Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Hoe bevalt de x grip? Zit erover te denken om er 1 te kopen, maar oogt toch wel beetje eng om je smartphone erin te hangen en erop te vertrouwen dat hij blijft zitten.
Ik heb de X-Grip op mijn Thundercat en R6 gebruikt in combinatie met een OnePlus One. Zelfs bij snelheden ver boven de 200km/u ben ik m'n telefoon niet kwijtgeraakt. ;)

Vanmiddag krijg ik het setje binnen voor m'n huidige motor, ik zal het waarschijnlijk vanavond of morgen testen. :)
 
Alleen ervaring met de Cbr 600 rr. Goed sturende betrouwbare fiets waar je veel plezier op kan hebben, die er ook nog eens super uit ziet😜
Maar zoals ik vaker lees zul je zelf moeten gaan proefrijden, want beide hebben een heel eigen karakter.


Nog mensen van hier bij tt circuit geweest vandaag? Heb wel een paar 600rretjes zien staan.
 
Een 600rr of een vtr sp1 en warom ?

Twee totaal verschillende motoren. Lijkt mij dat als je niet op beide gereden hebt (VTR is 2 cilinder) dat je daar weinig zinnigs over kan zeggen.

Wat Flexie zegt:
Proefrijden :Y
 
Laatst bewerkt:
Twee totaal verschillende motoren. Lijkt mij dat als je niet op beide gereden hebt (VTR is 2 cilinder) dat je daar weinig zinnigs over kan zeggen.

Wat Flexie zegt:
Proefrijden :Y

Ik sluit me erbij aan, ik heb beide gereden en ze hebben beiden hun specifieke karakter. Eea hangt af van persoonlijke voorkeur en mate van gebruik.
 
Goedemiddag

na wat omwegen met twin en triples ga ik me toch wagen aan een supersport.
Dus nog twee weken wachten en ik mag mijn cbr 600 rr uit 2009 ophalen :) :] :] *O* :] :)

full
 
Maakt dat nog verschil? Ik kom veelal 10W tegen voor mijn vork.

Ik heb wel eens gehoord dat men "dikkere" olie in de vork doet. Waarom hoe en wat weet ik niet.

Ja maakt behoorlijk verschil, net zo als luchtkamer/hoeveelheid olie.

Ik zou de voorgeschreven viscositeit aanhouden.

Dikkere olie zorgt voor meer demping.
 
Mooie kleur stellingen dat rood met zwart, netjes.

Iedereen veel plezier gehad zondag met motor rijden. Wat een top weer was het. Hier in Gelderland nog eerst even wat regen, maar daarna klaarde het mooi op. Heerlijk in de zon gereden. Alles binnen door. Apeldoorn - Harderwijk - Zeewolde - Lelystad - Kraggenburg - Zwartsluis - Giethoorn - Meppel en over de snelweg weer na huis. Lekker hoor. +- 260 km gereden. :] :]
 
Zou iemand met een PC37 wat voor mij willen doen??

Ik heb een andere voorvork en een andere achtershock + veer. Nu klopte de verhouding niet meer. Ik heb dit niet goed nagemeten bij het monteren en ik heb geen zin om het weer los te halen allemaal.
De achtershock\veer is 10mm korter en ik heb daarom mijn voorpoten 10mm doorgestoken (de neus was anders hoger dan de kont). De voorpoten die er nu onder zitten hebben dezelfde lengte als de oem poten dus het zou zo goed moeten zijn.

Ik wil toch graag weten wat bij de afstand is tussen het voorspatbord en de onderkant van de topkuip bij een pc37 met originele poten en achtershock.

Als iemand ff z'n motor op de standaard wilt zetten, de voorkant ff omhoog wil trekken (zodat de vering uitgerekt is) en dan met een rolmaatje de afstand vanaf het spatbord naar de topkuip wilt meten dan help je mij mentaal \ tussen de oren enorm denk ik. :)


Of staat dit wellicht in het wphb? Zo ja, waar? Ik kan het niet vinden! :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan