rijden ! De Fazer staat nu (tijdelijk ?) op A2 zodat mijn dochter hem kan gebruiken, zelf nu een VFR800 met ABM kroonplaat/stuur, zit wel weer iets sportiever als de Fazer maar voor een paar uurtjes nog prima te doen, "die route" zou je met een sportmotor (of je CBR) ook nog kunnen proberen ?
Vind zelf volle kuip/sport ook nog steeds het mooiste en stiekem toch weer aan het kijken voor een 4 in lijn ipv de V4 om om te bouwen naar hoger stuur, vind de VFR toch wat zwaar en onderin wat minder soepel als een 4 in lijn..


PS op de Fazer zit een chromen stuur..;):P
 
Vanochtend dekentje eraf gehaald; iemand er tegenaan gezeten en motor is omgevallen 🤬🤬

Heb geen idee wanneer het gebeurt is dus de camera beelden zijn niet terug te halen uiteraard.

Start nog wel, reed ook redelijk normaal, behalve bij vol gas geven, dan houdt ze in. Iemand tips?

En de voor de winter vervangen gaskabel heeft een stuk loze draaiing in het begin. Had hij toen ook, maar geen idee of het verkeerd is gemonteerd of dat het afstelling is...

Verder vond ik vorig jaar al dat ze heel erg snel warm wordt. Had dat toen even verklaard door het warme weer, maar vandaag was het ook.
En het enige verschil wat ik kan bedenken, is de extra laklagen op de kuipen.
Zou dat kunnen? En zo ja, wat kan ik daar aan doen?
 
Als ik jouw media goed heb geïnterpreteerd heb je een 2003-2006 CBR600RR gereden?
Rood zwarte in ieder geval. Dan zijn de motoren nagenoeg hetzelfde, buiten een paar tweaks en kappenset volgens mij.
Zijn gave motoren en ook nog zuiniger als het goed is dan de F4i.

Indien ik er niet uit kom, stuur ik je nog wel een berichtje :)
Zuiniger als een F4i/FS, denk het niet.
Daarnaast als je groter bent dan 1.75 is het slecht vertoeven op een RR. Echt gemaakt voor Jappen.
Mensen van 1.90 passen nog op een F4i/FS!!! Heb er zelf 1 gereden.
Fijnere machine, fractie minder snel op absolute topsnelheid maar who cares.
Het gaat mij om de rest.
 
Zuiniger als een F4i/FS, denk het niet.
Daarnaast als je groter bent dan 1.75 is het slecht vertoeven op een RR. Echt gemaakt voor Jappen.
Mensen van 1.90 passen nog op een F4i/FS!!! Heb er zelf 1 gereden.
Fijnere machine, fractie minder snel op absolute topsnelheid maar who cares.
Het gaat mij om de rest.
Veel erover gelezen dat mensen met carburateur wel 1:20 kunnen halen. Daar mag ik van dromen. De eerste tank was in de winter 1:14 en ben zelf niet boven de 1:18 gekomen.

Had volgens het CBR forum te maken dat het een eerste generatie injectie is en ook ruim staat afgesteld.

Ben zelf dus 1,64 en sta op mijn tenen en lig goed gestrekt op de F4.
Maar het is een heerlijke motor om mee te rijden. Heb de bananenzit vanwege passagier die 40% van de ritten mee gaat
 
Zuiniger als een F4i/FS, denk het niet.
Daarnaast als je groter bent dan 1.75 is het slecht vertoeven op een RR. Echt gemaakt voor Jappen.
Mensen van 1.90 passen nog op een F4i/FS!!! Heb er zelf 1 gereden.
Fijnere machine, fractie minder snel op absolute topsnelheid maar who cares.
Het gaat mij om de rest.
Die eerste generatie met injectie was niet goed voor je portemonnee. Had inderdaad een bijzonder hoog verbruik
 
Wat blijft het toch een heerlijke motor.
Je kan er prima langere ritten op maken, wellicht niet zo geschikt voor de korte motorrijder, ik dus, aangezien je best ver naar voren leunt.
Dus na een paar uur sturen heb je de dag erna toch spierpijn in de onderarmen :+
 

Bijlagen

  • 20240413_151025.jpg
    20240413_151025.jpg
    665,1 KB · Weergaven: 0
Wat blijft het toch een heerlijke motor.
Je kan er prima langere ritten op maken, wellicht niet zo geschikt voor de korte motorrijder, ik dus, aangezien je best ver naar voren leunt.
Dus na een paar uur sturen heb je de dag erna toch spierpijn in de onderarmen :+
LMAO, korte motorrijder? Heeft daar niets mee te maken. Dan mag je met de CBR nog blij dat zijn dat ze als enige Jap
het stuur bovenop de vorkkroon hebben en niet eronder zoals Kawa en Suz!!! Dat comfort heeft Honda écht veel beter voor elkaar als de anderen.

Als je last hebt van je onderarmen dan zit je niet goed. Die grijze kappen naast je tank daar komen eigenlijk je armen in te "leggen".
 
LMAO, korte motorrijder? Heeft daar niets mee te maken. Dan mag je met de CBR nog blij dat zijn dat ze als enige Jap
het stuur bovenop de vorkkroon hebben en niet eronder zoals Kawa en Suz!!! Dat comfort heeft Honda écht veel beter voor elkaar als de anderen.

Als je last hebt van je onderarmen dan zit je niet goed. Die grijze kappen naast je tank daar komen eigenlijk je armen in te "leggen".
Ja ben 1,64, dus sta met de tenen op de grond. Echt plat gaan kan ik heel goed inderdaad. Als een balletje achter de standaard kuip ruit.

Maar merk met gewoon toeren en het "comfortabel" recht op zitten dat het net allemaal te ver van me af zit waardoor ik onbewust toch al snel naar voren op mijn armen leun.
Hoe harder je rijdt des te beter het wordt, maar om nou overal 150 km/u te blazen is ook zo wat.

Wel er prima tevreden verder over. Enige wat andere merken uit die tijd beter deden (lees: ZX-6R en GSXR600) is dat ze smaller zijn en daardoor makkelijker bij de grond zou komen.
Heb hem nu al anderhalf jaar en bevalt nog prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan