Het Honda CBR 600RR topic deel 76

:} Strakke foto idd!
Waar is dit genomen? lijkt een prima poser-bochtje :+

Ja dat kan die man. Wij noemen het Mexico. xD Maar is in de omgeving van Eindhoven mocht je exacte locatie willen weten stuur me dan even een DM.

Nog maar even een poser-foto .

35987871_1635096206588409_8050554061889470464_o[1].jpg
 
Ik heb nog wat kuipwerk liggen van een 03/04. Liefst alles in 1 keer

20190204_134025.jpg
 

Bijlagen

  • 20190204_134120.jpg
    20190204_134120.jpg
    426,7 KB · Weergaven: 11
  • 20190204_134148.jpg
    20190204_134148.jpg
    564,4 KB · Weergaven: 12
  • 20190204_134152.jpg
    20190204_134152.jpg
    402,6 KB · Weergaven: 9
  • 20190204_134204.jpg
    20190204_134204.jpg
    631,9 KB · Weergaven: 9
Los van de knee down heb je een mooie houding.

Rijd je ook op het circuit?
 
Los van de knee down heb je een mooie houding.

Rijd je ook op het circuit?

Als je de Luttenbergring meerekent dan wel, maar nee heb eigenlijk nog nooit echt circuit gereden. 1x op Assen gereden.
Ik ben bang dat als ik op het circuit ga rijden dat ik op straat rijden saai ga vinden en dat wil ik nu nog niet.

En wat bedoel je met los van de knee down? Eventueel nog tips wil komend seizoen de elleboog aan de grond krijgen.
Moet alleen nog even ergens elbow sliders gaan scoren.
 
Als je de Luttenbergring meerekent dan wel, maar nee heb eigenlijk nog nooit echt circuit gereden. 1x op Assen gereden.
Ik ben bang dat als ik op het circuit ga rijden dat ik op straat rijden saai ga vinden en dat wil ik nu nog niet.

En wat bedoel je met los van de knee down? Eventueel nog tips wil komend seizoen de elleboog aan de grond krijgen.
Moet alleen nog even ergens elbow sliders gaan scoren.

Ik heb zelf wel een aantal keer op assen gereden
Daarna denk je dat heel Nederland een circuit is
Dus dat gevoel Heb je goed idd
 
Als je de Luttenbergring meerekent dan wel, maar nee heb eigenlijk nog nooit echt circuit gereden. 1x op Assen gereden.
Ik ben bang dat als ik op het circuit ga rijden dat ik op straat rijden saai ga vinden en dat wil ik nu nog niet.

En wat bedoel je met los van de knee down? Eventueel nog tips wil komend seizoen de elleboog aan de grond krijgen.
Moet alleen nog even ergens elbow sliders gaan scoren.

Ik bedoel, een knee down an sich is niet zo spannend. Als je er maar genoeg naast gaat hangen krijgt iedereen zijn knie wel aan de grond. Een mooie goede houding is een tweede.
Voor zover mijn mening iets waard is heb ik het idee dat jij een goede houding hebt. :)

Tips heb ik niet. Ik kan geen elbow down.
Misschien @TonyM uit het 600RR circuitmotor topic. Die kan dat. :}
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb overigens niet dat het circuitrijden er voor zorgt dat ik overal ga of wil "racen". Wel enorm dat het op straat rijden inderdaad bijzonder saai is. :Y

Ik rij woon \ werk met de motor dus dat helpt ook niet. De motor pakken voor een tourritje heb ik misschien 1 keer in het jaar zin in. Circuitrijden daarentegen :9~

Dure hobby. Je kan beter aan de drugs aan zeggen ze.
 
Precies circuitrijden werkt wel verslavend, op straat wordt natuurlijk ook sportief gereden maar op de baan kan je helemaal los gaan.

Met wat voor tandwielverhouding rijden jullie? en wat raden jullie aan voor bijvoorbeeld Assen?

Ik rij nu nog met de standaard verhouding van 16/42.
 
gewassen 2.jpg

Motor staat mechanisch weer tiptop in orde! Olie, oliefilter, remvloeistof, remklauwen binnenin zuiver gemaakt, K&N luchtfilter, koelvloeistof flush, veerweg ingesteld op mijn gewicht, Garmin navi gemonteerd, druppellader stekker gemonteerd onder buddy, oude benzine uit de tank en afgetankt met 98, Injector cleaner in de tank, ketting zuiver gemaakt en gesmeerd etc.
Bandjes in bestelling (Michelin Road 5, ben benieuwd; geen supersport banden meer)

Optisch gewassen en gekleid, gelakte delen moeten nog gepolijst en gewaxt worden.
Vanaf 1 maart loopt de verzekering! :)
 
Precies circuitrijden werkt wel verslavend, op straat wordt natuurlijk ook sportief gereden maar op de baan kan je helemaal los gaan.

Met wat voor tandwielverhouding rijden jullie? en wat raden jullie aan voor bijvoorbeeld Assen?

Ik rij nu nog met de standaard verhouding van 16/42.

Ik heb geen idee als ik eerlijk ben, maar volgens mij is het bij mij niet standaard. Ik zou ze eens moeten tellen.
 
Iemand ervaring met no-cut crash bobins van Bike Design? Voor en tegenstanders van bobins in het algemeen?
Dure kregen voor 179€ en als ze happen tijdens een schuiver..
valblokken bike design.png
 
Bekijk bijlage 1354969
Motor staat mechanisch weer tiptop in orde! Olie, oliefilter, remvloeistof, remklauwen binnenin zuiver gemaakt, K&N luchtfilter, koelvloeistof flush, veerweg ingesteld op mijn gewicht, Garmin navi gemonteerd, druppellader stekker gemonteerd onder buddy, oude benzine uit de tank en afgetankt met 98, Injector cleaner in de tank, ketting zuiver gemaakt en gesmeerd etc.
Bandjes in bestelling (Michelin Road 5, ben benieuwd; geen supersport banden meer)

Optisch gewassen en gekleid, gelakte delen moeten nog gepolijst en gewaxt worden.
Vanaf 1 maart loopt de verzekering! :)
Ik rij op straat ook met Michelin. Pilot Road 2 achterband een Pilot Power 2CT voorband (op een GSXR75). Ooit eens van Bridgestones overgestapt naar deze combi en nooit meer vanaf gestapt. Eén keer ook de Pilot Road 2 voorband geprobeerd, maar die vond ik wat zwaar insturen dus daarna weer de 2CT (voorband slijt toch een stuk minder).

Ik vind het wel prima rijden. Zelfs tijdens de koude en regen dagen nooit 1 slippertje gehad. Ik koop altijd deze oudere combinatie nog omdat ik het tot op heden goed vind rijden en wat scheelt.

Ik heb er ook 1 of 2 dagen mee op het circuit gereden toen ik voor het eerst ging. Onder begeleiding was dat, maar wel met mijn toen nog straat 600RR en dat ging ook prima!
Voor vrij rijden zou ik het ze niet zo snel meer nemen, maar goed, vrij rijden op het circuit en op straat rijden zijn uiteraard 2 totaal verschillende dingen.
 
Iemand ervaring met no-cut crash bobins van Bike Design? Voor en tegenstanders van bobins in het algemeen?
Dure kregen voor 179€ en als ze happen tijdens een schuiver..
Bekijk bijlage 1354970
Geen ervaring mee. Vorig jaar ben ik ook onderuit gegaan op Zandvoort (zonder valdoppen) en in de grindbak is de motor ook over de kop geslagen.

Als je maar snel genoeg rijdt dan gaat het toch wel stuk. De ene keer heb je mazzel en dan red een valdop de motor. De andere keer heb je pech en sloopt die de motor.
Ik denk niet dat je 2 keer exact dezelfde crash mee zal maken. Ik zou ze er op monteren. Voor zachtere crashes kunnen ze heel nuttig zijn.
 
Olie, oliefilter, remvloeistof, remklauwen binnenin zuiver gemaakt, K&N luchtfilter, koelvloeistof flush, veerweg ingesteld op mijn gewicht, Garmin navi gemonteerd, druppellader stekker gemonteerd onder buddy, oude benzine uit de tank en afgetankt met 98, Injector cleaner in de tank, ketting zuiver gemaakt en gesmeerd etc.
Lekker bezig geweest. Ik kan er altijd wel van genieten als mensen hun 'schatje' lekker verwennen. :)

Iemand ervaring met no-cut crash bobins van Bike Design? Voor en tegenstanders van bobins in het algemeen?
Dure kregen voor 179€ en als ze happen tijdens een schuiver..

Ik heb er altijd een beetje een verdeelde mening over. Bij een lichte schuiver kan het je kappen, wat glij en kras schade voorkomen. Bij een hardere schuiver heb je de kans dat die dingen je frame verbuigen (door bijvoorbeeld rollen of op de bobin stuiteren).
Gelukkig zelf geen ervaring met beide gevallen, dus kan je verder niks uit eigen ervaring meegeven.
 
Ik rij op straat ook met Michelin. Pilot Road 2 achterband een Pilot Power 2CT voorband (op een GSXR75). Ooit eens van Bridgestones overgestapt naar deze combi en nooit meer vanaf gestapt. Eén keer ook de Pilot Road 2 voorband geprobeerd, maar die vond ik wat zwaar insturen dus daarna weer de 2CT (voorband slijt toch een stuk minder).

Ik vind het wel prima rijden. Zelfs tijdens de koude en regen dagen nooit 1 slippertje gehad. Ik koop altijd deze oudere combinatie nog omdat ik het tot op heden goed vind rijden en wat scheelt.

Ik heb er ook 1 of 2 dagen mee op het circuit gereden toen ik voor het eerst ging. Onder begeleiding was dat, maar wel met mijn toen nog straat 600RR en dat ging ook prima!
Voor vrij rijden zou ik het ze niet zo snel meer nemen, maar goed, vrij rijden op het circuit en op straat rijden zijn uiteraard 2 totaal verschillende dingen.

Wist zelfs niet dat de road 2's nog verkocht werden! :P Als ze voor jou goed werken; never change a winning team.
Ik heb dit jaar 3 trackdays geboekt: 1keer initiatie en 2 keer vrij rijden in de trage groep. Als de temperaturen niet te gek doen, moet dat hopelijk wel lukken met de Road 5's icm mijn pace.
 
Lekker bezig geweest. Ik kan er altijd wel van genieten als mensen hun 'schatje' lekker verwennen. :)



Ik heb er altijd een beetje een verdeelde mening over. Bij een lichte schuiver kan het je kappen, wat glij en kras schade voorkomen. Bij een hardere schuiver heb je de kans dat die dingen je frame verbuigen (door bijvoorbeeld rollen of op de bobin stuiteren).
Gelukkig zelf geen ervaring met beide gevallen, dus kan je verder niks uit eigen ervaring meegeven.

Heb de Bike Design crash-pads besteld. Doelend op bescherming bij lage snelheid & omvallen. Bij hoge snelheid is de kans zoiezo reeel dat er iets buigt of barst.. Prio 1 is er toch zelf zonder kleerscheuren vanaf komen.
 
Eergisteren besteld, gisteren geleverd & gemonteerd. Ziet er heel robuust uit, ondanks het niet direct op het frame gemonteerd is (mag ook wel voor 179€). Er wordt gebruik gemaakt van extra adapter plaatjes, die op hun beurt verbonden zijn met de voorste motor steunen. Vooral de laterale doorverbinding maakt het geheel heel solide. Blij dat ik mijn gewaxte panelen niet moet beginnen doorboren! :Y
crash pad1.jpg
crash pad2.jpg
crash pad5.jpg
*O*
 
Ik heb ook protectie geplaatst. Maar gebruik ze alleen op trackdays. Ik wilde in de originele zwarte kuipdelen geen gaten boren. Dus 2 zij-kappen gekocht en deze wat opgeknapt door de schuren, gronden en matt zwart te spuiten, uitgezonderd een klein blauw deel. Daarna zijn de nog behandeld met matt-blanke lak. Bij trackdays bouw ik de boel dus om. Ik ga dit jaar meer trackdays doen en zal dat voorlopig met de CBR doen. Voor dit seizoen staan al een aantal dagen vast zoals Zolder op 6 april en 24 mei. En de TOMS curcus in Assen op 21 april. De eerder geplaatste opmerking van Mit46 snap ik wel. De kosten lopen wel snel op maar daarbij moet ik zeggen dat ik het sleutelen aan zich ook leuk vind. Bij elkaar zijn de volgende zaken al gedaan : algehele check (o.a. ook door Nippon Bikes), olie+filter, koelvloeistofsysteem gespoeld en opnieuw gevuld, K&N sport luchtfilter, plaatsing gebruikte PCIII en afstelling op de testbank door Nippon, R&G engine covers. Servicen vering door Hyperpro (set van hun is vorig jaar al geplaatst). Rem revisie voorzijde, plaatsing stalen remleidingen van Hell en Brembo sinter remblokken voor en achter. Voorlopig rij ik nog met Bridgestone BT16's. Deze hebben het tot nu, prima gedaan. Maar zodra deze op zijn komen er waarschijnlijk Dunlop TT's op, dan zal er ook een nieuwe ketting/tandwielenset worden geplaatst. Al bij al best veel maar met deze machine kan ik mij enig risico veroorloven vwb tracks , gezien de leeftijd. Maar als ik dit jaar goede stappen vooruit maak overweeg ik een trackmachine te kopen.

2018-09-28 09.26.48.jpg
2019-02-27 16.43.03.jpg
 
Ik heb ook protectie geplaatst. Maar gebruik ze alleen op trackdays. Ik wilde in de originele zwarte kuipdelen geen gaten boren. Dus 2 zij-kappen gekocht en deze wat opgeknapt door de schuren, gronden en matt zwart te spuiten, uitgezonderd een klein blauw deel. Daarna zijn de nog behandeld met matt-blanke lak. Bij trackdays bouw ik de boel dus om. Ik ga dit jaar meer trackdays doen en zal dat voorlopig met de CBR doen. Voor dit seizoen staan al een aantal dagen vast zoals Zolder op 6 april en 24 mei. En de TOMS curcus in Assen op 21 april. De eerder geplaatste opmerking van Mit46 snap ik wel. De kosten lopen wel snel op maar daarbij moet ik zeggen dat ik het sleutelen aan zich ook leuk vind. Bij elkaar zijn de volgende zaken al gedaan : algehele check (o.a. ook door Nippon Bikes), olie+filter, koelvloeistofsysteem gespoeld en opnieuw gevuld, K&N sport luchtfilter, plaatsing gebruikte PCIII en afstelling op de testbank door Nippon, R&G engine covers. Servicen vering door Hyperpro (set van hun is vorig jaar al geplaatst). Rem revisie voorzijde, plaatsing stalen remleidingen van Hell en Brembo sinter remblokken voor en achter. Voorlopig rij ik nog met Bridgestone BT16's. Deze hebben het tot nu, prima gedaan. Maar zodra deze op zijn komen er waarschijnlijk Dunlop TT's op, dan zal er ook een nieuwe ketting/tandwielenset worden geplaatst. Al bij al best veel maar met deze machine kan ik mij enig risico veroorloven vwb tracks , gezien de leeftijd. Maar als ik dit jaar goede stappen vooruit maak overweeg ik een trackmachine te kopen.

Bekijk bijlage 1359165Bekijk bijlage 1359167
Mocht je nog meer circuit kappen willen hebben, of iemand anders.
Er ligt nog wat te verstoffen op zolder hier.
 

Bijlagen

  • image-11-09-2018_14-48-05.jpg
    image-11-09-2018_14-48-05.jpg
    217,4 KB · Weergaven: 13
  • image-11-09-2018_14-48-42.jpg
    image-11-09-2018_14-48-42.jpg
    282,3 KB · Weergaven: 16
ah top!Mooie duidelijke foto's van de Bike Design frame sliders.
Was net aan het uitzoeken welke sliders ik moest hebben zonder in de kuip te hoeven zagen.
Zijn wel aan de prijs, maar dat is het mij wel waard. nu nog even informeren waar je reserve sliders kan kopen zodat je die kan vervangen mocht hij op zijn.

Sinds 1 week eigenaar van een PC37 CircuitFiets, dus ik kom hier ook wat rond neuzen. voor op de weg rij ik een Aprilia RSV4 APRC uit 2011 :)

20190222_152214.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan